Aston & Lukas

Alla inlägg den 22 december 2009

Av AnnCatrin - 22 december 2009 12:24

Hallå!
Attans vad kallt det blev igen då!  -21 imorse men det är väl bara att gilla läget, inge ´mer önskemål på väderfronten från mitt håll, framför jag en aningens liten klagan på kylan så har vi väl tövöder runt hörnet fortare än vi hinner blinka .........
Igår var det humanare så då var det brottningsmatch i nysnön...... vet faktiskt inte vem som tyckte det var roligast!  
 
Nåt vackert fint snötäcke ligger iallafall inte orört på baksidan, ser snarare ut som en tromb gått fram.......
Idag fick kameran hänga med på promenaden.......
 


tråkigt att solen inte orkar bryta igenom det tunna molntäcke som hänger i skyn, vi får sikta på bättre bilder en annan dag!
Jag har full förtröstan att det ska bli några skapliga bilder bara ljuset är på vår sida....... sen kan det ju bli sådana här bilder oxå....... inte vet jag, men nåt dyligt monster hade då inte jag med mig på promenad, det är jag helt säker på!
  hajen?
Julstöket börjar väl landa i nåt sorts färdigt format, det är i princip bara golven kvar....... och köttbullarna.......och Gundalimpan........och knäcken........
Ja jag vet att jag påstod att det skulle göras köttbullar häromdagen, den köttfärsen blev det köttfärssås av.........
Gundalimpa kom jag på igår att jag helt förträngt att baka, den måste man VERKLIGEN ha på jul  
Men annars har det icke tillverkats ett endaste bakverk i detta hus, småkakornas tid är över och förbi.
Modern brukar alltid ha nån liten kaka till kaffet för den som orkar det efter all julmat, annars finns det choklad och godis för den som vill, själv kan jag avstå allt, är inte ett dugg sugen varken på julmat eller annat.
I år är det verkligen lågvattennivå på julinspirationen, kanske dax att göra nåt drastiskt till nästa år?
Kanske nån annan vill styra upp julaftonen? Det kanske vore trevligt att bli bortbjuden på jul, vad vet jag, dom senaste 24 åren har vi ju varit hemma hos oss.
Julgranen blev väl hyfsad ändå när den fick lite färgade kulor i grenen.......
 
nä, här kan man inte sitta och ta igen sig hur länge som helst, fast jag var faktiskt upp klockan sju imorse, så då får man ta rast !
Skinkan står på altanen och svalnar, alltid lika spännande varje år att provsmaka, för torr? för salt? för fet?.......... jag envisas ju med att göra egen i ugn istället för att köpa en färdig, och det tänker jag fortsätta med, likadant är det med granen, har väldigt svårt att tänka mig en plasthistoria, då får det hellre vara.
Bara någar dagar till så är allt som vanligt igen!  

Nu har vi bestämt oss för att skippa Sala, hotellet är avbokat, vi har ju en hel del inbokat och planerat inför sommaren så att skippa en utställning mitt i vintern i ett ridhus klarar vi nog   fast nu blev det långt till nästa tillfälle istället, Nordichallen i maj, men väldigt behändigt med utställning på gångavstånd !
Det lär väl bli ridhus när en sennenspecial skall gå av stapeln här 2011, har inte hört nåt om var än, men det finns väl inga andra alternativ?
Ja så nu har vi 5 månader på oss att bygga stabila hasleder och fast och fin framdel innan det är dax att kastas in i öppenklass........ och sen får vi väl se om vi får harva runt där år ut och år in tills veteranklassen avlöser oss....... 
ha det bra / AC   


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards