Aston & Lukas

Alla inlägg den 9 november 2010

Av AnnCatrin - 9 november 2010 11:45

Hallå!
varför är det bara hot om snö i andra landsdelar, klass 2 varningar och hela konkarongen???
Ska det ändå vara vinter så kan vi väl få lite snö som lyser upp vår mörka tillvaro tycker jag !.... för det är faktiskt VI som bor i Norrland som borde ha första tjing på snö ...... ur led är väderleken!
Idag blev det sedvanlig tur till skogen för en rejäl promenad ....... sett ur små valpbens perspektiv ....... frågar man Aston Martin så är väl den här lilla rundan som en fis i rymden ........  
 
Idag gick vid den "baklänges" .......... började med den branta backen uppför istället för att ha den kvar utför på slutet, passar nog bättre för småbenen  
Vi passerar en uppsamlingsplats för träd och ris och sånt, precis när vi närmar oss så dyker det upp en polis runt hörnet på en gigantisk rishög, och nu ser ni naturligtvis scenariot framför er ........ yster duracell vräker sig framåt i glada krumsprång, välter överrumplad konstapel ......matte slås i handfängsel och får dryga böter för våld mot tjänsteman.........  
........men pilutta er för så gick det inte alls till!   Aston springer fram några meter, stannar på kommando, kollar av läget, lägger av ett skall och återvänder till matte för att bli kopplad!
Mycke´ kan man säga om min älskade duracell men i såna här lägen är han fantastiskt duktig!
Den lilla modellen stod kvar lite längre för att kolla för nu dök det upp en uniformsklädd person till, men han sprang inte heller fram utan kom tillbaka ....... och stolt matte fick beröm för fina hundar!
Till saken kan tilläggas att när jag sa " NEJ ASTON" när han var på väg fram så säger polisen "hej! Aston!!" med glad röst så jag är så stolt att han inte fortsatte framåt.
Ja, och vad gjorde dom där i skogen då? Det var ju en mindre trevlig historia, dom bar på en säck med en överkörd katt   ........ så det är så det går till med det dom plockar upp efter vägarna, det läggs ut i skogen , dom förklarade att dom inte längre tar emot djur på soptippen.
Men dom försäkrade att dom inte lägger dom på hög utan försöker att sprida ut dom, antagligen så hamnar djuren i den skog som ligger närmast där dom blivit hittade.
Så mitt i denna tråkiga historia ( kattens) så var det bra att vi kom just då, för nu vet jag att det ligger en katt där och kan hålla hundarna kopplade förbi den platsen.
  efter promenaden........
Alltså matte ..... det måste vara nåt fel i huve ´på dej som tar fram kameran när man sitter här och håller på att svälta ihjäl........


Fick för mig på förmiddagen före promenaden att jag skulle knäppa några tjusigt arrangerade kort på mina ljuveler ......... eller inte ........
      jaja ....friskt vågat hälften vunnit eller nåt sånt ........ man kan ju inte lyckas jämnt....... 
  Igår fick jag med mig en påse mjukdjur av en kollega från jobbet, Aston Martin blev barnsligt förtjust i en grön gorilla .........  
Dom övriga la ´ jag i en hög i hallen och Lukas hade fullt sjå att hämta en och en för att bära till beanbagen ......... inte svårt att sysselsätta honom ........ det är bara att lägga alla mjukdjur i en hög i en annan del av huset så bär han tillbaks dom.......  
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards