Aston & Lukas

Alla inlägg den 1 december 2010

Av AnnCatrin - 1 december 2010 12:15

Hallå!
December månad ........ snart vår då eller? idag är det rena värmeböljan men "endast" -5,7 ........ tydligen enligt de lärda så blir det en vargavinter igen, kalla vindar från Ryssland skall en vinter till råda fritt över vårt avlånga land.
Ja det är bara att gilla läget, ladda upp med varma kläder och vänta ut eländet ....... jag har konverterat till sommarmänniska från och med nu!   
Men ska det vara vinter så är det nog ok med snö ändå, halt och isigt är inget bättre alternativ.
Julen är räddad, modern "offrar" sig och tar hem sina barn och barnbarn på Julaftonen ....... med orden "ja, men det kommer inte att bli som hos dig, du har ju så mycket mat, röror och sånt" ........ "och alla barn älskar ju jularna hos faster", ja, må så vara, jag har ju lyckats genom åren med det jag föresatt mig, att julaftonen skall vara alldeles alldeles underbar, jag har satt ribban högt men i år finns ingen kraft att styra upp det hela.
Så nu släpper jag ansvar för allt vad julafton innebär innanför dessa väggar och tar några små byttor med mat med mig till ett knytkalas hos modern ....... och om tomten kommer eller inte har jag ingen aning om....... det har jag sett till att han gjort i 25 år ........... nu släpper jag det.   

Så där jag, ett ok mindre att bära ....... innan jag fyller 60 har jag nog fått ordning på det mesta.
 
vart tog den här lilla babykroppen vägen då? En bedårande liten parvel som man med lätthet tog under armen och bar iväg med, det är helt sjukt vad fort dom växer!
Tänk vad stor jag tyckte Alice var i oktober när Lena och Anders var här......
    lillefis försöker hänga på stortjejen.........
  Nu är han helt plötsligt lika stor, och det babysöta är ett minne blott .......
 
men lika oskyldig ser han ut .......... mina glasögon överlevde tyvärr inte det sista överfallet ........ bågen sönderbiten och det är attans så suddigt att se nåt genom glasen ........ och fråga inte mej hur han får tag på dom.........  
Men å andra sidan kan han kollra bort sin husse totalt, igår gick jag ner för att duscha, Lukas följde efter, när jag kom upp igen så frågade jag vad han hade haft  med sig upp....... vadå, han har varit här med mig hela tiden....... ok, varför ligger då din arbetskänga i beanbagen ......... gått dit själv från källaren eller???
jaja, själv är bästa dräng i alla lägen, svårt att lära gamla hundar sitta .......och då menar jag inte hundarna.......  
  skulle jag??????? nä´e vet du vad..........  


  .........och så fick jag ett trevligt avbrott i bloggeriet, Corvette med matte kom och plingade på dörren så nu har vi varit ute i över en timme med dom, riktigt skönt idag faktiskt!
matte Anna tycker att vi går i ett behagligt tempo nu när Lukas bestämmer farten ......... "sen när han blir större börjar du väl gå så där fort igen".......  
japp, då är det slut med att dra benen efter sig ....... full fart framåt är det som gäller över stock och sten.....
Inga bilder från dagens promenad ......... blir inte så roliga bilder utan solsken.
  Aston Martin skall han någonsin landa i ett vuxet behärskat format??

Till helgen blev vi tvungna att flytta på sennenträffen, tur att Berit uppmärksammade att det är julmarknad på berget, med mycket folk och en parkeringsavgift på 50 kr är det väl inte det ultimata stället.
Så vi träffas vid Hulistugan istället. söndag 5/12 kl 11 engångsgrillar finns.
jag har fixat en egen mailadress och en blogg för aktiviteter, nu fick ju mailen för sig att jag skickade spam så det mesta blev spärrat, ska försöka pytsa ut i mindre utskick istället.
jag har fått en maillista från Katrine, det är inte många som jag vet vilka dom är, men om nån läser min blogg och inte fått mail så maila
sennenaktiviteter@gmail.com så lägger vi till dej på listan.
På bloggen lägger vi ut bilder från våra träffar och övrig allmän information, då kan alla kika in där nu och då så slipper vi problemet med massutskick som inte går fram.  sennenaktiviteter.bloggplatsen.se
Men tills allt rullar på ska jag försöka få ut informationen till alla på listan.
Intresse efterfrågas om vi vill ha en helg med dragträning, det skull isåfall ev bli i Härnösand till våren, så om intresse finns, maila oss så kan vi vidarebefodra.
tanken är att alla tre ombud skall ha koll på mailen och bloggen ............. 
nä, nu ska jag röra ihop en lappskojs......... skojigt värre!
ha det bra / AC



mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards