Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

brrrrrr......6/1

Av AnnCatrin - 6 januari 2010 19:38

Hallå!
Idag ska jag inte reflektera alls! ......... bara konstatera att det är skitkallt på ren svenska!
Hua, det blev ingen promenad alls för hunden på förmiddagen, vi sparade det tills det var dax att traska iväg till modern för middag, hon bor väl cirkus 2 kilometer bort, längre än så vill man inte vandra i 20 minusgrader.
God mat som vanligt och bröderna med familjer var oxå på plats.
Som av en händelse så börjar jag titta på tavlan som hänger på väggen........ den har hängt där sedan 1982 kom vi fram till........ jag inser att jag har ingen kopia själv av den bilden vad jag vet, det kanske ligger nån i gömmorna ,men jag måste ju bara visa den .......  
  
Syskonen Andersson........ unga, smala och vackra......... nu kan man krasst konstatera att det är nog mest bara ett "och" kvar........  och naturligtvis så är "Tommen" oxå med på bild, min första berner, Bläzinas Atom var hans rätta namn, här måste han vara närmare 5 år och detta var på hösten -82, han var född 1977.
Ja tiden rullar på det är tydligt det!
När vi vandrade hemåt igen så var det minus 23........ men en rask promenad höll ångan uppe, Aston var så duktig och gick lös hela vägen, annars brukar han vara kopplad när vi går på gångvägar, men det var ganska folktomt ute, undrar varför?  
nä, nu ger jag upp innan den nya datorn åker ut i snödrivan, jag blir bortkopplad från bloggen hela tiden och det som inte är sparat försvinner ......  nä, i denna ålder får man vårda sitt blodtryck och icke ta ut sin frustration på döda ting.......det blir lätt en kostsam historia.........och lite av aggressionerna kanske beror på att jag inte kommer in på Farmville......... men det skulle jag aldrig erkänna.......eller gjorde jag just det?  

ha det bra / AC

 
 
Kerstin

Kerstin

6 januari 2010 21:16

Vilken nostalgikick man fick...Tommen-tiden...en liten tår vill tränga fram men jag skärper mig och tvingar den tillbaka...känns mysigare att minnas med ett leende. För övrigt ringde min mamma också och var MYCKET frustrerad för att hon inte kom in på farmville...jag hörde irritationen och desperationen...själv hade jag fullt upp och var lyckligt ovetande,,,

http://www.pysselvariatorn.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

6 januari 2010 22:29

Trevligt att bli bjuden på mat , men som det är nu så vill man ju inte gå ut ,,, herregud va kallt det är , det här har du väl ändå inte beställt ??
Det var då väldans va olik ni ser ut , var det inte för leendet på dig så skulle jag nog inte känna igen dig .
Nä , nu ska jag chocka kroppen med att gå och lägga mig tidigt .
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

6 januari 2010 22:30

Hallå !
Vilken tjusig bild :)
Ja man blir mer än nöjd nu vad det gäller vädret....vad är det för fel på lagomt ??
Lagomt mycket snö,
Lagomt mycket kyla....dock ej över -5 grader
Är det du som beställt detta...plusmeny av allt ???
Plusmeny av hund,kyla och snö ??????
Bryt ihop och erkänn nu *asg*
Kramkram från ett isande kallt Hassela ( -30,3 grader )

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards