Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

några rader.....25/1

Av AnnCatrin - 25 januari 2010 19:37

Hallå!
Fullständig bloggtorka och total tunghäfta känns det som!
Det händer inte så mycket, dagarna rullar på, Aston har haft besök av favvotjejerna, först ut var Olga i fredags, hon gav Aston en lektion i hur han ska använda sin beanbag, den är inte till för att busas med och knölas ihop, man kan faktiskt ligga i den!
   
kolla, så här gör du......
   
framstupa halvägs på golvet funkar oxå!
   
Nå? har du hajat?? hmmm.....du tänker så!    LIGGA I DEN?  
Knäppgök!
  
finn ett fel......... en hund har vit fin haka och hals....... en hund har INTE det.......
  
En annan donna med vackert vitt bröst........å ´så min modell av hund .........dags för en badning av hakpartiet, det är tydligt det!
Nackdelen med att inte ha en utställning runt hörnet är att hunden inte hålls i samma tukt och förmaning när det gäller att hålla det vita hyfsat vitt......... det får bli en uppstramning på den punkten!
På söndag så dök Tuffa upp på morgonkvisten, hussen och matten skulle bege sig till Umeå för att bekanta sig med den nya familjemedlemmen
Doremis Kliff Ford, bilder på sötnosen på Camillas blogg
Spännade att få snusa på det söta rosa trynet om tre veckor!
     
Full fart i skogen när Tuffa är med, hussen hängde oxå med men hans dåliga knän harmonerade INTE med dom halvupptrampade stigarna .........men så här är det, det ska vara mjölksyra upp till öronsnibbarna och blodsmak i munnen efter en redig skogsrunda!     Nu fick vi ta en mindre runda men vad gör det när man har med sig två hundar, dom yrar ju fram och tillbaka och springer nästan den dubbla sträckan!
  
På hemväg så dök grannen upp....... Svante "the cat" hmmmm......... hallå där lillkissen, vänta på mej, jag vill ju bara nosa rumpan lite....SNÄLLA!   ....... nähä, inte denna gången heller.........
   
När Tuffa blivit hämtad vid halvsju så pep hunden ut till bian på altanen och törnade in i en djup sömn, jag fick väcka honom vid midnatt när jag ville gå och knoppa    

Jag det är väl ungefär det mest spännade som har hänt på senaste tiden, roligare än så här blir det inte vid den här tiden på året, mer snö på ingång..... ÅNEJ! vi kommer aldrig få nån ordning på våra stigar om det ska komma mer snö!
Och rävskabben har vi lagt på hyllan, det är uppenbarligen löss igen eftersom vissa i den innersta kretsen oxå har sådana usla kryp i pälsen.......men allvarligt, ska vi ha löss varje år vid den här tiden??????
Aston är iallfall grundligt behandlad så vi får hoppas att det räcker för den här vintern.
Jag erkänner att jag är lite nojig när det gäller klåda, men hittills har jag haft rätt när jag tyckt att det kliats mer än nödvändigt, detta bottnar i att Wictor påstods vara en "klihund" när vi tog över honom, det var en evig kamp med foderbyten, veterinärbesök och kortisonbehandlingar innan det uppdagades att han hade rävskabb........ vilket inte fanns med i min sinnevärld och tydligen inte i veterinärernas heller.......... hundstackaren höll på bli galen av klåda och ingen begrep varför...........den minan går jag inte på en gång till!
Hade jag haft honom sen valp hade jag naturligtvis sett ett ändrat beteende men när man får en omplacering så går man på den information som lämnas.........
Efter en omgång med Interceptortabletter så försvann klådan som ett smärre mirakel.........8 månader senare började han klia sig igen........ny omgång medicin och samma strålande resultat........ efter det så klarade han sig både från skabb och löss.
Men det är väl så saker och ting fungerar, erfarenhet och kunskap i vissa kategorier kan man inte läsa sig till......... det får man lära sig genom egna upplevelser........ som kan vara av både trevlig och mindre trevlig karaktär.
Livets hårda skola!
Jag är ledig tills på fredag så vi trampar väl vidare oförtrutet, jag erkänner att det är sjukt jobbigt att plumsa runt på stigar utan fast mark under fötterna, det är som att ta ett steg framåt och två tillbaka........ men det är ju ytterligare en av mina nojor, att hunden ska vara bra musklad......... fast det kanske räcker nu, man vill ju inte ha nån Belgian blue i kopplet.......... eller som Camilla kläckte ur sig......"spännBenny".........   hmmmmm...... nja, lite fastare både här och där skadar nog inte......... och han behöver sina vandringar, det är nog mest matte som skulle kunna tänka sig en still lunk på plogad platt mark mellan varven.......  
ha det bra / AC 

 
 
Camilla

Camilla

25 januari 2010 22:02

*asg* Belgian Blue , gudars skymning ... jag skrattar på mig .
Och du funderar varför du har en sån sprallig och glad hund !!!
Men snart ska den här lopphistorien vara över iallafall , tror faktiskt Tuffa kliar sig mindre det slog mig tidigare idag att det har blivit mindre ... skönt .. för det är halvläskigt att veta att det kryper runt små kusar i pälsen ... bläää.
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

25 januari 2010 22:55

Hallå !
Ja jisses va Aston har fått mycket tjejsällskap...men det passar ju han som är en tjejtjusare av rang ;)
Ja vi hoppas nu att lösseländet är över nu....håller tummarna stenhårt :) Jag gillar ju inte småkryp...speciellt inte spindlar,fästingar OCH löss :D
Det blev ändrade planer med min stadsresa.Åker till pappa i morgon istället,det väntas ju en del snö på onsdag.
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards