Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 4 juni 2013

"farmors" små troll 4/6

Av AnnCatrin - 4 juni 2013 10:00

Hallå!
Ja nu har jag äntligen fått snusa på barnbarnen, jag hade ju kunnat åka tidigare men dom är ju som mysigast nu när dom fyllt 6 veckor, hua vad veckorna går fort!

         

Det är en härlig känsla att se små liv som bär med sig anlag från min finaste lilla farbror   nr fem blev en favorit, troligen mycket för att han var den som påminner mest om Lukas, ska bli så spännande att följa dom små liven, jag hoppas det kommer många foton och rapporter till "farmor" oxå!

 
jag ska inte sticka under stol med att ögonen drogs till bakställen   där har ju Lukas sin svaghet med dessa små krabater hade fina breda välvinklade bakställ, dom stod med ett ben i varje hörn precis som det ska vara, och det är ju faktiskt så att Linnéa, Lukas uppfödare aldrig har varit orolig för den biten, hon tror inte att det är ärftligt, det har helt sonika gått fel någonstans på vägen och han har rört sig fel länge och blivit bekväm med det, svårt att ändra på!
Och det har ju blivit mycket bättre efter vårens träning men några långa steg kan det aldrig bli med korta ben   
Så nu kan jag släppa den tanken, valparna ser jättefina ut, Isa har ju ett perfekt bakställ så varför oroa sig liksom?
En hund består ju av mer än bara ett bakställ, även om det ultimata är den välkonstruerade hunden med det perfekta lynnet, men jag vet vilken hund jag har innanför väggarna och det är den underbaraste man kan tänka sig, om man bortser från hans tjuriga truliga sida, men den visar han ju bara när han tycker att jag utsätter honom för onödigt tråkiga saker, som tex utställning   
 
Stolt far!
               
Doremis Sunshine Luis ska tiken heta, henne sätter dom ut på foder.
Vem som är vem av pojkarna är inte klart än med dom ska heta:

Sibelius Luis
Saxon Luis
Shiros Luis
Santoz Luis

Och för den som inte har räknat ut det så står Luis för Luke & Isa   

           
"farfar" hade varit på hojträff i Lycksele och tog vägen förbi Tavelsjö på väg hem, 
Jag hade tänkt ta med hundarna först eftersom han inte var hemma men nu håller AC:n i bilen på att krångla så då fick dom stanna hemma.

 
Magnus och min mor var hundvakt över dagen så det var nog bra mycket skönare än att sitta 60 mil i bil men kyla som bara funkar ibland.
Så det är bara att lätta på lädret igen och laga det som är trasigt, börsen står som en gäddkäft nuförtiden vad det gäller bilen, alla fel kommer väl nu   

Vi hade en jättetrevlig dag i Tavelsjö, Camilla, Rosa & Kicki följde med på "inspektion" av goklimparna.
Om två veckor får jag se dom igen precis när dom är klara att lämna boet och flytta hem till sina nya familjer, jag önskar stort lycka till och som ett ord på vägen skickar jag med ett ........... " lås in och göm allt dyrt" om dom är det minsta lik sin far så kan valptiden bli en dyr historia om man inte motar Olle i grid   men sen så .............. blir dom lugna och fina ..................... fast i morse frågade min man varför min läsplatta låg mitt på sovrumsgolvet   "ska du ha den där?"  ........nej, den stod lutad mot sängbordet igårkväll ............. men Lukas tyckte uppenbarligen att den inte stod bra där så han hade nog tänkt bära upp den ( han hade ställt Björns foppatoffel i utbyte vid mitt sängbord ) men den var väl för knölig att bära på så han gav upp, sötnöten! 
Han flyttar runt saker efter eget huvud och lämnar alltid något i utbyte, för då märks det inte att man tagit nåt eller ???
Han biter inte sönder nåt iallafall längre, men flytta grejor kommer han nog att göra för alltid, och en foppatoffel mot en läsplatta är kanske en bra deal, vad vet jag   
Till helgen är det dags att göra några knop på jobbet, sen är det ledigt till midsommar, då ska det jobbas och sen så är det SEMESTER !!!!        
Idag är det mulet, skönt tycker hundarna !
ha det bra / AC
 

 
 
Camilla

Camilla

5 juni 2013 18:00

Vilka godingar ... Nu tror jag farmor kan slappna av då det gäller bakstället ;) fina raka ben och tassar och inga trånga bakställ heller. Det ska bli så otroligt roligt att få följa dessa små juveler på ganska nära håll dessutom.
Nedräkning nu, snart får vi gosa med dem igen.
Ha det " plastfarmorn"

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Cornelia

Cornelia

6 juni 2013 08:15

Underbara bilder på underbara små liv! Sååååå söta de är!

http://www.raggsockababbel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards