Aston & Lukas

Alla inlägg den 29 mars 2013

Av AnnCatrin - 29 mars 2013 19:10

Hallå!
Måste ju bara kasta in några rader för er som inte har FB, ni kan ju inte bli snuvade på härliga valpbilder!
I onsdags styrde vi kosan mot Ljusdal och Bernerdalens kennel för att snusa på 4,5 veckor gamla valpar, nån av dom kommer vi med säkerhet att få se mer av framöver, SPÄNNANDE!!
 
Mamma Bernerdalens Filippa K
                 
Hua vad sött, men tänk att det spritter inte ett dugg av valpsug för min del, tur att man känner så, då finns det ingen risk att man tar sig vatten över huvudet och skaffar sig en tredje   men snusa på andras gör jag mer än gärna!
Det är tur att man inget vet, det kan gå fortare än man tror att bli en hund kort, eller helt utan oxå för den delen, det har ju hänt andra att dom vandrar över regnbågsbron i parti och minut.
Men nu ska vi inte tänka i sådana banor, Camilla och jag har ju redan synen framför oss när Aston Martin studsar in i veteranklass och blir ifrågasatt om han inte ska vara i unghund istället   Japp, så får det blir, vi håller oss till det scenariot!
Annars så jobbar jag som sagt hela helgen, men jag har ju haft min lediga vecka så det går ingen nöd på mej   
Jag har verkligen genat som en tok i kurvorna vad det gäller påskmaten i år, igår när vi for från vattenträningen så slank jag in på Ica Bergsgatan och botaniserade i deras chark, det blev gravad lax och skivad påskskinka, jaja, lite skämmes jag nog för att inte ha varken gravat eller ugnsbakat men ack så behändigt det blev! tjocka spjäll och inlagd sill hängde med hem oxå så nu överlever nog maken påskhelgen!
Idag har vi ätit god middag hos modern   


I min sinnevärld är påsken en helg bland alla andra, det blir väl kanske så när man jobbar helg och vardag huller om buller, ledig fyra dagar är ju för mej lite snålt, nog vill man vara ledig snudd på en vecka minst om det ska vara lönt att göra vågen ........  


Och nu till nåt helt annat ..............................hundutställningar ........................... det är ju ett kapitel för sig ..........



 
Så nu tänker jag helt sonika prova nåt helt annat ............................
min Bob ( Harley Davidson Dyna Street Bob i "stamtavlan" ) ska få visa upp sig .................... tänka sig att då behöver jag inte ens springa en endaste meter, man ( min man)  bara ställer upp honom snyggt............
.................... och med en skylt som talar om vem som gjort honom, när han är född och vem som är ägare så kan alla gå runt och granska från alla håll och jag blir inte ens andfådd ............. och det finns visst domare inblandat oxå som kan ha åsikter ...........................   



SUNDSVALL CUSTOM & HOTROAD SHOW 20-21 april 2013


Vad trevligt med en utställning där hussen tar på sig ansvaret för tvätt och piffning   


Avslutar påskbloggen med en påskhälsning, och som den goda kamrat jag är    kunde jag ju inte låta bli att göra ett påskkort bara till Camilla ................... hon som tycker mindre om allt som har med fjädrar att göra milt sagt       


 
Men ni andra kan ju få ha en en glad påsk ni oxå med god mat och fjädrar och ägg i alla varianter, så tänker inte nån med fågelfobi   / AC




mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards