Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009

Fabbe på besök 13/8

Av AnnCatrin - 13 augusti 2009 20:54

Hallå!
Nu har dottern lämnat boet, vi har kånkat och burit och varit stamgäster på Ikea men nu så börjar det likna nåt!
En jättefin etta på 44 kvadrat, alldeles lagom stort som första egna krypin.
Det gäller att hålla tand för tunga och inte komma med för många goda råd och  förmaningar, nu får hon ta eget ansvar och egna beslut.
Jag fattar inte hur det kan bli kaos här bara för att man tömmer ett rum? Får lägga lite energi på det imorgon ;0)

Fabbe
Ikväll ringde det på dörren och utanför stod Fabbe med matte, kul kul! Det blev lite bus och vi bestämde att vi skulle träffas till veckan, Johanna flyttar söderut på onsdag.



kameran åkte fram naturligtvis men inte blev det många kort att hänga i julgranen, mest sudd eller rumpkort ;0)





Annars inget nytt under solen, som faktiskt visar sig mest varje dag, här klagas det inte på semestervädret!
Nu håller vi tummarna för broder Aragon som ska ringspringa både lördag och söndag. LYCKA TILL! och naturligtvis till Hera och Nellie oxå!...tror det var så och att Indra skulle hålla ställningarna hemma ;0)
Det är inte klokt att vi har avverkat halva augusti oxå om nån dag, vart tog sommaren vägen???....jag är inte beredd på 8 månader med snö igen, fast å´andra sidan vill jag inte ha en snöfattig isig vinter heller, man blir aldrig nöjd ;0)
Nu har vi lite smått börjat utöka promenaderna, "välmusklad" det måste vi leva upp till, skogsrundan avslutas med ett varv i spåret, nu har det ju varit ganska varmt några dagar så vi tar det lite lugnt, att kliva upp i ottan för att motionera finns inte med på kartan.....det ska väl vara det som är fördelen med att svalare tider nalkas, solen tar inte knäcken på oss då mitt på dan.
ha de bra och trevlig helg / AC

 
 
Anne-lie

Anne-lie

13 augusti 2009 23:04

Hallå där !!!
Motions rundorna har jag dåligt samvete för.. blir inte alls som det brukar, orkar inte när det är varmt eller superfuktigt i luften men Natus klagar inte han aktiverar sig bra utan matte, att rulla sig i folkskit är säkert skitjobbigt..ha ha !!
Roligt att du tyckte om hemsidan som jag har snickrat ihop åt min uppfödare, jobbigt värre att fixa sida åt en kennel, alla hundar och dessutom en hög katter vars resultat är flera mil lång.. men man lär sig mycket också..
Hoppas att dottern får det bra i sitt nya hem. Jag såg att min första lägenhet var till salu, det var nästan så att man ville köpa den bara för att bli ett med dåtiden..
Kollade på alla bilder som låg ute på lägenheten och satt och drömde om den gamla goda tiden då man var nyss fyllda 20 år.. suck..tiden bara rinner iväg.. .
Kram Anne-Lie

http://www.jezzieochnatus.se

 
camilla

camilla

14 augusti 2009 10:07

Ja , det är svårt det där med att inte komma med " goda råd " då barnen lämnar boet , jag försöker också att låta bli .
Men va roligt för henne , det är hon väl värd Angelica .
Roligt att Fabbe och Johanna dök upp , Fabbe bus har ju aldrig Aston tackat nej till *s* .
PS : Här äts det som aldrig förr , nu är vi inne på fjärde dagen och maten slinker ner med rasande fart , hon till och med slickar skålen då den är tom. Jag tror faktiskt hon har gått upp något gram .
Till mattes stora glädje, ha det så bra
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

14 augusti 2009 11:10

Va skoj med främmande :) Du skulle ha passat på att utfodra Aston närhan hade hundfrämmande...då kommer kanske matlusten fram igen :)Men han kanske äter andå nu?
Kan tro att det blev några vändor på Ikea- det brukar ju alltid fattas något när man flyttar :D
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Stina

Stina

15 augusti 2009 16:07

Ikea!!!! Nån som sa Ikea??? Fick genast en orsak att hålla hårt i stolen så jag inte glider av den och kutar ut mot bilen... Teaser där!!!
Kul grabbarna verkar ha ihop! Och hur går det med ätandet föresten?? Eller har du beställt en ny kompis/matkonkurrent redan? ;)
Idag har vi bättre väder här. Sol, moln men grön gräsmatta och inga snögubbar. Jäklar kneptigt igår du...?! Ont gjorde bollarna också.
Angående rönnbären. Här nere så tror vi på att om det är många bär så blir det mkt snö. Du ser ju hur "erfarna" vi är! :D Jag hoppas dock på det. Bättre än isgator och skridskoåkning efter berners iaf.
Nu ska jag svulla munkar och kaffe efter en tripp bland knallar, karuseller och tokiga människor.
Kram kram

http://www.lundbackensdiamanter.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

16 augusti 2009 18:31

Ja du det här med träden kan man ju undra kommer du på det så skriv om det (ler).
Vad kul att få lite besök kanske tråkigt när de flyta. Men det är tur man kan blogga då (ler)
Kul att få se lite foto på en liten kille som har blivit stor (FABBE)
Ha det så gott, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

18 augusti 2009 14:43

Ja, små killar har blivit stora..så roligt att de är så goda kompisar.
Tänk för ca ett år sedan var de bara små ulltussar :)
Fina bilder
Kram Sissi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards