Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

insikter 24/7

Av AnnCatrin - 24 juli 2012 23:30

  Hallå!
Ja man skulle nog ha bitit ihop och hängt med på bilbingo …….. herre min skapare sitta hemma utan internetuppkoppling är ju ytterst obekvämt ……… men att sitta nerknölad i en campingstol i flera timmar är inte nådigt heller, helst skulle man bli hemtransporterad i samma ställning, det är ju gränsfall att kroppshyddan går att räta ut efteråt!
Så jag valde att stanna hemma, men betvivlar icke att kamraterna hade tokroligt som vanligt!


Började plita på en blogg i Word i brist på sysselsättning när jag som av en händelse kom på att jag kanske kunde koppla upp mig via mobilen ...................HEUREKA! ........... osökt så slås jag då av tanken varför jag köpte ett mobilt bredband till datorn när jag hade med den till jobbet ???  
 


Igår när jag åkte hem från jobbet svängde jag in på Citygross, deras lyxlandgång går inte av för hackor 59,90 riksdaler för man hosta upp för denna delikatess …….. hade säkert kostat en hundring till på nån av caféerna vid havet, klart prisvärt!
Osså en stor stark till då förstås, så där mitt på en måndag , bara för att man kan …….   För man kan göra vad man vill när man har SEMESTER!!!!
Och ölen var ju inköpt på kryssning så den var ju också till budgetpris ………. Ju billigare desto bättre!
 
I lördags var vi till moster i Huljen och firade henne på hennes 60-årsdag …….. hon mumlade nåt om att jag snart också är där ……….men hua!
God mat som vanligt . förrätten på bilden.


 
Nu var det ju hennes dag men lite konstigt är det väl ändå att bli så himla lycklig för en Brynäströja????


 
Jag har ju en moster till .....farbror Barbro från Borgsjö .......våran egen lilla clown i familjen, ingen går säker när hon finns i närheten!     
  
Kusin Annika, farbror Barbros dotter hade i uppdrag från moster att dokumentera med mosters kamera ....... en och annan hajar säkert till nu ...............hmmmm ......hon verkar bekant   jaha! så ni har oxå varit på den butiken!


 
lilla mamsen   


 
mattes pojkar på kalas ............................. det fanns kusinbarn som hade lite tråkigt och ville bli jagade av hundarna .................... hmmmm ........................NEJ DET VILL NI INTE ! A´PUH, det finns nog fler än jag som ser synen av omkullvälta barn i en hög fram för sig och en oförstående lycklig hund studsande upp och ner ...." en gång till" , "en gång till".........................  


 
Idag var vi till vetten för en dos kennelhosta, nu har jag äntligen synkat in dom på samma datum, Aston har ju vaccineras i februari men genom att dra lite på det i fjol och i år så är han i synk med Lukas som fick ta sin lite tidigare.
och när vi ändå var där så blev det naturligtvis vägning ............................. Aston har gått upp lite igen, han pendlar ju runt 50- strecket ..................liten Lukas hade minsann dragit iväg ....... hmmmm ............. hur jag än vänder och vrider så förblir han en liten skrutt i mina ögon, men Ingela kollade i journalen och han vägde 42 kilo när han var ett år .........................så rimligtvis borde det ha hänt lite på ett år  
 När jag ser bilder av honom, som jag faktiskt själv fotat, så kan han ju se lite krallig ut ..................vilket inte på något vis stämmer överens med min sinnebild av honom, jag har ju aldrig tyckt att han har varit spinkig i och för sig, mer som en pocketversion av en originalberner, en kille i miniformat ......................min egen lilla minimee!
hmmm ..................slås av insikten att han kanske inte är så liten ......................det finns ju bernerkillar som är betydligt mindre!


 
det ska väl hända lite mer med den här killen oxå faktiskt, han har ju inte fyllt två år än ............................ men det är svårt att föreställa sig för han har sett ut som en "färdig"  hund i jämförelse med Aston som behövde sina fyra år för att växa i kostymen ..................... Lukas kommer aldrig att växa i sin kostym ......................onödigt mycket skinn till hans storlek kan man krasst konstatera!   
 

Och när pälsen är väck med pusta är det inte så hävt ..........................mattes lilla farbror!
Ja, och vän av ordning kan nu svälja kaffet som höll på att fastna i vrångstrupen .................... jag får analysera mina hundar hur mycket jag vill, det är det denna blogg handlar om, mina hundar ....................... ni kan se det som att jag tänker högt ........................................    
jag har 99,9 kg bernerkärlek innanför dörrarna ....................... dom är inte riktigt hundra   och det får man tolka precis hur man man vill!   


 
.......Det är av misstagen man lär sig .......................hussen brukar släppa in dom genom grinden när dom varit på promenad .....................som i deras värld verkar ha pågått i flera år  ........................" VI ÄR HEMMA NU ! ! ! ! " ......................det är lite halvjobbigt att uppleva när man ligger som en strandad val i solsängen .................... lyssnades på en ljudbok i fridens liljor ........................   när dum och dummare kommer ångande har man inte mycket att sätta emot ............................men jag älskar dom ändå!   



    
MAAAAAMA ! ! ! vi trodde ALDRIG vi skulle få komma hem till dig igen!
Ja, vad ska man säga, bernerkärlek kommer i yviga gester ...................inga golfapplåder här inte!


Hussen har varit flitig på sin semester, färdigställt hundduschen, ( bild kommer) fixat skifferplattor att ligga på för hundarna varma dagar i ett skuggigt hörn .....................grävt ut under altanen, isolerat altangolvet och fixat "garage" till sennenvagnen..........................
ja jag har då hejat på från solstolen, ingen kan säga nåt annat!
APPLÅDER & GLADA TILLROP!!


 
typ så här har det sett ut under altanen, inslängt massa grejor och ingen ordning alls...........


 
Nu är ena halvan fixad, fint värre!!


Tomas Ledin på tv:n ikväll .......................... jag som som är av uppfattningen av att jag är helt ointresserad av musik, lyssnar typ på det som finns till hands, inser plötsligt att Tomas Ledin har funnits med i hela mitt liv, jag är uppväxt med hans texter, har många fina minnen till flera av dom .......................utan att jag tidigare har reflekterat över det så är han nog den artist som står mej närmast ....................en trevlig insikt!
Imorgon är det visst utflykt igen, hussens sista semesterdag, han går på jour på torsdag, men snart ledig igen, det är helt overkligt att Byskeveckan närmar sig med stormsteg ........Detta år är det verkligen befogat att fundera vart F-N tog sommaren vägen???
men jag vidhåller ........OCH DET HAR DET FAKTISKT STÅTT I TIDNINGEN OXÅ ( och då måste det vara sant   ) ...................att vi som har semester nu har DRAGIT VINSTLOTTEN I semestertombolan!
Avslutar kvällen värdigt med en liten dos MRS BOUQUET .....................livet är bra härligt!
ha det gott! / AC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards