Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Alfta 8/7

Av AnnCatrin - 9 juli 2012 10:03

Hallå!
ja då har vi avverkat en utställning igen då ......det var på det berömda håret att vi kom iväg, och denna gång var det jag som var proppen i röret, jag kände verkligen inte för att åka, ville mest gömma mig under kudden, men efter ett peppande telefonsamtal med fru Anderholm så blev hunden sent om sider badad på kvällskvisten och iväg det bar morgonen efter!
( "villkoret" var att hon ställde hunden   )
väderprognoserna var ytterst opålitliga, det svajade mellan spöregn och uppehåll, det var fuktigt och klibbigt men inget regn.




 


 


 


    


Finaste killen med bästa handlern!
Det blev ett VG idag igen.
Kritiken: 
Passande storlek
maskulint huvud
uttrycket störs av lite för stora ögon
oregelbundet bett
utmärkt nosparti och skalle
det vita i nospartiet går lite för långt bakom läpparna
utmärkt hals och kropp
bra benstomme
lite stela vinklar fram och bak
rör sig bra från sidan
lite lös front
utmärkt päls
bra temperament
Domare Freddie Klindrupp Danmark


En fin kritik tycker jag, senaste gångerna är det det förbenande bakstället som satt stopp för bättre placering, men så är det, det är bara att tugga i sig, för mig är det viktigare att han håller i många år än att försöka fixa till ett bättre bakställ, för instabila hasleder är ju tyvärr ett konstruktionsfel med stor risk för pålagringar med åren .......... och jag sitter lika gärna på sidan av ringen och fotar det är minst lika kul som att delta!
Och dom flesta tror jag uppskattar mina bilder, dom som inte vill florera slipper!

 
Sen finns det dom som inte har nåt val .......att vara med på bild ......  ett delmoment i gårdagens utställning var visst höga hopp .....vilket en förundrad hund tyckte var ytterst märkligt!
Ulrika in action när hon springer in BIR med Bernerdalens Egina " Kajsa" domaren hade tänkt sig en stilla handskakning .........  
Jag ångrar inte en sekund att jag for, en rolig dag blev det, vet inte alls hur jag tänkte när jag ville stanna hemma!

 
Stor Lycka!


 
Kajsas lyckliga matte Marianne med fin CERT rosett, och fru Anderholm


  
                  BIR Bernerdalens Egina  BIM Bernerdalens Jackpot 
                        STORT GRATTIS TILL ALLA BERÖRDA!!!


Himlen öppnade sig när vi åkte hemöver och det fortsätter i samma spår idag, hmmm ........får väl städa då!
Jag tror jag måste ge Aston lite upprättelse, jag säger ju alltid att Lukas har ett fantastiskt temperament och Aston han har damp han, men vid en närmare eftertanke så har ju Aston faktiskt landat i skallen han oxå ...............utifrån hans förutsättningar, han är jättelättsam att ha med sig, får alla på bra humör när han hoppar och studsar av pur glädje på väg in på utställningsområdet, nuförtiden kan jag oxå skratta, för han är inte längre uppskruvad och ska fram till alla andra hundar, han kan vara hysteriskt lycklig alldeles för sig själv i dessa dagar!
Han är otroligt lyhörd och LYSSNAR när man pratar med honom, jag kan faktiskt nästan korrigera honom bara med en blick för han är fullt medveten om vad som gäller, sen att han glömmer av det stup i kvarten är nuförtiden bara charmigt .....................när vi låg och brottades i snödrivor vid hundmöten i hans ungdom var det ljusår från charmigt .......................då kändes en kula i pannan som ett lockande alternativ faktiskt!   
Tänk att nu på semestern går hussen på morgonprommis med båda hundarna, han har ju varit ytterst ovillig att gå med båda förut, har bara gjort det när han måste, när jag jobbat .......men nu funkar det!
Så då kan man ju undra varför jag tycker att liten tjurig farbror Lukas har ett så fantastiskt temperament, som borrar ner huvudet och trummar framåt i sin egen värld oavsett vad matte vill .......mycket svårare att få kontakt med honom faktiskt!
Den stora skillnaden är att Lukas har en grundtrygghet och stabilitet i sitt temperament som Aston aldrig haft, Små barn och äldre personer kan utan eftertanke släppas fram till Lukas som står lugnt och fint och låter sig klappas, krumsprång existerar inte i hans sinnevärld, han älskar att bli klappad.
Han är inte öppen och älskvärd mot alla, vissa, framförallt herrar kan han vara reserverad emot, och det är väl egentligen mer rastypiskt, att inte älska allt och alla när man ska vakta sin gård!
Aston ÄLSKAR ALLA, men blir så sjukt glad när någon ägnar honom en blick så det går inte att låta honom hälsa, för då ska det buffas, knuffas och hoppas ...............sällan uppskattat!
Lukas är lite svår att få kläm på, han är otroligt "mattig" inomhus vill han vara nära, hatar att bli lämnad, som igår när han fick vara hemma med husse, då ÅT HAN INTE!
Men på promenad då passar det helt plötsligt inte ......" KAN SJÄLV" då behöver han minsann inte sin matte!
Så fort jag har varit borta så har han lyckats hitta nån klädtrasa som tillhör mej och burit runt på, sötnöten!
Aston Martin är ju faktiskt sjukt okomplicerad och lättsam, slår knut på sig själv för att vara matte till lags, lilla farbrorn får man kämpa mer med för att få att göra det jag vill, för det är sällan vad han vill ........utställning tex!
Tar man till arga rösten och ryar i åt Aston Martin då får han ett sånt dumt uttryck " men f-låt då, ursäkta mej att det blev fel, IGEN! " skakar på sig och sen så flamsar han vidare, Lukas blir så förnärmad när hans matte blir arg, vilket jag ha tyckt varit skitjobbigt och resultatet av det blir ju att jag undviker att rya i åt honom, smart hund! han är varken vek eller rädd, det visade han tydligt på MH, han kan skaka av sig och gå vidare, men om matte tror att jag blir helt förstörd när hon skäller så kan hon ju fortsätta i den tron säger den lille spjuvern!
Ja, dom är roliga dom små liven !
ha en härliga vecka! / AC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards