Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

1 år ! 20/2

Av AnnCatrin - 20 februari 2009 09:53

Hallå!
Stort grattis till Aston som fyller ett år idag och ett jättestort grattis skickar vi till alla kullsyskon oxå!



en dag gammal

Lillskiten har vuxit upp till en riktigt stor kille.....om det inte är nån vuxen maffig bernerhane i närheten att jämföra med dvs  ;0)

spännande med barn i skidspåret

idag vräker det ner snö igen så det var tur att jag tog några bilder igår av blandad kvalité!
Det blir ingen vägning idag vi får vänta med det till veckan, då har det gått 14 dagar sen han blev behandlad mot löss.

I det här huset brukar barnen välja smörgåstårta när dom fyller år så då gör vi lika med sladdbarnet, en leverpastejtårta med köttbullar slank ner utan knussel!   FILM

roligare än så blir det inte på ettårsdagen, jag tycker han har fest mest varje dag med hemlagade grisknorrar och hembakta leverkex lite nu och då.

Vi skickar kramar och nospussar till Tuffa som fyller 1 år imorgon, henne träffade jag igår och inte verkade det vara nåt större fel på den damen kan jag intyga!
Camilla och jag var på hockey igår och efter plattmatchen i tisdags när dom fick stryk av djurgården "big time" så var inte förhoppningarna så stora kan jag säga.....och när Camilla skrek " NEEJ, vad gör dom" när spelarna kom in på isen så kändes det inte betryggande på någe´vis.....dom kom tydligen in i fel ordning......

Japp, det lönar sig att röra om i grytan......vinst med 8-0 mot Skellefteå kan vi inte klaga på!
- 20 grader när vi for hem.....DET ÄR FÖR KALLT !!!!! jag vill ha sommar nu !
Tydligen var det mer snöoväder på väg hitåt, allvarligt, bara för att vi velat ha snö i flera vintrar tidigare så behöver inte allt komma denna vinter, vi kan ta lite snö kommande vinter oxå!
Skall gruva mig en stund till innan jag går på promenad med hunden, känns som att jag har några bacillurer i kroppen för jag har ingen ork, så idag blir det nog ingen tvåtimmarshistoria.
ha en trevlig helg! / AC

 
 
Ingen bild

Stina

20 februari 2009 11:26

Grattis Aston!! Måste säga att jag är väldigt imponerad över det fina "bordsskicket" du lärt honom!! När våra får nåt sånt där gott så får man hoppas tallriken är kvar efteråt ;)
Känner att jag också har en "bug" i systemet. Nyser som sjutton. Och därtill har nu nästa unge koppor överallt. Yes! Då vet man vad man ska göra den här helgen... :/
Kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

20 februari 2009 13:04

GRATTIS GRATTIS GRATTIS !!!!
Massor av kramar från Natus och Jezzie till världens finaste Berner sennen kille !!
Matte kommer förbi med en present senare !

http://www.jezzieochnatus.se

 
Anneli

Anneli

20 februari 2009 14:54

Grattis grattis på 1 årsdagen Aston !
Vilken gullig film på sötnosen när han äter sin smarriga tårta :)
Hoppas att han få en tjurmuskel eller något annat gott idag också ;-)
Kram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Camilla

Camilla

20 februari 2009 15:08

Grattis till Bosvedjans ståtligaste kille !!!
Tuffa ser verkligen fram emot att få träffa dig en, men för tillfället få du nöja dig med massor av cyberpussar på din stora dag.
Låter som en bra ide´att du inte ska bege dig ut på en tvåtimmars marsch i djupsnön, ta´t lugnt tills du känner dig lite bättre.
Jag var ju bara tvungen att se matchen igen, det är inte varje dag man får sig ett sådant målkalas, hoppas dom kommer ihåg nu hur spelarna klev in på isen för så måste dom absolut fortsätta med.*s*.

http://www.mills.zoomin.se

 
Ingen bild

Isabelle och Maya

20 februari 2009 19:25

Men gu vad bedårande söt han är! De där ögonen kan ju få vem som helst att smälta :-) Å så söt han var på pyttebilden då :-D Ser ut som en liten gremlin, fast en söt sådan :-D Han och Maya har samma sätt att äta, så där lugnt och försiktigt och de verkar verkligen hinna känna vad maten smakar till skillnad från andra hundar :-)Och vilken mat ni än ger honom nu så verkar det ju funka jättebra för pälsen glänste så fint :-) Ett stort GRATTIS till Aston!

 
Ingen bild

Sissi

21 februari 2009 01:18

Grattis till din stora kille!!!Tårtan såg god ut(om man är en hund ;))
Mina hundar skickar en nospuss till Aston
Kram från oss på Bernerstjärnan´s

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards