Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

dagarna dom dagarna 11/1

Av AnnCatrin - 11 januari 2012 19:00

Hallå!
Ja det finns inte så mycket att orda om, inte mycket nytt som händer under solen denna tid på året, det är bara att borra ner huvudet och plöja framåt, mot ljusare tider!
Några fina dagar har vi haft, sol på lediga dagar är en trevlig kombination!
Igår mötte vi Diva med matte, Liten farbror fick en akut släng av hormonrusning .................. hej & hå vilken fart det var på lillrumpan  

här får han sig en avhyvling av Divas matte, för femtioelfte gången ......................som om han brydde sig ....... 

till och med Aston tyckte att han fick lugna ner sig  
 
Klart han blev tokkär i denna vackra tjej!

Aston kan iallafall bete sig gentlemannamässigt när han träffar damer, han sitter minsann inte som ett frimärke på ryggen    


       
Men roligt hade dom, nu när vi har fått snö så kan det räcka så, skidspåren är uppdragna, parkeringen skottad, då nöjer vi oss med det ! 

Kom ihåg mötet här oss mej nu på lördag kl elva ni som är berörda !
Avelsindex är ordet för dagen, det blir mycket fokus runt det nu från början, allt verkar kretsa runt en siffra, men till syvene och sist så är det väl fortfarande bra mycket mer som ska till för att det ska bli bra i slutändan, mentalitet och exteriör för att bevara det rastypiska kan inte utläsas av ett avelsindexvärde.


Sol idag igen, men varför inte för omväxlings skull bjuda på lite svartvita bilder, jag blev inspirerad på FB, vart annars?  



Jag kämpar på med mina inställningar, jag har en vision om hur jag vill ha mina bilder och där är jag inte än ...................men nån gång ......................
      Lukas, just nu bara en stor nos, han växer lite roligt måste jag säga, ser bestämt ut som en liten anka mellan varven, men söt ändå!
   
kommer Kliffen? nä´e matte bara luras ......................jäkla särring!
 
och undrar vem hon påstår kommer nu då? Jag har ju alltid kört med att "kommer Tuffa? " känns lite fel för hon springer ju på dom gröna ängarna nu så vi får fnula på nåt annat som kan få Aston Martin att spänna upp sig. kommer aldrig att finnas någon som får honom att stå så snyggt bara för att hennes namn nämns   
 



       naturligtvis måste jag avsluta med färgvarianten så att vi inte blir alldeles under isen att allt bara är grått grått och grått  
Vill man ha ve och elände då ska man hänga på fejan, och läsa alla statusar, för att inte tala om alla delningar man blir bombarderad av, vissa har ju som en mission här i livet att upplysa oss mindre vetande om alla orättvisor och eländes elände, undrar om det kan vara tänkbart att gemene man faktiskt läser dagstidningar själv och håller sig uppdaterad om det man tycker är intressant ................... utan att lägga upp det som en "bomb" på FB ?
 
Att dag ut och dag in "frossa" i jämmer och elände kan ju inte tillföra något som helst positivt i ens liv, ja, så tänker jag, det är förfärligt och hemskt så in i norden med allt miserabelt som händer, men kan man få slippa matas med allt på FB?
Jag har levt mer än halva mitt liv, för över 100 lär jag knappast bli, är det för mycket begärt att vilja ha lite positiva vibbar mellan varven?
Och än en gång .........................SLUTA dela alla hemska bilder på misshandlade djur, har man sett en bild så har man den för alltid på näthinnan .................... POINT TAKEN !
Må så vara att jag lever i en bubbla som inte har någon som helst förankring i den riktiga världen, ja, men det är min bubbla och den passar mig, när lugnet råder och alla mår bra i min närhet då räcker det för mig, jag orkar inte ävlas över hur andra har det.
 

Många skulle nog må bättre över att vara glada för det dom har än att gnälla över det dom inte har ........................ igår utplånades en hel barnfamilj på ett ögonblick i en trafikolycka .................. livet är inte rättvist, det kommer alltid finnas dom som har mer av allt och bättre än en själv ............... ska man verkligen lägga sitt krut på att onda över det?
Egoistiska jag kommer att fortsätta att se om mitt eget hus och vara glad för det jag har..........................  
Det finns grejor i min vardag som kan göra mej galen av ilska, men kan jag inte förändra så får jag försöka ignorera, svårt, men det går!
Men nåt som gör mej glad är när fru Anderholm ringer och säger att Lukas har en tid bokad med sin personliga tränare imorgon   passar ju som handsken eftersom jag ska jobba, jag jobbar och hunden tränar, HELT PERFEKT! 


  Livet är det som händer medan du är upptagen av att göra andra planer 


ha det så bra som bara du kan ha det, imorgon kan det vara försent! // AC
  

 
 
Ingen bild

dottern

11 januari 2012 23:49

Fint med svartvita bilder!

 
Ingen bild

Stina

22 januari 2012 12:35

Lillrumpan...hahaha...vilket uttryck!

Jaaa...mot ljusare tider är målet. Kan man snabbspola tiden???

Kram från "södern" där det tydligen ska virvla nåt skit ner idag mä :((

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards