Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

får man älta? 24/1

Av AnnCatrin - 24 januari 2012 14:00

Hallå!
Ja, får man det egentligen? tjata på om hur bra man har det? Hur som haver så kan inte jag låta bli att varje dag förundras över vilken lycka det är att få vara ute på vandring, mitt i veckan när solen skiner.........................och att dessutom vandra på "arbetstid" gör ju inte det hela sämre!  Och innan vän av ordning sätter kaffet i fel strupe så är förklaringen denna att jag snyltar icke på kommunens ansträngda ekonomi, näpp jag är hemma med gott samvete, det finns andra som sköter arbetsuppgifterna, min arbetsdag börjar klockan 15, men för nåt år sedan fanns inget alternativ, då hade arbetsdagen börjat klockan 8.
Att kliva upp i arla kolsvarta morgon är inte " my cup of tea" , ja jag vet att jag tjatat om det oxå förut .......................sorry!
Idag var det friska - 13, faktiskt ganska skönt, jag gjorde som alla andra, drog på mig mössa och vantar ..........................dom satt väl på i 500 meter, sen fick dom bo i fickan resten av promenaden, vilket tydligen är upprörande för jemene man, inte en promenad utan att någon man möter kommenterar att jag inte har några vantar ....................... hehe har man fyllt 50 så får man bestämma själv ....................och det är väl därför jag alltid gillat vintern, det är så mycket svalare då, jag gillar sommaren oxå, men jag hatar att svettas, svår kombination!
Idag tog vi en väg som vi inte gått på ett tag, blev lite plumsande mellan varven när snön helt plötsligt gick över knäna, snacka om ojämn nederbörd!
 Även om man vet hur stigarna slingar sig så ser allt annorlunda ut vintertid., hmmm.........inser att vi kanske inte var på stigen exakt hela tiden!


 
 Grabbarna spanar ut över Bosvedjan   undrar om det händer nåt spännande idag?


Aston Martin mattes dampunge, han ser verkligen ut som en vuxen kille nu  
Han som under en period varit en dröm att gå på promenad med har nu uppenbarligen smygsvalt en studsboll eller nåt ..........................tjohoo vad vi kan hoppa fram och tillbaka och hit och dit, mina armar och axlar bönar om nåd .......................alla fyra tassarna i marken tack!
Tur man har nära till skogen när han får sina "skov"  




       Vackert som en tavla när solen lyser och snön gnistrar, man blir snudd på religiös  


   


 
Liten trulig farbror får man fånga i flykten, han fjantar inte på och står snyggt på begäran, och inte är han mutbar med godis heller  
 
 
     slakt av liten buske, stående inslag på varje promenad! 



Det blev väldigt snöigt innanför kängorna innan det var klart, kasta snö för att få hundarna dit solen skiner, dom är snabba att vända när dom inser att jag inte hänger på, jag sitter som regel i en snödriva och hinner inte upp när dom kommer ångande ....................en tidsfråga innan både jag och kamera är mulade under snön!



Nu har man insupit lite dagsljus och fått energi av solen, drar mot jobbet med lätta steg ................. eller kör om vi ska vara noga!
Och igårkväll så skrev jag in mig i ett fettbekämparprogram ........................kriget mot fettet har startat ..........................ni vet väl att varje kilos övervikt lägger två kilos tryck på knäna .....................inte konstigt att man har ont överallt, men nu så ska det bli ändring, och det med basta!
ha det bäst // AC    

 
 
Emelie

Emelie

24 januari 2012 15:51

Underbart härligt!!! Förstår att du blir religiös...hallelulja!!
Perfekt flextid ju! Och inte för att jag kritiserar, men jag kan inte ha tillräckligt varma vantar...har förfrusit mina händer x antal gånger...inge skönt alls :-(
Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

24 januari 2012 17:57

Gillar inte vantar i heller, härliga, superfina bilder.

Anette

http://www.monowi.se

 
Camilla

Camilla

24 januari 2012 19:48

Riktigt fina bilder, och nog har han blitt vuxen Aston .. (åtminstone till storleken) jag tar tillbaka ALLT jag sagt om att han kommer lugna ner sig då han landar i skallen ... För hur sjutton ska han kunna det då du strör studsbollar runt i huset .. så klart han blir studsande då ;O).
Hörs
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards