Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

tjockis! 8/5

Av AnnCatrin - 8 maj 2011 19:30

Hallå!
Ja det var väl inte direkt oväntat att det står något högt hull i kritiken, med den kroppsformen och med allt löst skinn på lilla farbrorn är det väl mer konstigt att han inte fått det förut  
men lite putt blir jag ändå för hon höll in HP pga av detta, och så illa är det inte !
   
Och när jag ändå är på gnällhumör skulle jag vilja veta vad som menas med " borde ha bättre utv. förbröst " jag förstår innebörden men inte till i vilket förhållande ........i jämförelse med Kliff som är 7,5 månad äldre förstår jag resonemanget, men hon frågade aldrig hur gamla dom var, däremot frågade hon om dom var bröder i KK, hmmm ........i min sinnevärld är dom inte speciellt lika i typ. Nåja, vad är väl en Inoff, vi harvar runt i bakhasorna på Kliff några utställningar till och ser fram emot den dagen han kliver in i unghund  
   
STORT GRATTIS TILL BÄSTA KLIFF ! ! ! han är absolut värd dagens BIR vinst men min hund var värd ett ynkas HP oxå!
Så där ja, då har jag fått klaga lite så nu blickar vi framåt .......eller in i rumpan på Kliffen ett tag till,   och NEJ jag är inte sur för att vi inte vann, hade inte väntat mig nåt annat mot Kliff, men jag tycker att en del i bedömningen var orättvist mot lilla farbrorn!
  vi kanske ska döpa om kompisarna till Kliff & tjocka farbrorn!
  Kliff i gruppfinalen där han inte blev placerad, men bra jobbat ändå!
Lukas kritik:
Juniorhane med vackert huvud & uttryck
skulle ha bättre tillbakalagd skuldra

stark rygglinje
välkroppad men visas i lite högt hull
borde ha bättre utvecklat förbröst
står fransyskt
något knapp hasvinkel
rör sig mycket kohasigt och något bundet bak
vacker färg och teckning
trevlig
välvisad


Domare Jessica Björling


Dagen avslutades trivsamt i höga kusten området, middag i Norrfällsviken blev en pizza i Nordinggrå, ja det gick ju det oxå!
sen lite turistande i bygden, Bönhamn & Rotsidan hann vi med.


  
  
  Aston vill gärna upp på den högsta punkten och blicka ut över havet!
jag som är helt anti mot att vara med på bild fick släppa den fobin för en stund för jag ville gärna ha en bild med mej och hundarna .......vilket betyder att just jag då måste vara med på bild .......... annars faller liksom poängen med det hela ..........  
  
  Angelica har fotat och jag är faktiskt nöjd .......även om jag själv är med på bilden   
Nu ska jag sticka iväg och jobba, en lång och händelserik dag är till ända!


  hejdå hussen ........... som drog iväg på tur om lördagen.........

Aston blir helt galen när Björn startar hojen, det är inte utan att man funderar på om han tänker försöka hoppa över staketet och älga efter ........  
ha det bra / AC

 
 
Camilla

Camilla

8 maj 2011 22:17

wow !!! vilka bilder, kanonfina verkligen.
Jag vet att du inte alls missunnar Kliff hans BIR, och ja Lukas är absolut värd ett HP .. så jag gnäller lite åt dig också ;).
Men nya tag nästa söndag .. och jag vill inte alls gå in i unghund ... hua ... tampas med stora pojkar .. nä, vi suger det absolut sista ur juniorklass vi ;)).
Syns i morrn

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Anette o Ninnie

Anette o Ninnie

8 maj 2011 22:28

Vilka härliga bilder!!!! o grattis till (ändå) fin kritik.
Kram

http://www.123minsida.se/afdragon

 
Ingen bild

Stina

8 maj 2011 22:29

Kullsyskon?? Öh...jag funderar lite nu måste jag erkänna... Klart han är outvecklad. He should be typ...öh...?!...
Jaja, ny utställning, ny domare, nya "fel och fördelar" vettu matte. Det är många ggr man får kritiker som man är oense med. Vi har alla varit där och vet!! :P

Jättefina bilder hörru!! Matte ser stolt ut över sina killar vilket hon borde vara.
kram från Lundbacken

 
Anneli

Anneli

8 maj 2011 23:08

Hallå !

Jessica Björling är ringsekreterare och inte utbildad domare,så häng inte läpp för den kritiken :) Ställde Maja för henne i augusti...hon sa att Maja var för mjuk i pälsen :)
Härliga bilder som vanligt.
Kramkram Anneli

http://www.skansens.n.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards