Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 23 april 2009

om nåt kunde vara lätt......23/4

Av AnnCatrin - 23 april 2009 22:28

Hallå!
Några snabba rader innan sängdax, jobb imorgon så då går det inte att sitta uppe till klockan två som jag gjort dom senaste kvällarna.......har pulat med Lenas sida, tanken är att jag skall uppdatera den hädanefter.....
Allt som kan gå på tok har gjort det milt sagt, lyckades plocka bort den gamla sidan och sen var kontakten med cybervärlden på "OFF" läge.....hmmm
Katrine fick rycka in ( ovanligt) men inget fanns att göra än att maila webbhotellet och be dom knappa på en tangent eller två.
Den nya sidan skulle så snitsigt göras i ramar......duktigt att kasta sig över det när jag inte har en susning om hur man gör, kopierade iallafall av texten på flera undersidor och satt och laddade in bilderna på nytt vilket är ett mastodontjobb när jag först måste kolla vad bilden heter innan jag klipper ut den och laddar in en ny som ska SYNAS....så var tanken.....
synd bara att jag för varje sida jag färdigställde så raderade jag den jag gjort före när jag sparade......snopet idag när det inte fanns några sidor......
börja om från början........sen har jag fnulat och pulat hela dagen med det stora frågetecknet varför bilderna inte syns på sidan.......till slut gav jag upp trots telefonsupport med Katrine och började än en gång om......ladda upp sida, kopiera text, ladda in bilderna som ska vara där....och till slut som en liten bonus...dock utan några miljoner ....så ramlade poletten ner hur jag skulle länka in undersidorna i ramen.....alltså jag måste vara utrustad med en ängels tålamod utan att ha en susning om det!
Förhoppningsvis så har jag införskaffat ny kunskap den VÄLDIGT långa och krokiga vägen, men känslan när det faller på plats överväger faktiskt det mesta!
Nu har jag lagt ner projektet för ikväll.....innan allt försvinner igen, vissa länkar som funkade nyss funkar inte nu och det är ingen idé att hålla på nåt längre när inte skallen är med.
I firefox funkar sidan som den ska men inte lika bra i explorer....och kanske inte alls i andras datorer....vad vet jag?
....fortsättning följer.......
Jag bad Aston illustrera hur matte kännner sig för dagen!
ha de bra / AC

 
 
camilla

camilla

23 april 2009 23:06

En ängels tålamod.. det är bara förnamnet för din del.. jag skulle behöva typ ett ton, och så länge det inte går att köpa så får jag nog inse att jag inte pallar att fixa en egen sida..grrr.
Har varit in och tittat på Lena´s sida , den är skitsnygg så all creed till dig.
Bilden på Aston talar sitt tydliga språk på allt jobb du har lagt ner.
Du får vila upp dig imorgon med lite annat jobb nu istället , nu är jag uppe på övertid så nu ska jag raskt slänga mig på kudden.
Vi kan väl kanske höras till veckan.
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

23 april 2009 23:15

Haha...vilken syn...jag vill nog ha ett kort på matten också...det kan bli intressant :D

Ja jag förstår som sagt inte hur ditt psyke pallar...jag hade nog slitit av mig håret vid det här laget :) Ska kolla in Lenas sida igen och se hur långt du kommit nu ;)
Du ÄR duktig :)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Isabelle

24 april 2009 09:05

Åh, men gudars vad du är duktig! Du har ju lärt dig massor! Jag önskar att jag med kunde en massa om hemsidor för då kunde jag sätta sprätt på min egna uppfödares sida (för den blir inte uppdaterad lika snabbt och ofta som jag hade önskat iom att det inte är hon själv som fixar den utan en annan tjej :-)). Men, tyvärr har jag inga som helst kunskaper om att göra en fin hemsida :-(. Superbra kämpat! Och underbar bild på Aston! :-D Ha det bäst! Kramar från oss!

 
Anne-lie

Anne-lie

24 april 2009 21:21

Halloj...
ja du visst kan det strula när man försöker sig på hemsidor... I morgon bitti åker vi till H-sand och gör MT med Natus, tror inte han fixar poänggränsen men vi testar, det är bara att göra om det senare i såfall.
Ha en trevlig helg.
Kram Anne-Lie

http://www.jezzieochnatus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards