Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2011

tvåan säkrad! 14/10

Av AnnCatrin - 14 oktober 2011 12:12

Hallå!
Denna hektiska höst rullar på i samma takt vad det gäller hundaktiviteter .....bäst att smida medans järnet är varmt, så vi åkte iväg och tävlade i onsdags igen ..........
Och jag skojar inte när jag säger att gubben höll på att ta ihjäl mig, vilket jag nog minsann upplyste honom om   herregud vilken terräng  det kan nog inte bli så mycket värre för otränad kroppshydda ..........
Och naturligtvis tog spåren längre tid denna gång när det var svårare spår.........MEN!   Vi var tydligen värda ett första pris ändå, man tackar och bockar!
                                    
så nu är det bara att träna och träna........... den allra bästa finaste rosetten ligger och väntar runt hörnet .........

                               
Det kommer att bli en fantastisk känsla att veta att vi slitit blod svett och tårar ............och gjort oss väl värda DOM .........trevligt att veta att båda killarna är värda varsin ............för har vi kammat hem  två första pris så kommer vi förr eller senare att kamma hem det sista oxå, inte alls säkert att det fixar sig vid första försöket men det är otroligt skönt att ha två i hamn! 
........och för att vara helt ärlig så har jag väl inte fällt några tårar än ......... men dom kommer väl kanske ........eller så får jag väl tillgodoräkna mig när någon i omgivningen sätter igång och bölar .........  
Nu har jag ju tagit fan i båten så då får jag väl ro honom hem oxå men det hade varit enklare att ta en hund i taget än att plåga livet ur mig själv   ........... men nu har vi fått upp vittringen på slutprov så då fortsätter vi med oförminskad kraft .......... falla ihop i soffhörnet som en blöt trasa får jag göra en annan gång!     
Och tro inte att vi kommer att lägga ner detta sen vi kammat hem dom första pris vi behöver, Å´nej, vi är bara i början av vår karriär , utmaningarna framöver blir ju att fortsätta att gå öppna spår för att träna och utmana!
    och när vi inte spårar så spankulerar vi runt i skogarna och funderar på stort och smått i vardagen ...........    Skönt att rensa skallen, bort med det negativa så finns det mer plats för det som är positivt..  
Jag önskar dottern lycka till som börjar på sitt nya jobb till veckan och sonen som precis avslutat sin utbildning till licenssvetsare hoppas jag att det snabbt dyker upp ett jobb för, mamma håller tummarna!
   Hur gullig är inte denna lilla grill då som Magnus har svetsat ihop till sin mor, nu var det väl attan oxå om vi inte ska få snurr på korvgrillningen i vinter!
Ser med spänning fram emot vinterns aktiviteter ........... eller inte  men om bara vätskekontrollanten och vallabodsansvarig styr upp sina jobb så ska det nog lösa sig, instruktioner om hur det hela rent praktiskt går till har vi ju fått till oss av Maria ............. hon är en hejare på att torråka  
Och jag förstår verkligen inte varför alla är så förväntasfulla inför synen av mej, ett par skidor och Aston Martin????

Nåja, sammanfattning av detta projekt kommer på vårkanten .......om jag inte ligger i gipsvagga!   
Nu ska jag åka och jobba igen, imorgon är det sennenträff för den som vill och kan vid Hulistugan kl 11.
ha en trevlig helg! / AC
 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards