Aston & Lukas

Alla inlägg den 26 februari 2012

Av AnnCatrin - 26 februari 2012 10:43

Hallå!
Då har vi varit iväg på ett eldprov, usch, jag som precis kommit över min utställningsfobi får nu börja om från början med en icke samarbetsvillig liten herre.
och när han blir stirrig då blir jag nervös och gör typ inget rätt i ringen känns det som.
Nåja, varför jag ställde honom var ju för att checka av om det hänt något på rörelsefronten, även om det är olika från domare till domare så har man ändå kunnat skönja en röd tråd i tidigare kritiker. 
Och jag är jättenöjd med hans kritik om jag ska drista mig till en protest om något så är det höjden, han är INTE under 64 cm.


kritiken:

välformat maskulint huvud
bra proportioner
bra ögon /öron
något kort hals
plan överlinje
kort kors
lite hög svans ibland
bra kropp för åldern
tillräcklig benstomme
bra fötter dock något utåtvridna
tillräckligt vinklad fram, knapp bak
ändå bra steg från sidan
mycket tät bak
riklig päls
bra färg och tecken
liten, något under nedre gränsen


Domare Nina Karlsdotter



6 berner anmälda, grattis Busen & Tutan BIR & BIM!!!!!  
Det känns bra att vi hoppade Sala i år, nu har vi stökat undan ett ridhus, ett per år är mer än tillräckligt!
Nu laddar vi för helgen, två hundar som ska badas och fiffas och piffas för att försöka ge utställningssvamparna en match ........................... japp, drömma kan man alltid göra.
Nu ska jag åka och jobba, trevligt med utställningar runt hörnet, 5 minuters bilfärd är alldeles lagomt!! 


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards