Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 14 september 2010

oplanerat men ack så underbart! 14/9

Av AnnCatrin - 14 september 2010 08:53

Hallå!
 
Ja, ibland så går det med en rasande fart....... det är tydligt det!
Jag har ju börjat fundera på hund numero två och hört mig för hos några som skulle kunna tänkas ha en valp till mej.......typ nästa år........inte ens parat än........hmmmm........då dök som av en händelse den lilla kille upp, och det känns helt rätt, om än lite huvudstupa överraskande........ men det är ju hela två veckor kvar tills han skall hämtas......det är lång tid det.....Aston var ju typ från ena dagen till den andra!  
Nu är ju dennna lilla ljuvliga varelse redan döpt.......så det blev ingen Hillman som var tanken.......det blir inge bra att kalla honom för nåt helt annat.......så just nu lutar det åt "Loke"
  Mamma är Doremis Dubble-Nougat och Pappa Kronblommas Iago
Det blev en stökresa till Umeå igår för att kolla in honom, och det blev ju som befarat ganska svårt att säga nej......... 
Schemat som skulle läggas förra veckan fick läggas på is.......ifall det skulle klämmas in en valpledighet.......och det ska det tydligen göras nu!
 
 
Puss på´re Camilla........han var i sitt esse det lilla livet och gjorde allt för att sälja in sin charmiga sida..........
 
Det är ingen bamsekille, det ska bli spännande att se vad det blir av honom, växa fint och sakta är prio ett...........jag har höga förväntningar på att det ska bli en fantastiskt trevlig hund som passar in i familjen........det kommer nog att bli lite slitigt mellan varven för duracellen är ju glad och sprallig för mer än en hund.......nu är det upp till mej att inte skruva upp denna lilla godbit till samma nivå........nog för att han har en liten propeller i nacken men den kan nog försvinna för det är inte så många strån........
   
Det tar väl ett tag innan det sjunker in...........men man kanske inte ska planera allt i minsta detalj.......det är nog ett omen att han är född den 1:a augusti....det var Wictor oxå........vår härliga bernerkille som vi hade före Aston, oxå från Doremis kennel 
    Nä, nu ska jag gå och hämta busbullen som ligger under luppen hos veterinären, tandstenen skall väck och dom skulle även raka honom på hakan........så får vi bort det fula bruna missfärgade och får börja på ny kula med det vita....... 
ha det bra / AC

 
 
Kicki & tjejorna

Kicki & tjejorna

14 september 2010 09:33

Världens största grattis till lillkillen!!! Åååhh, de e underbart ljuvligt att få se dessa bilder AC!! Önskar all lycka med honom och att han sliter er med omsorg i mååååånga år hihi
Kram Kicki

http://http;//www.rickebyhundhotell.se

 
Anneli

Anneli

14 september 2010 09:52

Hallå !

Men vilken goding :) Jag förstår att du smälte som smör i solsken.Jag vet en som kommer att bli himla glad när det kommer en mini till huset :)) En alldeles egen liten goseberner :)
Lycka till hos veterinären.
Kram Anneli

http://www.skansens.se

 
Camilla

Camilla

14 september 2010 10:41

Nope !!! det är inte riktigt meningen för alla människor på denna jord att allt ska planeras in i minsta detalj , då tillfällena dyker upp så är det bara att greppa dom , att han är rasande söt lilla Loke det kan ju inte undgå någon , det ska bli så roligt att få följa honom , och nog kommer han att bli trevlig , sådan matte sådan hund du vet ;).
Tack för att jag fick följa med ...
Hörs och syns och ge Aston en kram också ,det kan han nog behöva då han kommer hem från vetten.
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Anne-Lie

Anne-Lie

14 september 2010 11:27

Men hallå !!! sån underbar nyhet :-)
Blir alldeles varm när jag ser den lilla godbiten. Underbart att få en liten valp i huset igen. Aston kommer att bli en perfekt storebror. Jag har på känn att det är Wikctor som kommer tillbaka i en annan kropp. Jezzie kommer att visa det när dom får träffas sedan

http://www.annerotts.se

 
Anette

Anette

14 september 2010 12:31

Ibland går det i en rasande fart, grattis till nya lillkillen.
Anette

http://wwwse

 
Lena

Lena

14 september 2010 12:43

Grattis!
Härligt härligt :)

http://www.bernerlena.se

 
Ingen bild

cathrine holmvall

14 september 2010 17:08

Hur söt som helst..som en nougatgodis...som en Nougge... :D

 
Stina

Stina

14 september 2010 19:12

...förstår inte hur du tänker kvinna...mer än En berner i huset???? Skulle aaaaaldrig falla mig in...
Näää...sånt kan aldrig vara sunt :P *asg*
Snart kommer numero tre...vänta bara...hehehe...

http://csa.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

15 september 2010 01:14

Oh! så söt!!! vilken liten goding, nu som först har jag hunnit kolla in FB och bloggar m.m idag och vem dök upp här.....ska bli sååå kul att träffa honom, MEN!!!! skulle inte du bara åka och TITTA eller fattade jag såååå fel:)

http://www.geneins.se

 
Maria

Maria

23 september 2010 10:13

Grattis till nyförvärvet o Lycka till!

//Maria

http://hem.passagen.se/loveguns

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards