Aston & Lukas

Alla inlägg den 22 februari 2009

Av AnnCatrin - 22 februari 2009 09:44

Hallå!
Allvarligt, jag har absolut inget att skriva om, det blir liasom bara upprepningar hela tiden...det snöar ute.....ovanligt?

Fick jag välja skulle jag stanna i sängen och mysa med hunden och en god bok.....men hussen är ju som bekant konvalecent....och därför så faller helgpromenaden på min lott oxå.
( och det är ju ingen större mening att han går på promenad om hunden ligger i sängen och myser med mej eller? ;0)

Det börjar bli tröttsamt att klä på sig lager på lager, och det finns inga kängor som pallar "of road " promenader.....som jag kom på att vi kunde göra igår....
Det har varit en stig här förut men ingen galning har fått för sig att trampa upp den igen......tills nu då....FILMER 1 & 2
Jag la upp den geniala taktiken att vi går inte långt, vi går kort och intensivt....och som vanligt är det jag som kämpar som ett djur och hunden tycker att det är hysteriskt roligt.... tills jag tar fram mobilen och ska filma....hmmm...då är han gärna väldigt nära mig...det kan ju vankas godis!
Vi gick tillbaka i samma spår som vi trampat upp tidigare, inte för att det blir nån större skillnad, kan knappast kallas upptrampat då!

Det blåste ganska mycket och det vara "bara" - 4 grader, det som var lite oroande var att det hela tiden damp ner stora snökockor från träden, vill det sig illa kan man ju bli begravd när det kommer en riktigt stor en!

Så det gällde att trumma på lite fortare när man måste passera under ett träd!
Och att gå snabbt med långa steg i halvmeterdjup kallsnö harmonerar inte med mina taxben kan jag säga!
Igår blev det faktiskt lite städat, dammtorkning från golv till tak i sovrummet var ju inte en dag för sent .......
Hockeymatch på kvällen var väl ingen höjdare, det är ett helt annat lag på bortais......dom höll på att torska dit mot bottenlaget Södertälje och fick vara väldigt nöjda med en poäng tycker jag.

Natus & Jezzies matte var hit med två paket på fredagen vilket uppskattades av födelsedagsbarnet. tack igen!
Imorgon är det ny vecka igen och nya utmaningar och äventyr!.......Vi kan väl hoppas iallafall att det händer nåt roligt?
Lediga dagar flyger iväg i ett rasande tempo....måste nog titta över om det går att klämma in en till långledighet framöver!
Avslutar med en bild på Astons snygga bror Magic.

ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards