Aston & Lukas

Alla inlägg den 10 november 2010

Av AnnCatrin - 10 november 2010 18:45

Hallå!
 
Ja då var den här då ....... vintern .......barmark när man lägger sig och snökaos när man vaknar ........  ........ och nu när dagen har passerat kan jag känna det det gick himla bra igår oxå utan snö !
Naturligtvis så skulle vi ha APT precis idag, och jag skulle gå in tidigare några timmar så det blev till att ordna "barnvakt" ........ dottern ställde snällt upp .......synd bara att hon bor i andra änden av stan sådana här ´a kaotiska dagar!
Jag är inte orolig för egen del, min "pansarvagn" tar sig fram mest överallt , det är ju alla andra man ska parera för som gör bilturen till en spännande resa.
Och i en annan del av Granloholm där jag jobbar hade vi  "sluppit" snöröjning under natten , det var ju fantastiskt kul när rullstol skulle baxas ut i drivor av snö ....... ibland har man lätt för att hålla sig för skratt  
 .......... och för att spä på klagolåten så var jag grinfärdig innan jag skottat klart när jag kom hem....... ÅHHHHH.....vad tungt med blötsnö.
Men men, för att plocka fram nåt positivt i kråksången så ligger nu allt äckligt som liten valp vill stoppa i munnen under ett skyddande täcke ...... inget ont som inte har nåt gott med sig!
jag som har älskat vintern märker för varje år som går att jag sakta men säkert  håller på att ombestämma mig i den frågan ........... 


 
Men hundarna blev överlyckliga iallafall!
Mula lillkillen stod först på listan ........ valppäls och blötsnö är väl inte nån jättelyckad kombination....... många snöbollar i valpkostymen blev det!

         
Svårt att fota när man måste stå kvar under tak när snön vräker ner........

 
....annars så blir det så här ........ 

Lite konstigt är det väl ändå att det ska spelas kvalmatch för Giffarna ikväll på hemmaplan ........  i full vinter ????
Nåja, att heja på tv-matchen ifrån soffhörnet ska jag väl kunna klara, det finns nog nån tapper som ser det live oxå......... Det vore väl väldigt trevligt om dom kunde fixa det här och ta sig upp i allsvenskan.
    hungrig och hungrigare ........ det är helt sjukt vilket matvrak Aston blivit! Han går nästan igång värre en lillkillen när det drar sig mot matdax!
Nä, nu ska jag boa in mig i soffhörnet och kolla på fotboll.

ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards