Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

i go crazy! 24/9

Av AnnCatrin - 24 september 2009 20:43

hallå!

En liten uppdatering om vårt spännande liv....Flört var månde skon klämma när det inte plitas ner en endaste liten  bokstav?

kanske för att dagarna går ma´ett ma´ett...för den som begriper innebörden av det.....Tungan ute

igår var det iofs sig skarpt läge och paniken lurade runt hörnet, vi var ute och sparkade boll min hund och jag ( snart kan jag nog anmäla mig till nåt korplag) jag såg på en gång att nått hände för han stannade som mitt i en rörelse så vi avbröt leken.....men ingen fara på taket....dagen förflöt och det blev kväll....och helt plötsligt hade jag en trebent hund.......nämen har vi varit där förut eller? med en utställning på ingång så är hunden halt....nåväl...sist så tog han ett cert när han inledde veckan med att vara stapplig så vi får väl se.....Cool vi gick ut på baksidan på kvällskissen...vilket förvisso är helt bortkastat för kissa det gör han INTE...men ju mer han rörde sig desto rörligare blev han, men jag blev helt stirrig och kunde inte bedöma vilket ben som spökade men kom fram till att det var vänster fram, med andra ord den friska sidan...puh....imorse fanns inte den minsta antydan till hälta men vi har skippat den långa promenaden för säkerhetsskull.....så nu är han satt i viloläge i några dagar för att vara på den säkra sidan...och lilla Otto går ju inga maratonpromenader så det ska nog ordna sig Skrattande

  

Jag hade ju fixat kläder till helgens evenemang....men igår kom jag helt olägligt på att det minsann inte alls passade...så ut till Birsta i panik och köpte ett antal klädtrasor.....den ena värre än den andra på barbamammakroppen....suck!!....tillbaka med allt idag och hittade en top som harmonerade med en kjol jag redan hade...nöjd? NÄE...men jag har f-n inget val, det är bara att gilla läget.....sen iväg till skomakaren som jag på Annelis inrådan lämnat mina nya stövlar till.....hon ryade i när jag tänkte sätta saxen i dom för att ta bort fodret...ok då, till skomakaren var det......det blev en utlästning oxå när jag ändå var där .....till det hutlösa priset av 100 riksdaler, allvarligt! vad lever en skomakare på??? ta bort fodret och lästa ut foten för 100 spänn ???

Appropå helgens eskapader så återkommer jag efter helgen om presenten jag fixat...vem vet om födelsedagsbarnet eller nära anhörig är här inne och snokar Flört......men den har snudd på gett mig hjärtinfarkt, så mycket kan jag avslöja...och fram till klockan 18 idag visste jag inte om jag hade nån present överhuvudtaget...och ingen plan B i bakfickan heller....men nu löste det sig...a´puh!

och nu till nåt helt annat!

Såg ni kändisdjungel igår? när Karl-Petter skulle kräla runt bland varaner, ormar och leguaner...och vem tror ni sa att han skulle bli biten när dom släppte ner en stor bamseleguan som inte hade tejpad mun...japp! det var jag det.....och då ska jag få be att få tala om att jag pratar av egen beprövad erfarenhet...vi har nämligen haft ett sådant monster vid namn Lena innanför väggarna...eller vi och vi...min man tyckte att det var så himla skojsigt att ta hand om en förvildad nästan vuxen leguan som ingen hållit på med....GÖR INTE SÅ UTE I STUGORNA!...hon var helt galen...OCH STOR... över en meter från nos till svans...jag hade varit och handlat i godan ro en kväll och kom hem och möttes av hysteriska barn ( dom var väl 5 och 9 då ) på bron..."skyndade dig mamma, Lena har bitit pappa!" Skrikandes

Hoppas att inte grannarna hörde säger jag bara!....ner i källaren som ett skott och där stod en ynklig make på toa med blodet forsande från örat...det var som om nån skurit honom med rakblad...den lömska reptilen hade gått till attack när han böjde sig in i buren för att ställa in mat...buren gick från golv till tak och hon satt högt uppe på en hylla.

Alltså många djur har vi haft innanför väggarna men nog föredrar jag dom med päls...alla dar i veckan!

samtidigt som vi hade Lena "the killer" så hade vi en liten leguan oxå, som faktiskt var riktigt söt...sen har vi haft sköldpaddor, kaniner, fiskar, katter....som mest tio stycken samtidigt, 4 vuxna och 6 ungar....men det var då det, dom har fallit från av olika orsaker, vissa av ålder andra blev deporterade...som Lena!

Efter den blodiga bataljen så insåg han att det inte gick, en sån reptil måste man pyssla med från det att dom är små för att dom skall bil tama...och det var INTE Lena.

nä, nu ska jag packa mina "tält" och snart dyka ner på kudden...resa imorgon = dåligt med sömn...suck.

ha en skön helg / AC

hmmm....hallå där Timrå! jag är väl inte direkt knäsvag och överväldigad efter premiären mot Brynäs...eller vad säger allas vår expertkommentator Camilla?

 
 
camilla

camilla

24 september 2009 23:02

Ja , om vi tar och börjar med hockeyn ikväll , så satt jag med andan i halsen större delen av kvällen , eller vad säger du om den nye målvaktens pass till brynäskillen som i ett huj avfyrade ett skott på mål , det var bara ogjort att inte den gick in ... herregud , nu börjas det igen , jag kommer få hjärtinfarkt ...
Men du den där " Lena " hon verkade vara en spännande varelse *asg* .
Nu får du och snygglars ta det lugnt med fotbolls spelandet , han får ju för allt i världen inte gå och bli trebent nu , det vore ju katastrof .
Hoppas du får några timmars sömn iallafall , och inte bara ligger och vrider och vänder på dig .
Ha det så kul
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

24 september 2009 23:03

Hallå !
Hoppas att du kan sova i natt nu...presenten är i hamn iallafall så nu slipper du oroa dig för den. En toppenpresent :)

Jasså ni har haft en Lena...vilken tur att Björn insåg sina begränsningar där och gjorde sig av med den ilskna ödlan :D Jag är ganska fashinerad av ödlor och sånt...vill görna prova på nångång :)

Aston pastorn kommer att få det shangtilt (stavningen ej korrekt...jag vet ) här,med en egen bäbis och allt ;)

Hälsa nu Lena och Anders så gott. Vi ses i morgonbitti :)
Kramkram Anneli

http://maximilian.panatet.se

 
Lotta & nallarna

Lotta & nallarna

25 september 2009 08:45

Åh fy!.. Den där Lena var visst inget gosdjur precis. Missade kändisdjungeln igår, men såg när Inger N. åt upp den kokta råttan.. blää!.. fattar inte hur hon fick ner den. Har ni HAFT sköldpaddor?.. då vill jag ha tips om HUR man blir av med dom, för än har jag inte lyckats (på ca 25 år).. suck!!
Ha det bra, och hoppas Aston snart är bra i sitt ben.
Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

25 september 2009 20:30

Det var inget roligt djur:) Vill inte ha en sådant djur här hemma. Men vilken tur att det inte tog ila.
Jag håller tummen för er att Astro det halta går över:)

Hoppas nu att eran helg blir skön och att vädret blir okej.
Ha det så gott och sköt om dig, kjamisar

http://bearclaw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards