Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

mera bilder 9/1

Av AnnCatrin - 9 januari 2013 18:44

  Jamän hallå igen då!
Bloggarna står ju inte som spön i backen nuförtiden ................................ så varför inte blogga två dagar på raken ........... bara för att man kan liksom?
Har jobbat föregående dygn och kom hem strax efter elva, övriga vardagar slutar jag tio, solen verkade ha bestämt sig för att visa sig idag ............. vilket genast fyller skallen med huvudbry ........... vart är den, vart ska vi?

Sundsvall ligger ju inknölat mellan södra och norra stadsberget, jag bor bakom arslet på det norra ......................i ständig skugga vintertid känns det som!
Och med min jakt på det perfekta fotot så infinner sig stundom en smärre stress om att fånga solen ............ typ till varje pris   
Så för att få lite omväxling så stuvade jag in hundarna i bilen och begav mig mot det norra berget ......... ja, vi kan gå dit, det är nog runt två kilometer, men idag lyxade vi till det   


hmmm ........och så var det den där lilla detaljen med samarbetsvilliga objekt .........................


 

J-kla SÄÄÄÄÄÄRING  ........................sitta fint kan du göra själv ...............................  Man kan inte bli skjutsad till en ny spännande plats bara för att agera framför kameran ............................fast som matte tycker ju jag det .......................jag vill ju fota först och promma sen .....................det är en visst skillnad på längden på tungan tex ...............  
   
..........och på andra sidan stan syns det södra stadsberget.


     
man får inte kasta godis för långt så att dom slår en kullerbytta ner för berget ............. matte får tygla sina visioner ..............................  
   


   
 Alla bilder på Lukas är som av en händelse ........................... Aston kan ju iallafall stå och stå på befallning ......................så jobbar inte liten trulig farbror ..........................därför är bra bilder på honom så mycket roligare .......................för att man hann fånga stunden ......................  

 


Fantastiskt trivsam miljö på norra berget .......... många gamla hus och fäbodar


   
När matte kände sig nöjd för stunden med fotandet så knallade vi iväg på en upptrampad stig, det blev en rejäl promenad innan vi var tillbaka vid bilen.
Snopet som tusan att solen redan ramlat ner bakom det södra berget strax före 14.00, för gemene man spelar det nog ingen roll men för mej som gärna vill fånga den den på bild är det lite tråkigt.   
Men men ..........Carpe Diem hann vi med idag oxå, och med det nöjer jag mig   
Visst ........jag kan gå runt kvarteret en snabbrunda efter jobbet och sen skura och feja inomhus i bästa välmåga ..........................eller inte .........................jag kanske inte lever imorgon???
...................och finns det en annan värld så vill jag inte gå runt och gräma mig över att jag var så j-vla perfekt i mitt jordeliv .....................att bara göra det som förväntas göras av en "vuxen" kvinna .........................ja, men nu har jag fortfarande inte hittat nån sida på nätet där man köper dom där vuxenpoängen så att man blir som man ska ................................så då kan jag fortsätta vara som jag blev .........eller som jag väljer att vara för att må bra själv ...............  
För vem sitter på makten att bestämma hur man ska bete sig?
Det jag säger och det du hör kanske inte ens hör hemma på samma planet ..................................
finns det ett rätt eller ett fel att reagera på sin verklighet?
Nåja, frisk luft kan knappast skada ..........tror inte jag läst det på nätet iallafall    
Varför inte njuta av att vara så fantastiskt lyckligt lottad med arbetstider osv?
HÄR & NU  ................. imorgon är en annan dag, och lyckliga är vi som får uppleva den .......................  


   
hussen blir lite halvstressad av att släppa ut hundarna på gården när staketet är i det närmaste obefintligt .........................och när matte jobbar har han hela ansvaret ........................
Så ikväll så grävde han vallgrav till främst sin egen sinnesfrid och i andra hand till  grabbarna bus   


denna är till min prinsessa av Juni   
Älskad från första stund


ha det så bra som ni bara kan ha det / AC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards