Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

det är mycket nu! 1/10

Av AnnCatrin - 1 oktober 2011 21:00

Hallå!
hej och hå så har det rullat iväg några dagar igen, innehållsrika sådana, har hunnit med en hel del sen sist, i tisdag for jag och Emma till Ramvik igen, Aston skulle göra sitt anlagsprov och Lukas skulle få gå ett öppenklassspår för träning, både skötte sig bra och jag börjar få kläm på att läsa av dom, Aston var med mina ögon mätt väldigt lugn och sansad, "hunden spårar lugnt och metodiskt, matte följer med bra, lycka till i fortsättningen"
Lukas fick gå med Emma, jag gick med domaren och han kunde förklara hur han tittar på hunden och hur man själv ska följa sin hund och LITA på den!
Två begravningar har jag varit på oxå, det är nästan bara då man träffar släkten tyvärr, förra fredagen var det min fasters man och denna fredag mammas sambo sedan över 30 år tillbaka .....han brukade säga att mamma berättat för honom att hon hade en dotter på 18 år när dom träffades .......hmmm .......det var visst jag det .......18 år ?! har man någonsin varit så ung?? Vila i frid Gösta   du har varit en fin morfar för mina barn..
Två utställningsmöten har vi klarat av oxå, paniken lurade lite smått runt hörnet när den ena kartongen efter den andra bars in .......med priser ......... som skulle sorteras ........men, som dom klippor vi är så är det nu sorterat och märkt, DUKTIGA VI ÄR!
Jag hoppas verkligen att vi kan få en special till här så småningom, jag tycker verkligen att vi ligger rätt i landet för det, kombinerat med SKK´s utställning så är det genast en två-dagars, och 123 anmälda hundar är icke att förringa!
Skk har rekordmånga berner anmälda 82 st   
Igår var det precis ett år sedan liten farbror Lukas flyttade in på Bågevägen  
   idag blir han 14 månader och hade han inte rejsat i surdikena som en tok så hade det blivit en ståbild   
Vi har varit och spårat idag .........igårkväll, på en fredag, då korkade vi upp blodflaskorna när "vanligt" folk korkar upp en vinare  
det blev lite mörkt på slutet när vi la spår, tur man laddat hem en ficklampa till ipånen ........det vart ju lite extra spänning när det small gävärsskott i skogen alldels bredvid ..........och åt det hållet tyckte Maria och Ulrika att Camilla och jag skulle gå .........fast först skulle vi lägga bilnyckeln på bildäcket för vi hade min bil .......hmmm......... 
och nu måste jag bjuda på ett litet nutidsdrama .......när fru Anderholm skall snöra ett par GIGANTISKA älgklövar som hon fått av en pappa på dagis ........inte utan att man misstänker att han kan sin lilla dagisfröken och därför helt avsiktligt letade upp dom största älgfötterna i hela skogen! 
 ......sen att filmen är upp och ner får väl betecknas som handhavandefel, den är inte det i Picasa men jag får den inte rätt här .......men för er med laptop är det väl nema problema   .......och det är konversationen som är poängen ........



   


ja, är hon inte bara för HÄÄÄÄRLIG!


Imorse var det dags för en smula jobb mellan 7-10, kollegan hon skulle minsann utrikes så då kvistade jag iväg och gjorde några knop innan det skulle spåras.
   Äntligen fick Tuffan en rejäl doning att sätta tänderna i, tänk vad en matte kan uppoffra sig för sina pälsklingar!
   stolt Buse!
   ja, och så var det här med spårläggning .......hmmm ......klöven skall dras i liknande miljö som skadat vilt kan tänkas fly igenom ......... vissa måste nog läsa på reglerna .......... 
Mina hundar fick gå sist, och det gick faktiskt bra med den uppskruvade modellen, Emma och jag tog bilen till dom spåren, Aston fick gå spåret som jag och Camilla lagt, nu vet jag att han inte studsar runt helt planlöst, han söker av och sen kommer han flygande genom luften och fortsätter på spåret, han ska bara checka läget lite först!
Lukas fick gå ett spår som Ulrika och Maria hade lagt, men eftersom dom var i en annan del av skogen och la snabbspår till Marias hundar så fick vi helt förlita oss på att Lukas hittade vägen, och det gjorde han, tappade bort sig lite på slutet och när inte jag vet vart spårslutet är kan jag inte hjälpa honom heller, men han hittade till slut!


Sen blev det promenad och naturligvis GOFIKA!
      7 berner 2 Pincher och 2 Shelties i en salig röra!
      tjoohoo grabbar, vem har snyggaste högsta plymen??
   Aston Martin gjorde tappra försök att springa ikapp och fånga en Pinsher .........nåja, han må vara döpt efter en sportbil men där går gränsen!
Han skäller frustrerat när dom drar ifrån honom i hundra knyck  
    fartkanonerna! Figo & Putte
   finaste Kliffen!
         Utställning om en vecka .....who cares? 
Hund i utställningsskick är inget jag har innanför väggarna ........men jag har väldigt LYCKLIGA hundar, det är jag helt säker på!
Attans vad aktiv man har blivit på gamla dagar, "hund bara för sällskap" det begreppet har jag skrotat nu!
ha en fortsatt trevlig helg, imorgon ska jag knega åt henne som ligger på en solstol någonstans i Turkiet , ÄHH, jag kan ju vara ledig en dag för spårning istället!
Det finns nåt för alla, man ska bara hitta vad det är, och nu har jag nog gjort det!  
// AC  
( trädet med dom fantastiska höstfärgerna var jag tvungen att slå en tvärnit och hoppa ut och fota, passande bakgrund denna årstid! )

 
 
Maria

Maria

1 oktober 2011 21:22

Hahaaaa tittat på lördags film som spelades in som fredagsmys..gott skratt igen och igen och igen!

http://hem.passagen.se/loveguns

 
Camilla

Camilla

1 oktober 2011 22:37

Nej men usch, rena rama skräckfilmen ju ;).
Asså ... det var grymt stora älgfötter i den påsen .. hujdea mej.
Nog borde vi väl ligga bra till för ytterligare en special .. antalet anmälda hundar talar väl för det !!
Höres
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards