Aston & Lukas

Alla inlägg den 12 december 2009

Av AnnCatrin - 12 december 2009 08:15

hallå!
ja här sitter jag på morgonkvisten och inväntar dagsljuset.......kl 7.20 gav jag upp det där som vanligt folk sysslar med på ledig lördagsmorgon....sova......men AARRGGHHH   varför ska det vara så dj-vla svårt att slå igen dom blå och sova några timmar på nattkröken??????
Inatt fanns det verkligen ingen anledning till oro   vi åker mitt på dagen och ska bara förflytta oss till huvudstaden för att sova.....men icke, snacka om psykiska besvär, "jag är trött jag kan sova, jag är trött jag kan sova"...........
Eftersom jag sover som en ovaggad gris annars så är det helt obegripligt varför skallen spelar mig sådana här spratt när jag ska ut och åka......jobbigt!
Nåja, det är väl bara att lägga sig till ro i kväll och lyssna till kamraternas brölande när dom ska sjunga vaggvisor.......undrar vilken det blir?
....när trollmor har lagt sina elva små troll........nu i ro, slumra in........vyssan lull.......nä, jag ser senariot framför mig, till slut kommer dom att bli galen av frustration och dra den där kaveln i skallen på mig......SOV MÄNNISKA!
Hoppas att resesällskapet fått en god natts sömn inatt, bara vi kommer iväg så står gapskratten som spön i backen och det blir man pigg av om något!  
Det hade ju varit synnerligen lätt att hålla sig för skratt om jag köpt den där badrocken jag jagat en vecka........
Nu hade dom äntligen fått hem den så jag ilade ut för att köpa den, nu var det ytterligare ett nytt trevligt butiksbiträde som som upplyste mig om att jag måste tvätta det först för det fällde kopiösa mängder........RÖD färg.........räcker det att tvätta det en gång då för jag ska bada honom inför stora STHLM......
NEJ! skrek butiksbiträdet förskräckt så hela butiken stannade upp, använd inte detta inför en utställning det första året !?
Hon hade en helsvart hund och kunde ju inte avgöra om det fortfarnade fällde
( hon hade ett själv )men tvättlappen som var vit blev lika tomteröd som badlakanet efter en tvätt så hon blev helt förskräckt inför tanken att använda den på en hund med vit bringa.
Och helt ärligt så är jag inte så säker på att jag tänkt tanken på en tvätt först om hon inte sagt nåt.........
A´puh, köp avbrutet........ni kan se paniken och kalabaliken framför er va´ när jag tar av Aston den tjusiga badkappan och hela han lyser som ett stoppljus.........
Nåja, det kanske kan ha tillfört lite julinspiration om Aston med röda bringan och säkert lite röd om mulen oxå kommit inspatserande på utställningen........som jag sa till Camilla, jag har ju inte färgat honom för att förbättra så den gode domaren har nog fått så lov att se förbi denna lilla fadäs........men jag hade nog gömt mig på toa medans dom var inne i ringen...... 
Nu har det börjat ljusna så smått så vi ska väl bege oss på en vandring, sen är det badning och efter det får han icke vistas utanför husets väggar, det verkar iofs som att det frusit på lite, men här tar vi inga chanser!
När jag hämtade hem honom från mattemor i torsdags så ifrågasatte hon vad som flugit i hunden " han är ju alldeles stollig!"
Jamän det är ju det jag säger, så fort man börjar ana ljuset i tunneln så släcks det abrupt och duracellen har laddat om batterierna till oanade nivåer.........Camilla försöker ingjuta lite mod i bedrövelsen......" bara han har stökat undan sina perioder så kommer det att bli bra"......hmmmmm
Exakt hur många stolleprovsperioder ryms det i en busbulleberner??????
flygande berner  
Team Aston Martin drar söderut vid ett-tiden idag, tre personer på en yster vildbase skall väl vara nog......eller?
ha de´bra och till flera av er, vi syns imorgon! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards