Aston & Lukas

Alla inlägg den 18 juli 2009

Av AnnCatrin - 18 juli 2009 20:02

hallå!
Ja att gå på en bro över motorvägen var uppenbarligen nåt som min hund inte gjort förut Stumble hua, det var ju riktigt läskigt! först kopplade jag inte varför han ryggade tillbaka, sen insåg jag att det var bilarna som kom i minst 110 knyck som var problemet!
Vi stod kvar ett tag så då var det inte så himla farligt längre! Tog en halvlång sväng över motorvägen och tillbaka runt Nordichallen....har ju fått en idé om deras parkering så jag ville kolla hur det såg ut.
Jag ska försöka mej på lite cykling är det tänkt, men den lilla snutten skogsväg bakom vårt hus känns inte som ett bra alternativ, men då föddes tanken att knata under ( ja, under denna gång, det är närmare från oss) motorvägen och gå bort till denna gigantiska parkering som är grusad, cykla några varv och sen knata hem igen.
Bara på planeringsstadiet än så vi får se när det blir verklighet Hysterical
Hur som helst så var dagens runda asfalterad hela vägen, det är inte skönt att gå på asfalt!  Jag var helt stum i benen när vi kom hem, så blir det aldrig i skogen även fast det är både stenar och rötter man ska parera på stigarna....så det kommer inte att bli vanligt förekommande att vi går några längre svängar på detta underlag, vi håller oss i skogen min lilla skogsmulle och jag.
Hittade igen PM:et till Svenstavik på nätet, 24 berner anmälda, som vanligt så kan vi räkna bort Olga så då var dom 23....vi får väl se om nån fler faller bort.
Bedömningen börjar 9.30 och det är 50 hundar före i varierande raser......vilket för våran del innebär att vi kan kliva upp och åka i någorlunda human tid.Way To Go
Om jag tyckte att det var brist på päls för nån vecka sedan så inte vet jag vad det ska kallas nu.....tur att svansen fortfarande är intakt annars skulle han se ut som en skabbräv......och att svansen sitter kvar kanske beror på att jag är ytterst sparsam på att kamma den Secret

Men nosen och ögonen ser ut som vanligt iallafall!

det är väl ungefär vad som vi kan visa upp i dagsläget Too Funny
Varmt och skönt har det varit idag iallfall, det blev ett fryst märgben till hunden...det fick ligga till sig och smakade tydligen bättre i tinat format!

vadå, undanhåller kort på hunden???....jag???
första arbetsdygnet avklarat utan några större bekymmer, glad ihågen ringde jag till Hassela när jag kom hem....hmmm.....inte uppstigen, hoppsan klockan var visst bara tio, då brukar jag ligga kvar under täcket oxå på ledig lördag, men nu hade jag varit uppe sen före sju och fixat och donat med frukost, tvätt och bäddning så då tror man att alla är lika alert
Blushy Girl 2sorry!
Har spänt väntat hela dagen på Aragons resultat från Köping...sen visar det sig att han drog på båtsemester istället, vilken kille!
Jahapp, då får vi vänta till Byske då när vi ska älga runt tillsammans, och det har ju hittills inte utfallit till Astons fördel när dom varit på samma ställe.....
Kommer Aragon och ser ut som värsta pälsbollen då så kanske vi drar på båttur....vi får se....Hmm 2
För att återgå till märgbenet så ska jag genast gå ut och lägga det på altanen, här ska inga sniglar matas med skrovmål, Anneli kom med den geniala idén att jag skulle plocka med mig ett gäng i en bajspåse så skulle hon klyva dom......hur jag ska få in dom i påsen får jag tydligen lista ut själv......

tycker om dej ändå!

tycker om dej ändå!
Hussen har varit på en nätt hojtur på ca 40 mil idag, Hälsingland runt, nästa år ska jag hänga på oxå.
På Onsdag ska vi tydligen en sväng till Skellefteå...inte nästgårds precis!
tips om bra matställe mottages tacksamt!
ha en skön lördag! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards