Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 9 juni 2012

två år på andra sidan 9/6

Av AnnCatrin - 9 juni 2012 21:42

Hallå!
ja tiden rullar på, skönt att slippa bekymra sig för sviktande mentalitet när döhalvan närmar sig, nu är jag fram och förbi med två år och ack så mycket enklare tillvaron ter sig!
för två år sedan var jag i en svacka inför 50- årsdagen, enhundsägare och med sonen precis utflyttad, dottern tog sitt pick och pack och drog ett år tidigare   

Åren som gått har varit fyllda med allehanda positiva saker, ny vovve, nya vänner, en dotter som tagit sig ur ett drogberoende, det finns mycket att rada upp på pluskontot! Ett okomplicerat liv som rullar på utan större fadäser.
Detta år toppar jag pluskontot med ett nytt jobb, det är väl bara bäst när man tycker att man har världens bästa jobb och som av en händelse dyker det upp något som ter sig än bättre ???
Vi är ännu i startgroparna men inget hittills kan rubba tron om att jag har fått det bästa jobbet EVER!!!!
Och nu förstår jag att vän av ordning rynkar ihop pannan och tänker att så dj-vla bra kan väl inte allt vara ???
Nä, visst finns det minusposter oxå på livets kringelkrokar, men man kan inte förstå allt, fösöker man sig på det då blir man snurrigare än vanligt, vi gör alla våra val, jag väljer att blicka framåt.   


Livet är för kort för att haka upp sig på detaljer, Lev idag, imorgon kan det vara försent!


För att återknyta till min nya arbetsplats, vi håller ju inte precis på att springa benen av oss så här i början, våra boende flyttar ju in i omgångar så det är bara att njuta av sötebrödsdagarna så länge det varar, igår tyckte jag att det var en bra idé att dra en repa på Ikea igen, man får liksom handla pö om pö för jag har ju inte direkt en långtradare att lasta in i, det var bara lite småpyssel, som diskställ, besticklådor möbler till balkongen etc
Glad ihågen kom jag tillbaka till arbetsplatsen, grabbade en kasse, plånboken, bilnyckeln och båda mobilerna, ( en är jobbets) och gick in i lägenheten, lämnade den dörren på vid gavel eftersom jag skulle hämta mer grejor i bilen ..................... gick ut till bilen som jag parkat utanför porten och hämtade två kassar till ...............nejmen HOPPSAN! nu var visst porten låst .........  
Jaha, hur gör jag nu då????
Det har varit ett fasligt springande i trapphuset annars men se idag var det tyst som i graven!
Knackade på en ruta i markplan utan en antydan till liv innanför, kastade sten på fönster i ovanvåningen med samma klena resultat ........  
Jaha, och den fasta telefonen i bilen hade jag ingen nytta av när jag inte hade nån nyckel att vrida på tändningen med ........ JOBBIGT LÄGE!
Så det var bara att gilla läget och hoppas att nån någon gång skulle vilja komma in eller ut genom denna dörr   

Till slut, som faktiskt kändes som en evighet så kom det två personer gåendes förbi som bodde i huset bredvid.
Hon tipsade om ett par som bor i sutterängvåningen, lite surt att jag inte kopplade det själv att det fanns en våning "down under"   

Åh tänka sig, två herrar satt ute i det fina vädret och var hjälpsamma nog att pila upp för trappen och hjälpa mig in.
Japp, nu har man lärt sig en läxa, tur den kom i juni och inte i smällkalla januari!


Idag har jag haft barnen hemma på middag, det bidde grillad fläskkarré, risoni med vitlök, cocktailtomater & salladslök, vitlökssås, sallad & baugette, till efterätt min favorit sen barnsben .......jodgubbaj, gass & gädde   
Modern var oxå bjuden men hon skulle äta surströmming med en väninna, men hon kom förbi på dagen.


  
Baksidan var som en mindre äng och modern erbjöd sig glad ihågen att styra runt gräsklipparen, och inte tackar man nej till det erbjudandet!

Hon bor ju numera i lägenhet, jag tror inte att jag kommer att sakna gräsklippningen den dagen jag inte bor kvar här, men min hurtiga lilla mamma är ju lite som Aston Martin ..... en duracellkanin!
Hon hade ju varit på utebadet och simmat en massa rundor innan hon kom till mej   


 
Bästa busbullen, lite rufsig på öronen tror jag bestämt, vi får styra upp det till helgen!


 

Liten farbror fick åka till Kliff igår, för att vara lite morot vid matintaget, det gick väl sådär när han helt plötsligt bestämde sig för att inte äta upp ??!!
När vi var till Degernäs så blev det ju varken hackat eller malet med maten, Aston är inte direkt nån förebild när det gäller matintag, matstunderna var ett evigt bytande av matskålar mellan Aston & Kliff .........nähä, sa Kliff, du äter inte heller .................. DU ÄR MIN IDOL !!!!
Knäppsnören!

Annars så lyckades liten farbror bära runt på både det ena och det andra när han hade
" sleep over" hos Kliff .................han är ju hopplös på att kånka runt på både kläder och skor, det är ju tacksamt att han lagt ner tagen med att tugga ner allt i molekyler, nu har han fullt sjå att flytta runt både kläder och skor, vilket är mindre roligt när man inte hinner med och hittar sitt vita linne utomhus i en grönbrun nyans efter ett skyfall ................ men det lilla hjärtat tyckte väl att mattes linne passade bättre utomhus   ........ så nu får vi se om reklamen håller vad den lovar
" Lita på ROSA "
Våra skor står fortfarande på hatthyllan, kommer det någon så måste han ha en sko i munnen annars kan man nästan inte hälsa!
Nu är jag ledig till onsdag, lite surt att jag tog ledigt imorgon eftersom vi skulle ha sennenträff på Rotsidan, hade jag vetat att intresset skulle dala då hade jag lika gärna kunnat jobba.
ha en fortsatt trevlig helg! // AC


 
 
Camilla

Camilla

9 juni 2012 23:41

Ja, du har verkligen en krutgumma till mor ;)så härligt !!! Nu är ju jag av den uppfattningen att jag har världens bästa jobb ;)men näst efter det så är jag helt övertygad om att du har det.
Haha .. Linus stod som ett frågetecken i hallen och letade sina skor .. vi for runt överallt innan jag kom på den lilla detaljen att "lilla farbrorn" varit här ;) jodå .. där låg både skor och diverse kläder, man kan ju inte göra annat än skratta åt honom.
Ha en skön ledighet
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards