Aston & Lukas

Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av AnnCatrin - 2 augusti 2011 17:45

Hallå!
Ja då har vi stökat undan röntgen då ......... och det var inte gjort på en kafferast ........... snarare en extra lång lunch   att dom fick dutta på med lite mer sedering säjer väl allt .......... hur dom än vände och vridde så fick dom inte bäckenet rakt, och det är ju ingen vits att skicka bilder som inte godkänns så på´et igen bara ........ nu är ju inte jag nån röntgenexpert men tanken är väl för personalens skull att antalet exponeringar för strålning skall hållas nere ........... dom började skoja om att vi skulle vara självlysande allihop innan det var klart ........  
jag är lika nollställd nu som innan, tror ingenting förrän det är avläst, men några katastrofplåtar såg det inte ut att vara iallafall   
.........sen beror det förstås på vart man sätter ribban för katastrof .......... min ligger vid fel som begränsar hunden att vara hund! 
En extra plåt på magen fick dom ta, inte för att jag trott att det ligger en liten skattgömma däri men när han nu ändå låg där under mackapären var det ju dumt att inte ta chansen. 
Och visst har det varit lite extra fundersamt några dagar för helt plötsligt äter han lugnt .........eller inte alls   det var det sista jag hade trott om detta matmonster! 
ja, så nu väntar vi, förhoppningsvis så gick plåtarna iväg idag ........ det lät lite svajigt på den fronten ............ jag blir galen om dom blir liggande på kliniken en vecka!


  han hade minsann en gäst igår på födelsedagen, Camilla kom förbi med en brölgris .......... den är redan utan knorr ........får man reklamera?  Och på kvällen fick han åka iväg alldels själv och leka med bästa Kliffen.
 
Vid havet blir det  betydligt mindre sand med hem konstigt nog .......... men jag klagar inte!

       Ni som har FB har väl kanske redan sett dessa bilder men det finns ju dom som inte har FB oxå .......... FAKTISKT SANT!
      Ett till kort på Kliff där bara huvudet syns ......... 

Idag hann vi precis hem från vetten innan brorsonen Hektor kom, föräldrarna är på semester och han bor hos farmor, min mor , hon var bjuden på lunch så då fick han tillbringa några timmar hos faster och "monsterhundarna" litet barn som skriker lite halvförskräckt och viftar med armarna när Aston närmar sig är ingen bra kombination ............ Aston vill ju gärna busa till det lite då ......... tur att Lukas är Lukas !
    Det ingjuter ett visst lugn med en hund som bara sitter och låter sig klappas!
  Igår var vi till "våran" vette för vaccinering och vägning, 42,1 kg väger det lilla livet, Camilla skulle hjälpa mig med ett ståkort men det gick väl sisådär .........han är liksom inte i sin vackraste ålder om man säger så!
  "min" veterinär tycker nog att jag är lite tokig som röntgar honom redan ........... ja, det finns olika bud om det men jag har aldrig förstått vitsen med att vänta, tur att man får bestämma själv!

Trött liten kille har sovit mest hela dagen, ingen kvällsmat ville han ha ............ och som av en händelse så har Aston börjat dissa maten oxå ......... det kanske är i hans mage mobilen ligger   

ha det bra / AC 


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards