Aston & Lukas

Alla inlägg den 24 juli 2011

Av AnnCatrin - 24 juli 2011 20:00

 ...........och någonting oväntat sker .......
Ja, vad ska man säga? finns det ord för det ofattbara?? Kan man någonsin förstå denna fasansfulla attack på försvarslösa ungdomar? som hämtat ur en skräckinjagande deckarroman ...........där man läser och kanske förfasar sig en smula, lägger ifrån sig boken och går vidare till nästa bok ............. det finns ingen nästa bok för dom som ska leva vidare med detta ..........dom kommer att återuppleva dessa "kapitel" om och om igen .........
  en påminnelse om vad skört och bräckligt livet är ........när man minst anar det försvinner ljuset, färgerna och livet och inget blir någonsin detsamma igen.
kommer osökt att tänka på vad jag skrev i bloggen 18/7 angående den försvunna mobilen:
Det är helt sjukt vad mycket energi det går åt att älta det man inte kan förstå, jag är tacksam att jag bara har en mobil att bry mina celler med ........... tänk vad många som råkar ut för hemska tragiska saker och som ska bearbeta detta ......... VARFÖR är ett ord för dagen ........
Ja, vad är väl en försvunnen mobil i jämförelse ........
Han ska inte få mer utrymme i min blogg, detta omänskliga kryp, och dom som ropar efter dödstraff har jag ingen förståelse för, det är väl inget straff för någon som begått ohyggliga handlingar att avrättas? Att leva i fruktan resten av sitt liv innanför fängelsemurar är väl ett mer "rättvist" straff?
Livet rullar vidare även om det stannar upp ibland, alla har vi våra ok och rädslor att leva med, men man kan inte låta det destruktiva ta över, att leva i nuet är en bra ledstjärna, för morgondagen kanske inte kommer.........
  Jag är oerhört tacksam för varje dag som jag vaknar upp till en "vanlig" dag ............ att leva med oro och rädsla är inget jag önskar någon annan ........... men nu är vi förhoppningsvis på rätt spår .......... och blickar framåt ........... ♥

 
Denna fina ballad tillägnar jag min älskade dotter, älskar dej! och jag är SÅÅÅ STOLT och glad för din skull, du fixar det här! ♥
http://youtu.be/1yd-3sR2iI8
 

Det är tur att jag har en sprudlande duracell som kan liva upp vilken dyster dag som helst.
När många andra börjar räkna in slutet av dagarna på sin semester så har jag nedräkning inför kommande semesterperiod ........känns trevligt!

en natt och en helg kvar sen är det 25 dagars ledighet på schemat
  Liten timid farbror har tillbringat senaste dygnet hos Camilla, han måste ju numera punktmarkeras och för husfridens skull så lejer jag bort honom ........... man väljer sina strider.........
  och när han varit borta så ska han jagas ............
  hyfsad kurvtagning i buskagen .........

lägger en film efter detta inlägg ........han bjuder verkligen in till jagis även om han skriker av skräckblandad förtjusning mellan varven ......... tur att han får vara hos Kliffen och softa och leka mer "normalt" mellan varven!

Men jag säger det igen, har man ett syskon med damp, AD/HD och diverse andra bokstavskombinationer från A till Ö så får man anpassa sig .......
  en vecka kvar av lyckligt ovetande ...........
ha det bra / AC

Livet är det som händer dig, medan du är upptagen av att
planera andra saker

- JOHN LENNON


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards