Aston & Lukas

Alla inlägg den 1 november 2010

Av AnnCatrin - 1 november 2010 22:00

Hallå!
Alltså hur svårt ska det behöva vara att ta ett foto.......när han väl står helt ok då måste kameran tänka en extra sekund och vips så var det tillfället förbi.....  frustrerande till max men vadå........vad är väl ett foto i det stora hela..
  Camilla fotar, Berit lockar och jag styr upp duracellen........peace of a cake......eller inte!
  hua vad ni håller på.........
  Nu har jag iallafall kollat jag oxå det jag skrev om för någon dag sedan ......om karensen på kemisk kastrering, mailade SKK och fick till svar:

Karenstiden är 6 månader från det att chippet sätts in.

 

En kemiskt kastrerad hund kan inte delta pga att den är ”under behandling” av ett preparat som finns med i dopinglistan.

En fysiskt kastrerad hund kan delta om det finns ett intyg om att den hade två normalt belägna testiklar innan kastrationen enligt utställningsbestämmelserna.  


kan ju vara bra att veta om det skulle bli aktuellt någon gång   


Nä, timmen börjar bli sen .......vad som händer efter 22-slaget har jag sällan koll på för då sover jag ......... men så är jag pigg som en lärka när lilla hjärtebarnet pockar på uppmärksamhet vid halvsexsnåret på morgonkvisten ........
Jag blir helt förundrar över dom som klarar av att ha småbarn och valp samtidigt..........   eller så börjar jag bli gammal vad vet jag........klarar bara av en sak i taget.......... 
ha det bra / AC
ps....på söndag klockan 11 är det träff för oss alla med sennenhundar på Norra berget i Sundsvall, kör så långt upp du kommer till parkeringen vid restaurangen/ utsiktstornet så träffas vi där!


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards