Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

dagens utflykt 28/3

Av AnnCatrin - 28 mars 2009 19:12

Godkväll!
kommer väl in med en liten rapport om dagens utflykt.....i snöoväder, vilket gjorde att kamraterna blev kvar på hemmaplan eftersom Hasse måste ut och ploga......och plogen lär nog gå röd ett bra tag framöver ser det ut som.
Det var mycket folk i Järvsö, dom hade öppet hus, min hoj ska tydligen få lite nytt lullull....sånt som jag tycker är onödigt att lägga pengar på det tycker min man är kollossalt viktigt......ja ja plöj ner pengar du.......kom ihåg att det bara är till låns...;0)
Jag provsatt en Street Bob med framflyttade fotpinnar och det kan nog faktiskt funka eftersom jag redan är van med hojen så skulle jag nog kunna tänka mig att provköra.....men får man någonsin vara riktigt glad??? Tror ni att långben ( min man) kunde tänka sig den varianten av framflyttat.....näe då, ytterligare 5 cm till skulle det bli och då är ju jag helt över med mina taxben kan jag säga!
På hemvägen åkte vi in och våldgästade Anneli & Henke.....hmmm, undrar vad dom höll på med för det tog då en hiskelig tid innan dom öppnande dörren.....;0)
Olga var inte ett dugg intresserad av att  få pojkar på rummet.....hon talade minsann om att "nosa inte mig i rumpan för då kan du åka på en hurring" och med tanke på att Olga började löpa efter Tuffa så var Aston inte ens i närheten, knappast ens i samma världsdel när det gällde intresse för henne i jämförelse med hur han gick an med Tuffa!
Snacka om att den tjejen måste ha doftat himmelskt för en hormonstinn tonårsnos!
Och om jag på nåt vis fått för mig att Aston blivit en stor kille så föll ju det pladask när han ställde sig bredvid Maxen........Max är ju grov som en bergsgorilla över rygg och nacke.......och för att komma med en liknelse så är väl min hund en välbyggd chimpans då........;0)
Anneli hade köpt en mätsticka så vi kom fram till att Aston är 68 cm i mankhöjd, hoppas verkligen att han bygger på sig rejält med massa då kommer han att bli riktigt ståtlig som fullvuxen.
Vi får verkligen hoppas att Maxen kommer att finnas med oss länge än trots sin tråkiga diagnos.
Om detta kan ni läsa mer om på Anneli´s sida.
Nu ska vi se den nyaste Bondfilmen, Robinson får jag kolla på i morgon.
trevlig kväll / AC

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

28 mars 2009 23:17

Hej.
Fy jag får tårar i ögonen när jag läser om Maxen,,han är en otroligt vacker kille.Skickar några styrkekramar till hans familj. Kram Anne-Lie

http://www.jezzieochnatus.se

 
camilla

camilla

28 mars 2009 23:33

Tja!
Äsch, har jag avslöjat mig nu med min andra hemliga sida... *asg*..
Nä då det är bara jag som är förrvirad i vanlig ordning då jag skriver, men va lustigt att det faktiskt fanns en sådan sida.
Hm, kanske får skicka Tuffa till Olga så hon får gå en kurs med hur man håller pojkarna på avstånd.
Det är verkligen förjävligt med Maxen , hoppas dom hittar något bot.
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

29 mars 2009 14:16

Tack för den vackra vårbuketten och det trevliga besöket igår! Trots att inte Olga var så gästvänlig mot Aston ;)

Haha...du vet Henke springer alltid runt i kallingar inne (han tycker det är varmt.)Så han försökte ju få på sig brallorna :D
Vad jag gjorde...det vet du ju :D Är ju så sugen på en ny kamera jag med.
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards