Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Doremis Kliff Ford & Doremis Lucky Luke Kid 19/3

Av AnnCatrin - 19 mars 2011 20:14

Hallå igen!
två bloggar på samma dag hör ju inte till vanligheterna ...... men ingen regel utan undantag ........ och jag har faktiskt förvarnat om att jag skulle tvinga på er lite bilder   .... och hade ni hängt på fejan så hade ni redan sett dom ...... för längesedan ..........  
Vi skulle ju som sagt ta dom yngsta i varje familj på en egen promenad ........
           
hmmmm.......... ja, det finns ju delade meningar om vad som kan sållas in under kategorin promenad ........ i min värld är det en vandring i hyfsat tempo som sträcker sig över x antal kilometer ....... möjligtvis att polymasa runt lite "saktmasigare" när man har en valp i släptåg .......
 
nu hade ju inte Kliff & Lukas riktigt samma luva på som jag hade när jag tänkte i banorna "promenad/vandring .......... "varför inte lägga sig i första bästa snödriva och busa runt på stället?"
     

Ja, man kan väl ta en vild gissning på att vi kom nån ynka kilometer, kanske två om man skarvar lite ..........men vi var ändå ute två timmar och valpen sov över middagen .......... händer väl typ aldrig att den inte serveras i vanlig tid ........ så att brottas på stället i två timmar skall alltså icke föraktas ur aktiveringssynpunkt! ........ och hellre det än att jaga skiten ur varandra med tvära kast  
........ och solen behagade att titta fram igen till slut "gillaknappen" !
 
ett litet avbrott för tugga pinne  
                finaste Kliffen! han har ett underbart huvud ♥
  mums ...... undrar om det vankas godis eller sitter dom helt naturligt och blickar upp i det blå??
         
hmmm ....... vi kom fram till att ingen av dom kan "sitt" .......kan bero på att man inte vill att dom ska slå ner arslet så fort man fladdrar med en godis ........ näpp, stå fint och vänta på utdelning är dessa killar drillade i   så att dom slog ner baken i detta ögonblick var då inte på nån begäran ....... näpp, dom tog ett eget intiativ!  
 
....... och den här bilden förstår jag inte alls ........ måste ha haft nån tiaattack eller nåt för jag kan då inte minnas att dom satt still överhuvudtaget ......
  japp, detta stämmer mer överens med det jag minns ........ 
 
finaste killarna, roligt hade dom iallafall även om vi inte förflyttade oss så långt  

 
             godissök ........... dom hittade lite annat godis oxå, icke utslängt av oss  
En härlig dag med drippen dropp från träden ......... häromdagens snöfall kan betecknas som en parantes!

ha en fortsatt trevlig helg! / AC


 
 
Camilla

Camilla

19 mars 2011 21:12

Haha ... nu förstår jag inte, vadå väntar på godis .. det är väl klart dom tittar uppåt mot den blåa skyn för att vi gav det kommandot *asg*
Som sagt även om vi bara kom någon kilometer så var grabbarna trötta, dom kanske får trötta ut sig en en driva nästa gång i typ två timmar och så får vi ta promenaden sedan ... då dom har tuggat klart på varandra.
Vi får göra om det där, men med kaffetermosen då.
Höres
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards