Aston & Lukas

Alla inlägg den 9 december 2009

Av AnnCatrin - 9 december 2009 18:09

Hallå!
Vad ska vi ta oss till i detta kompakta blöta sura griniga mörker??????  
Strunta i alltihop och dra iväg mot STHLM låter just nu som en riktigt bra idé......kanske inspirationen kan börja spira när vi kommer hem igen efter helgen?
Jag har jobbat dygnet som var, sen har det varit ryggläge hela dagen för pigg är jag inte, skulle nog kanske ha struntat i den där svinsprutan, då kanske man hade åkt på den fruktade flunsan, varit ordentligt sjuk och sen piggat på sig......som det är nu så blir det varken hackat eller malet, lite konstant halvkrass hela tiden.....
Imorgon är det dygnspass igen, sen ledig till måndag då jag tagit semester på förmiddagen för att pusta ut efter STHLM äventyret.
När tisdagmorgon är avklarad så är jag ledig till juldagen, 10 dagar att styra upp julen på med andra ord.......hmmm......
Det blir dåligt med bilder i bloggarna nu för tiden, kameran ligger tryggt nedpackad i sin väska och där får den stanna tills det blir ändring på väderfronten.
 
....pilutta dej........

jag klämmer in lite gamla bilder så att vi kommer i stämning inför helgen, jag ska ju iofs stå på sidan om och titta på och min handler behöver ingen peppning för hon sköter det där så galant....kanske på nästa utställning att jag älgar runt själv igen.......fast bara kanske.........
 
  kontakt sökes........
 
mattes snygglars........tänk att min busbulleberner kan stå snyggt när det gäller !  
 
Vi får hoppas på sådan här glädje två gånger till.......  ........fast det lär nog dröja minst till nästa sommar.......
  klämmas, kännas, mätas, granskas..........


Ja, Camilla har tänkt till och har en plan för hur jag ska kunna sova kvällen före.......vaggvisor eller en brödkavel i skallen var visst förslagen.......det är väl bäst att låtsat sova då när kamraterna stämmer upp till skönsång....... 
......man vill ju inte sitta med skallebank om söndagen.......
Nä, det här duger inte, den här veckan blev genast mycket kortare när det blev ett dygn till på jobbet, men det är det värt eftersom jag blir ledig sen.......men det ska styras upp en del saker tex ansa tassarna, badet tar jag på lördag innan vi åker, stor vits att bada före då är han ju lika skitig igen, näpp, raka spåret in i bilen nybadad och fin !
Tvättstugan står tydligen kvar har jag hört av dom som varit på nedre våningen.......attans oxå, varför kan den inte sköta sig själv???
Nä, jag tror jag börjar med att bygga om bilen, ut med canvasburen som ligger i botten bak och in med mellanväggen, den går inte dit med buren i för det blir för högt........tänk vad många mil den buren har åkt utan att få se en enda utställning!   Söndagens evenemang borde vara en snabbt avklarad historia så den prioriteras bort då oxå.
Den enda fördelen med volvos grindar och mellanvägg är att den går att sätta hur som helst, perfekt att göra en smal del för packning och ändå blir det ordentlig plats för hunden.......den stora nackdelen med grindarna är att dom inte är låsbara.
ståkort  .......betydligt trevligare utomhusklimat för ett år sen.........


Har inte snön kommit hittills så behöver den inte dimpa ner före helgen heller.......det skulle ju vara typiskt med snökaos nu när vi ska ut på långkörning........ fast vi närmare eftertanke så gör det absolut ingenting, kom du snön, du är SÅÅ välkommen!!
Hussen har en teori om hundens hysteriska period som han är inne i för tillfället......... han har nog snappat upp att det blir andra bullar när han fyller 2 år så då måste han ösa järnet nu om han ska bli en filbunke och lunkentuss i februari........ 
Nu ska jag frisera tassarna innan dom blir dygnsura efter promenad igen...suck.
ha det bra   AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards