Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

trimras???? 6/7

Av AnnCatrin - 6 juli 2009 20:47

hallå!
slänger in några rader på kvällskvisten, har tagit mej en liten rast, håller på att styra upp tvättstugan och det är ingen barnlek....att tvätta är väl en sak men att ta tag i dom  gigantiska högarna med osorterad ren tvätt är så dj-vla tråkigt så det finns inte!Thumbs Down
Men mannen i huset surrar om att lacka taket som är relativt nyuppsatt och lack på kläder låter inte lyckat så det är väl bara att bita i det sura äpplet.....
Sen har jag insett att det är ett kollossalt välfärdsproblem att ha för mycket sängkläder.......har man rena på hög så behöver man inte tvätta så ofta......har jag upptäckt nu när det ligger drivor med mindre rena lakan & påslakan som pockar på att få sig en tur i tvättmaskinen......a´puh !
Sen att inte tvättmaskinen inte funkar så bra är en annan historia som kan driva mitt lugna sinne till vansinnighetens brant......"direktdrive" och 7 kg´s kapacititet lät ju himla lockande....eller hur!!??......"för mycket tvätt i maskinen- larmet" tjuter ma´ett, ma´ett.......hur kan jag helt plötsligt tvätta fel efter mer än 30 år i husmorsyrket????Mean
Som en obstinat tjurskalle så har jag vägt den dyblöta tvätten och den vägde 3,2 kg.......och då är väl hälften vatten....grrrr
Så himla lägligt att alla fel kommer när garantin gått ut, vi skulle köpt en vanlig hederlig apparat.....direktdrive....fnys...
Annars inget nytt under solen, furminatorkammen hade landat i brevlådan medans vi var på turné.......den är nästan lite skrämmande.....Shocked 1
.var tvungen att dra några varv med en vanlig kam oxå och insåg att det lossnar nästan lika mycket då oxå....hmmmm....5 dagar till utställning och hunden är klädd i knapp sommarkostym.....börjar faktiskt likna tangabadbrallor....
Magnus som har för vana att ligga på golvet och mysa med Aston funderade vad jag gjort med pälsen......den är inte mjuk längre , den känns som svinto.....nähä ! Shocked.......hur var det nu det där mantrat....blått är flott....blått är flott......
tröstar oss med att Tuffan oxå klätt sig i sommarflor.....då kanske herr domare inte märker att en berner ska vara betydligt mer välklädd....eller som Anneli sa: kommer det nån riktig hårboll så kan man strunta i att gå in i ringen......Bounceja,ja vi kämpar på och hoppas att den omtalade storpojkspälsen har landat till Byske !
Sen måste jag få klämma in en liten tacksam tanke till dom domare som uttalat sig om Karlskogautställningen, dom höjde ett finger och påpekade att berner mer och mer blivit en trimras...hmmm....vilket dom inte var helt nöjda med.....tackar alla ödmjukas säger jag som är glad amatör, frisera tassar och öron har jag koll på , men går trenden mot helkroppsfriserade berner i utställningsringen då känner man sig ganska off!
Domarna har ett gigantiskt ansvar där att sätta ner foten när dom ser hundar som är uppenbart klippta både här och där....annars vill jag ha en fullständig beskrivning av rasklubben hur en berner ska klippas.....inte vill jag  och många med mej hamna i skuggan av trimmade berner som är klippta från topp till tå!
ok, det är inte bara pälsen det sitter i .....men innan vi vet ordet av så går saxarna röda i var mans utställningstält......
Nä, alla som tycker som mej, öppna munnen och protestera innan det är för sent!

nog om detta...nu ska tvättstugan få sig en omgång igen!
ha de´bra / AC

 
 
Anneli

Anneli

6 juli 2009 23:09

Grr...ja visst är det j*kligt irriterande när maskiner "ger upp" precis när garantin gått ut...
Men annars så verkar du inte ha sysselsättningsproblem på semestern... ;) För mycket sängkläder har jag med...vet inte riktigt vart jag ska få plats för dem :D

Vi håller tummarna för att de andra sexton (var det väl??)i ringen är lika tunnklädda som Aston :D Grabben kommer att få en förtjusande päls efter svintoperioden...hav förtröstan ;)

Jag håller med dig...Jag vill verkligen inte ha en trimras...då hade jag köpt en pudel eller något... Nej tacka vet jag klippning av tassarna,och lite örontrim....that´s it !

Have fun in tvättstugan nu ;)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
camilla

camilla

6 juli 2009 23:12

Du jag vet vad du menar , vi hade också en sådan där flådig maskin som tog 7 kilo , lät som en utmärkt ide då vi hade alla barn hemma och maskinen snurrade som en tok , vi hade iallafall tur att kunna få den lagad på garantin ... första gången då den gick sönder , sväng nr 2 var det ingen garanti kvar .. GRR... slängde ut skiten och köpte ny istället.
Jag tänkte dyka upp endera dagen och hämta kammen , men det vette sjutton om jag ens törs sätta den i pälsen för då är det tanga baddräkt på Fröken Fröjd .
Det var riktigt skönt att den mycket sympatiske *s* domaren höjde ett finger för det här med trimning , visst hålla tassar och öron fräscha men där går ju min gräns också .. ett stort plus för honom.
Kör hårt med tvätten
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Kicki & tjejorna

Kicki & tjejorna

7 juli 2009 07:43

hallåj blogg vännen....
Tackar å bockar...jaaa, vilken helg va!!!?? otroligt skoj!! Utställning på Gotland e bara (knappt) halva nöjet!!! Naturen och landskapet är underbart!!! OM man hinner se de he he he;)
Håller me....trimma öron å tassar, byxor bak...OK...men visst har de gått liiiite väl långt!! Men så är de väl alltid, börjar en, så hänger nästan alla på! Och kommer en framåt, me hjälp av sax å trim, ja...då blir de en trend. tyvärr....då e de bara att hänga på, annars har man knappt nån suck!!! Synd...men....de kanske vänder lite nu!!! Får hoppas på de!?
många kramar från en Kicki som fortfarande e trött i mössan!!!! :D :D

http://www.rickebyhundhotell.se

 
Madde

Madde

7 juli 2009 10:02

Tackar så mycket! Ja, de var härligt att få 1:or på den pälslösa Aiko... :) Men jag hade exakt samma tanke som du innan å tveka att ställa henne. Men som tur var sa Kicki att hon skulle de å det säger man inte emot... ;)
Jag fönade upp henne precis innan vi åkte från campingen så hon var uppfluffad, vilket gjorde stooooor skillnad.

Håller med dig helt om trimningen! Öron å tassar räcker. Å ja säger som du, om man ska trimma berner vill jag oxå ha en beskrivning på hur man ska trimma dem.

Lycka till i helgen!
Kram Madde

http://www.michikoskennel.se

 
Anne-Lie

Anne-Lie

7 juli 2009 20:04

Hallå !!
Ja nu klagar man på vädret igen.. aldrig kan man vara nöjd ! Nu vill vi sol igen men lagomt varmt. Nu har vi varit ute i Hamnstugan och slitit i flera dagar..puh !! trädgårdsarbete är inte så roligt men det börjar arta sig. Nu måste hemmet hinnas med också och vovvarna ska ha sitt. Känner mej mest trött på alla måsten. Sommar betyder sol och glass i hängmattan, eller ??

Håller med om furminator tar bort välsdans mycket hår men det som ska bort försvinner desto snabbare, kan man hoppas i alla fall. Då kanske damsugaren får det lite lugnare.
Kramen

http://www.jezzieochnatus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards