Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 14 april 2009

promenad i solens sken 14/4

Av AnnCatrin - 14 april 2009 21:56

hallå!
Idag blev det en promenad med Tuffa och hennes matte, inte den väg vi hade tänkt oss för hoppsan hejsan så var det helt plötsligt en vårflod mitt över vägen, och ögonmåttet bedömde att det inte gick att svinga sin lekamen över detta blöta och landa torrskodd på andra sidan så det blev till att vända och ta en annan liten runda.

Men det tar vi så gärna bara snön försvinner i en hiskelig fart!....vi är väl inne på 6:e månaden nu med vitt på backen....hallå! det är halva året det, nån måtta får det väl ändå vara eller?
Men idag har solen gassat som aldrig förr, man blev ju alldeles rödblommig på äppelkinden efter promenaden.....solen brände och hunden drog.......är det inte härligt så säg? ;0)
Hemma igen blev det en kaffeslurk på bron innan Tuffa skulle vidare på simmet och bygga muskler så att hon orkar med min vildbase......men hon har inte några skrupler den damen...det skulle ju inte skada om hon rev ifrån till Aston Pastorn när han formligen välter omkull henne för att nosa i dom bakre regionerna....näe då, lukta på du tycks hon tycka den lilla fresterskan ;0)

Tuffa i snön, två hundar på samma kort var inte att tänka på ;0)
Även om Aston var taggad till tänderna så var det ändå stor skillnad mot för sist vi gick på promenad med en Tuffa som nyss löpt......det tänker jag inte göra om !!!
Skogsvägen bakom knuten som är en grusväg var väl inte så himla lattjo lajban för dagen så det blev en demonstration av blåsen när vi kom hem, om inte annat så för att torka den fullständigt plaskblöta hakan som skall hållas torr till varje pris.



himla tur att det inte är ljudbilder!
han har verkligen blivit jätteduktig att stå still och låta sig blåsas.
Camilla halade fram sin nya flådiga kamera så nu har jag nya saker på önskelistan.......

jag tog och grävde fram min gamla antika kamera igen härom dagen......det hade tydligen fastnat en sötnos tidigare i sommar, sen hade jag tagit 20 kort som var helt värdelösa......fel inställning mot den vita snön.....suck

Nä, nu får vi sätta undan lite på "villhaföralltivärldenkontot" så kanske det blir en ny kamera så småningom, den digitala vi har håller på att ramla sönder i molekyler, batteriluckan hålls på plats med eltejp.....det ser proffsigt ut det!
Imorgon är det handlerkurs på kennelklubben....har köpt 3 kg willys köttbullar....räcker det ???
Allvarligt så sålde dom 1 kg för 15 kr för det var kort datum......kan vara bra att hitta igen inför sommarens alla bravader ;0)
ha de bra / AC

 
 
Anneli

Anneli

14 april 2009 22:51

Hejhopp !
Ja 3 kg köttbullar ska väl räcka ,tycker man :) Lycka till i morgon nu!

Idag har det faktiskt varit moln med lite¨sol på,här i Hassela...ni hade bättre väder med andra ord :)

Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
camilla

camilla

15 april 2009 07:02

Haha, ja kanske man ska köpa sig lite köttbullar till kvällens bravader , för inte törs man komma dit med tomma fickor inte , sådana lydiga hundar har väl inte vi.... som gör saker utan en massa gott *asg*...
Men glada är dom *s*...
Ha en bra dag
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Ingen bild

Isabelle

15 april 2009 09:45

Men vilken härlig dag ni verkar ha haft! Aston ser rent av riktigt nöjd ut där han står på trappen (som jag antar är den ni kallar för bron? :-)) Och Tuffa måste vara ganska vältränad ändå om hon klarar av en ikullpuffning av ett antal kilo Aston :-D
Och jag tycker det verkar hända en hel del borta hos er med? Fast det kan ju vara jag som är dålig på geografin och avstånden när jag tror att det är nära till Östersund från Sundsvall :-) Där är det ju en fin utställning snart? Och på Rytterlings sida så har jag sett ett par inoffisar i närheten av er om jag inte minns helt fel? Timrå å så? Men, far ni ner till Österbybruk och Karlskoga.. det är väl på lagom avstånd ;-) Ja å så Finspång då av alla hålor i Sverige :-D Tur at ni har ett "villhaföralltivärldenkonto" för att ha hund är ju tydligen inte det billigaste man kan tänka sig :-D Värsta paparazziligan kommer ni ju bli när ni springer runt med era flådiga kameror och fotar kändisar på utställningar framöver ;-) Ser fram emot bilder! :-D Ha det nu riktigt skojsigt på handlerträningen idag! Kram Isabelle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards