Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 6 juni 2012

Degernäs 2012

Av AnnCatrin - 6 juni 2012 10:37

Hallå!
Nu börjar livsandarna sakta återvända, jag är ju typ aldrig sjuk men typiskt att man skulle åka på en dunderförkylning helt olägligt!
Med facit i hand så var det kanske dumdristigt att bege sig 54 mil till Degernäs, men om man biter ihop så funkar det!
I torsdags när jag vaknade så var rösten borta, på fredagen kunde jag göra mig hörd hjälpligt och så har det varit hela helgen, så ingen kan då anklaga mig för att ha gapat och skrikit det är då ett som är säkert!
Tanken var att båda hundarna skulle med eftersom hussen drog norrut på mcträff till Lycksele, hagel och snöväder bjöds dom på, då var det väl aningen humanare i våran landsända men bara aningens!
men utan röst och med en klen kroppshydda kändes det som ett bra beslut att lämna Lukas hemma hos mormor, han var ju ändå inte anmäld.
 
Min hoj blir väldigt berest utan mej bakom styret!




Det blåste i det närmaste storm när vi tålmodigt köade på lördagen för att hundarna skulle lämna blod till tumörprojektet, sen skulle vi sätta upp tältet, vi var flera som hjälpte till så upp fick vi två tält, och dom stod kvar morgonen efter!
Det fanns ju en anledning till att vi valde hotell ifjol och inte stuga, Degernäs camping har en hel del övrigt att önska vad det gäller standard på stugorna, år 2012 känns det mer i tiden att ha micro än en vanligt liten ugn som satt så högt så att när någon med taxben, typ jag då, boar in sig behövs en liten pall för att nå upp. 
Ofräscht och ostädat, man kan bo enkelt om det är fräscht, det enda positiva som finns att säga är att sängarna faktiskt var helt ok.
På vägen ner så stannade vi i Uppsala för lite lunch, inser då att Astons koppel och halsband hänger kvar hemma ........hmmmm .......så det fick bli utställningslänken och reservkoppel på och sen fick vi leta upp en djurbutik och inhandla nytt. börsen står som en gäddkäft när man är på äventyr!
 
vilken tur för kamraterna att jag hade baren med mig, en "liten" liter öl startade vi med, man kände sig som en lilleputtmänniska, vi nådde knappt upp till bordet för soffan ( som vi delade på och slängde upp på överslafen för att få bättre golvyta ) var så låg, dom stora burkarna förstärkte den känslan .........  
men roligt hade vi iallafall!
   stor & liten   


 
På lördagen tillbringade vi tiden vid dragtävlingarna, här är Anderz med Thidas Chaplin, tack igen för hjulparet som jag fick, nu kan vi träna med det innan vi hänger på hela kärran!


  
Ulla Söderqvist från Gävle var snäll och stannade kvar och hjälpte oss blåbär med lite tips   
  


 
jag var ju dum nog att prova med hela kärran bakom Aston hemma, det gick INTE, men nu funkade det att gå med bara ett hjulpar och att vi var två stycken.
 
Vadå höger och vänster??? rakt fram tycker jag går bra sa Aston Martin!



   
   

Redan på lördagen kunde man köpa lotter på denna fina motorsågade berner, 200 riksdaler plöjde jag ner i lotter men inte vann jag inte! Men pengarna går ju till tumörprojektet så då är det förlåtet!
På söndagen var det så dags för utställning, det var domarändring på berner, han som blev sjuk var inte överens med Astons bakställ när jag ställde för honom sist, dagens domare gav honom EXC i höstas så med lite flyt så .............. men icke, idag passade inte bakstället för denna domare heller, ibland går det och ibland går det inte!   
Hon tyckte att han hade många fina kvalitéer men kunde inte se förbi hans instabila hasleder så det blev ett VG för dagen. 


   
Men som jag sagt tidigare, är man medveten om sin hunds brister så kan man inte bli sur när en domare slår ner på dom, man får glädjas åt dom tillfällen när helheten kompenserar bristerna, för det händer ju oxå!


Astons kritik:
Maskulint huvud
bra huvud
välburna öron
något vindögd   (en till domare som tyckte att han påminde om Björn Borg   )
väl utfyllt nosparti
bra överlinje

bra bröstkorg och förbröst
bra kors

bra benstomme
mjuka mellanhänder
tåvid
nästintill inga vinklar i sina hasleder som är mycket instabila
välskött päls
Domare Yvonne Brink  


Ett tydligt bevis på att man blir hemmablind är att flera kommenterade att han är så fin i pälsen, i min sinnevärld har han "ingen" päls, men då jämför ju jag med Lukas hårfager, när inte han står bredvid så är det nog inte så tokigt ändå, det är svårt att se det så när man har båda framför sig.



Hubbe & Kliff
 

Kliff


  
BIS Degernäs 2012 Bränslättens Ville Vargtass STORT GRATTIS!!!!!


Så roligt att detta samspelta GLADA team med hund och husse vann, det ger en fadd smak i munnen att se hur någon behandlar sin hund som ett objekt, fräser och snäser och spänner ögonen i hundstackaren. osökt undrar man ju hur relationen är utanför utställningsringen?
 
ja, denna bild sammanfattar utställningsdagen i Degernäs 2012  BLÖTT!!


Och hem kom vi, utan fadäser, denna gång fick GPS´n visa vägen, och nu vet vi vart det gick fel ........det är INTE raka spåret, man måste svänga av annars hamnar man vid Arlanda!
Vi hade väl lite oflyt på vägen ner, hundkoppelinköpet strulade till det lite, men då fanns farbror blå att fråga, sen skulle vi köpa Subwaymacka till middag, den infarten missade vi i Arboga ........men det tog vi igen på hemvägen!
Så summan av kardemumman är att ytterligare en trevlig helg med fina människor är lagd till handlingarna, man vet aldrig vart vi dyker upp nästa gång!
Nu ska jag åka och jobba, "sov" första natten på nya jobbet i måndags sov inte alls är mer korrekt, det tar väl några nätter att sova in sig på ett nytt ställe!


 
ha en trevlig svenska flaggans dag, tänka sig att solen dristar sig till att titta fram! // AC



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards