Aston & Lukas

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av AnnCatrin - 25 oktober 2011 20:52


Hallå!
ja här sitter jag med ett dumt flin på läpparna .........att dra in två championat på samma dag lär jag knappast få uppleva igen ..... så bäst att njuta lite extra!
Gott bubbel överraskade Ulrika med, och jag som är ledig hela veckan surplar förtjust i mej det så här på en tisdagkväll!
Inser när jag sitter här och knappar på tangenterna att det är dags att byta lyckonummer, båda mina barn är födda den 25: e och som av en händelse så blir båda mattes pojkar CHAMPIONS den 25: e !!
Tjohoo vilket bra datum!
   

Vilka killar! 3 första pris på raken ..........    vem hade trott det när vi påbörjade vår spårkarriär för 2 månader sen?!  
Stort tack till Ulrika & Emma Hansson som sparkade igång det hela, extra stort tack till Emma som fixat och trixat fram spårprov åt oss och som coachat oss efter vägen.
Och naturligtvis stort tack till domarna Birger Bylund & Lowe Wirth som orkat med detta galna spårgäng .......lite skavsår i öronen får man räkna med!
Nu kan man slappna av, det har varit sjukt pirrigt inför detta sista prov .......snön gläfser oss i hasorna och man ville gärna ha klart innan den kommer ........hua vilken väntan det hade blivit ändå till våren!

Bästa Kliffen ! Oxå champion idag, SÅ KUL!!!!  Även han har tagit tre ettor på raken    
Känns gott att vi jobbat fram den första viltspårschampion för både Geneins och Doremis kennel!
Och Doremis dom fick två på samma dag dom!       HURRA VAD VI ÄR BRA!!   

   Tutan, Bernerdalens Irish Coffee nyss fyllda 9 månader klarade sitt anlagsprov, GRATTIS!!!!

Det gjorde även Gissvallens Chippen, hurra, hurra  
 
Och Hubbe, Doremis Huble UWA drog iväg över stock och sten med en rödblommig matte i släptåg, STORT GRATTIS till ett första pris!!!   bara ett kvar nu!  
Ja, vilken dag vi har haft, några plusgrader och strålande sol, att vi var i Höga kusten området var det ingen tvekan om när Kliffs spår bar iväg uppför bergsväggen ........verkligen ingen promenad i parken!
     
Det blev lite humanare för matten på slutet!

dagens domare Birger Bylund med stolt fru Anderholm och nöjd hund .......... det har varit nog med tokiga kort på mig på fejan ...... så jag besparar er mitt kort med domaren  .........

men dagen till ära skall jag ändå bjuda lite på mej själv .........
 
jag har ju för avsikt att dra in på kalorierna så jag hade nämnt att jag skulle fira ev championat med morot .........som Maria  lägligt tillhandahöll  ..........ser ju bra och nyttigt ut!

Det var ju väldigt onödigt att ta foto på kakan jag gömde i fickan ........... 

men vad f-n .........ska det firas så ska det ........fast i ärlighetens namn så tog jag nog ut lite i förskott för här visste vi inte resultaten ........fast magkänslan sa att det nog gått vägen!
Tack kollega Ingela för receptet, denna sjukt goda kaka är nu omdöpt till vinnarkaka!
                      Lukas snabbfot rände sin vana trogen runt på 14 minuter, men lyckades ju ta några omkrokar så att matte fick klättra, att han kom upp för berghällen med småbena är beundransvärt ...........  han stod raklång på bakbenen och segade sig upp, vilken kille!
Tänkte inte på att skicka kameran med hejarklacken Zandra och Maria när jag gick med Aston, han hade första spåret, det tog 17 minuter, hans snabbaste hittills! 
Domarens muntliga kommentarer:
Aston:
En hund som tar sig an uppgiften med glädje, även matte skötte sig med den äran!
Lukas:
Hunden arbetar som sig bör, matte likaså! 

Ja, vad finns att tillägga! Vilken glädje och tillfredställelse att jobba med sin hund och få lön för mödan i form av en tjusig rosett  
Vi spånar vidare på ett spårläger till våren, tänk vad kul vi ska ha då!!! Nya medlemmar i bernerspårarna kan anmäla sitt intresse! 

ha det bra, jag har det himla förträffligt, gottigott gott bubbel!       mallig matte // AC 

 


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards