Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2013

treårs farbror 1/8

Av AnnCatrin - 1 augusti 2013 16:40

Hallå!
Överdrivet bloggande i parti och minut kan ingen anklaga mig för   men plötsligt så händer det och jag plitar ner några rader.
fattas väl bara annat när världens finaste lilla farbror fyller tre år !!!! Herre gud vart tar tiden vägen, det är ju som igår man åkte upp till Tavelsjö för att spana in honom som
6-veckorsvalp, vilken lycka att få ha honom som sin   
Det är naturligtvis en stor lycka att få ägas av Aston Martin oxå, men det är mer på det "crazy happiness" stadiet   Skönt att ha en trygg liten trulig farbror som motvikt.
 
Fotoredigering det är grejor det   man kan framhäva fördelar och sudda det som är mindre bra   
Det är så sjukt synd på en sån vacker hund ( och han är vacker, det är inte bara mattes partiska öga) att bakstället lever sitt eget liv ...................... men det är ju till syvene och sist bara en estetisk fråga, det är inget han lider av, tror snarare att han ler lite under lugg över det faktum att han slipper tramsa runt på utställningar.
Just nu fäller han ur all underull, tyckte han gjorde det i våras oxå?
Men han tillhör kategorin hundar som är mer till sin fördel när han inte ser ut som en boll med all päls, och nu har han haft lite restriktioner på maten nån vecka och har snabbt tappat det extra hull som han så lätt lägger på sig.
Det har blivit lite för mycket frysta märgben nu när det varit varmt, för vem kan klaga på denna sommar?
Och som den rättvisa matte jag är så får dom varsitt ben ......................vilket i praktiken betyder 2 ben till Lukas och inget till Aston ............... Aston tuggar i några minuter på sin höjd och sen är han nöjd ...................... och då ligger liten farbror och bevakar och snabbt som en vessla roffar han åt sig det benet oxå ..........Aston han lommar in på pojkrummet han, helt ointresserad.
Jag vill inte att Aston ska bli utan, så mitt senaste genidrag är att ge Aston ett litet ben och Lukas ett stort, då blir det inte lika mycket till honom med viktproblem   Att Aston skulle lägga på sig ett extra gram finns inte på kartan, han kör slimmat året runt .............. och just nu ganska pälslös oxå så varför han anmäls till utställning tillhör sånt som man inte riktigt begriper men ändå betalar dyra pengar för ..........................  

 
Aston Martin står och står ............ även i vatten kan man ha ett moment!

    
Det är väl ingen som läser här som har undgått mitt fototragglande, just nu lär jag mig photoshop .........................vilket gör att jag är lite vilse i färgerna, tanken är ju att hamna så nära verkligheten som möjligt, det är lätt att " over do it"
Och JA! jag erkänner, det blev en ny dator, med det ramminne som behövs för photoshop, men jag ser det som friskvård, att välja själv vad jag vill grubbla på, då finns det inte plats för så mycket annat.
 
     

 
Det är en hel del som ska fastna innanför pannbenet, men babysteps framåt ............ att fota det vita på hundar utan att det vita flyter ihop, blir "utfrätt" är en sak som jag har högt upp på listan, 

 
   
här är det oxå vita detaljer som man skall kunna urskilja på bladen.

 
Sent om sider så mognade gubben .......................men det går ju förfärligt sakta, men nu så är det nog flera faktiskt som kan plockas samtidigt, dom ska bara bli lite rödare först!
Och nej, jag har inte vänt på bilden, även jordgubbar blir tröttare när dom blir äldre   
 
Vi var till skogen där det finns en bäck, för att jag skulle fota rinnande vatten ....................det rann inte så fasligt mycket efter en varm sommar ............................ och ska man fota "seriöst" så ska man nog inte ha med sig hundar som brottas om att komma först mellan matte och kamera ............. men en trädsvamp med klädsam dagg fick vi på bild ......... mest för att den var "över hundhöjd".

 
Ja nu är det definitivt över ......min korta karriär på hoj, långgaffeln har flyttat till Järpen och hussen tar över min snygga Bob, det var ju kul så länge det varade, men sånt är ju livet, du vet aldrig vad som väntar runt hörnet, hade jag vetat det jag vet idag skulle jag aldrig ha bytt hoj, när jag beställde min street bob -08 så hade jag en gammal hund, vem kunde ana att valpen Aston Martin skulle virvla in i samma veva som hojen var leveransklar?
Jaja, det är klart att det går att kombinera, men att vara i behov av hundvakt varje gång man ska ta en längre tur är inte hållbart i längden och det föll definitivt när liten farbror flyttade in ........................ och nu har jag valt hundarna och håller mej till det!
 
Sandig lycklig liten farbror, jag har ju tidigare tyckt att det har varit sjukt jobbigt att komma hem med sandiga hundar, nu tar jag på skygglapparna, spolar av dom i uteduschen och dammsuger glatt dagen efter ( glatt skrev jag bara för att det ser trevligt ut) nåja, dammsuger gör jag för att jag måste, obra & oskönt när det knastrar under fötterna   
Ett pass kvar att jobba .....sen så är det SEMESTER igen!!! och det bästa är kvar, en vecka på Gotland, men före det Byske, men det blev ju apdyrt i år ............ men kan man vara hemma? NÄPP, men i år blir det bara tre nätter, vi brukar ju vara nästan en vecka, den tar vi på Gotland istället.
ha det bäst / AC

 
 
Ingen bild

Linda Luchterhand

5 augusti 2013 15:38

Fantastiskt fina foton, du är superduktig! Grattis till 3-års gubben!
Linda & Kira (Bernerdalens Evita)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards