Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

lite söndags svammel 22/1

Av AnnCatrin - 22 januari 2012 20:00

Hallå!
Som av en händelse så har jag jobbat i helgen ........igen   men egentligen skulle jag jobbat idag, bytte och tog lördagsdygnet istället, passade lite bättre in i planeringen.
Aston Martin fick en förfrågan igår om han ville hänga med Johan på en skidtur idag, ja det tackade matte inte nej till, hunden själv fick finna sig i vad matte beslutat ......... som alltid   
så hussen fick order om att frukost till hundarna skulle serveras senast 9.00 så att dom var klar för avfärd när jag kom hem vid 10.30
Johan hade väl kanske en smula förhoppning om att bästa busbullen skulle ha en dold talang och ligga på som en liten vildbatting i spåret .............................

vi andra som var på promenad fick syn på dom på håll ...................hmmm, såg väldigt lugnt och harmoniskt ut, ingen vilja alls där att ligga på och dra, nej jag trivs bäst här, vid din sida Johan!
Det är nog ofrånkomligt att man får offra sig och knyta på sig laggen och agera hare!
   
Det var gränsfall att solen skulle tränga igenom, knoll & tott kunde inte bry sig mindre om vilket väder det är  
       
alla väder är bra väder när man får promma med bästa vännen!
Ikväll har vi Kliffen på besök, hussen och matten skulle äta på lokal och sen gå på biograf minsann.
Mycke´jobb tll veckan, men dygnen har jag trollat bort förmiddagarna på och börjar som tidigast kl 15, det är ju helt suveränt med det här nya schemasystemet !   nackdelen ska möjligtvis vara att jag får göra fler pass för att få ihop timmarna men det kan jag leva med när det tar fem minuter att köra till jobbet, och det allra bästa är att hundarna slipper vara ensamma.     
idel hurrarop och glada miner med andra ord!  
Snart har vi avverkat januari .....................och sen kan det bara bli bättre, lite roligt att se fram emot lättar alltid upp, så då får man putta in lite roligheter mellan varven i agendan så håller man näsan ovanför snökanten ...........................och den är ju inte speciellt hög i år, passar bra, snö i moderata mängder är ju alldeles perfekt!
Och för att ha nåt att längta till så är sommarens alla övernattningar bokade, sen om vi åker är ju en annan femma, men husrum har vi om andan skulle falla på!
BOOKING.COM kan starkt rekomenderas, gratis avbokning till dagen före och ibland samma dag, ingen betalning i förskott, skriver man till att man har hund med så brukar hotellet höra av sig om dom vill dubbelkolla nåt!
i år blir det en hel vecka i Byske, bättre väder än i fjol la jag till på bokningen.   
Bara okända namn på domarna för mig på dom utställningar som har lagt ut sina PM, just nu lutar det åt att Aston Martin får hänga med på turné, Lukas tid kommer!


Barnen är här på middag eftersom faderskapet fyllde år igår, passade ju alldeles utmärkt att kräva lite barnarbete, så sonen fick följa med på promenad   Tärt när det uppenbarligen stryker runt en löptik i krokarna .......................exakt hur länge kan man stå och nosa på samma fläck egentligen  
Snappade upp ett kul uttryck på Sveriges mästerkock " stör mej inte jag är bakom tiden" så kan man ju oxå säga när man är sen och tiden inte räcker till  
Så det gäller att hålla sig framför, bakom tiden vill man inte vara!


Nu har jag äntligen tagit mig i hampan, stora förändringar på G detta år .......................jag bestämmer här och nu att det kommer bli det bästa året på länge!
Imorgonkväll är det inskrivning på träningscentret ........................jag kom ju av mej när jag blev med valp, tränade flera gånger i veckan före det ..........................nu fyller "valpen" snart fyra år så nu håller inte den ursäkten  längre    
Inte en sommar till som en vandrande alladob, och det med basta!  Här och nu avsäger jag mig rollen som barbamamma personifierad  
 ......... hehe ..................nu har jag satt lite press på mig själv  ........... första siktet inställt på mars då vi ska på gala och galej, nåt hekto borde ha försvunnit sen dess!
ha det bra alla goa glada positiva människor ........................och ni andra ...........................ja, ni kan väl göra så gott ni kan!  // AC 
 

 
 
Camilla

Camilla

22 januari 2012 21:42

Det blev ju bra bilder trots att solen inte riktigt trängde fram .. nästa gång kanske vi får vara lite tydligare med att beställa sol också.
Perfekt att kunna trixa med schemat så där så vovvarna slipper vara ensam på dagarna ..
Du verkar ha bestämt dig då det gäller träningen, Good girl O) .. ska fixa ett kort så kan jag haka på .. jädrans då ska kilona rasa som aldrig förr.
Laggarna får du dock fara runt på i spåret själv ... over my dead body ;O).
Höres
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

23 januari 2012 23:50

Som vanligt, sitter jag med ett leende i ansiktet, när jag läser ;-)
Bra tips om Booking.com!
/Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards