Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

hemsidesvansinne 8/3

Av AnnCatrin - 8 mars 2009 20:32

Hallå!
Nu får det väl ändå vara nog med snöandet, men icke, det vräker ner onödig blötsnö, tacka vet jag puderlätt kallsnö!

Tog ett kort igår morse på frigge där snön på taket hade kastat in handduken och var på väg ner, det tog inte lång tid så hade allt brakat i backen.
Snöndjupet på altantaket är typ 40 cm med 10 cm isskorpa i botten, där vill vi inte ha nån hund under när det bestämmer sig för att släppa och kasa ner.
Vi drog iväg till Stöde idag och skottade av husvagnstaket, det var nog närmare 60 cm på den så det var inte en dag försent, tråkigt om taket ger vika, den blir inte så lättanvänd då ;0)
För att hålla huvudet igång med nåt annat än aggressioner så har helgen tillbringats med pekfingrarna på tangentbordet långa stunder.

Det blev inget jobb för mig igår, insåg att det går faktiskt att stanna hemma när jag behövs bättre på hemmaplan än att gå på jobbet och må dåligt.
Nu när den skadade fågelungen är tillbaka i boet så känns allt mycket lättare och förhoppningsvis så flyger hon inte tillbaka till samma rovfågelsbo igen.

Och det här med hemsidesbygge kan ju driva även den vänaste person till att kasta ut datorn genom fönstret........
Nu har jag full koll på hur jag gör en sida, sen att det tar en hiskelig tid att lägga in kort och sånt kan jag inte göra så mycket åt.....men vad f-n är det för fel när jag ska länka?????
Att länka till en sida på nätet funkar som fisken i vattnet men när jag ska länka mina hemmapulade sidor till varann så händer inget......om jag inte står i "designläge" och trycker ner CTRL och sen klickar då funkar det men inte i "förhandsvisningsläge".
För tillfället var det väl skit det samma för jag kan göra klart alla sidor och spara länkningen till sist men det mal i bakhuvudet och det är enormt störande !
Jag får ta in proffshjälp ( Katrine) när det drar ihop sig, det är säkert mer som jag behöver hjälp med :0)
Men summa sumarum så var det inte alls så svårt som jag trodde, kan nog bero på att jag inte behöver sitta med massa HTLM koder.

Imorgon är det jobb igen och Aston skall vara hos mamma, hon hade köpt nya stabila broddar så förhoppningsvis så håller hon sig på benen ;0)
Det blir skönt att komma på jobbet och vila skallen från allt vad Frontpage heter.....jag blir galen när jag tycker att jag har fattat galoppen och så funkar det inte ändå...grrr
ha de bra / AC

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

8 mars 2009 22:49

Hejsan !!
Jezzie hälsar och tackar för grattis hälsningen..
Jag börjar förstå vad inlägget handlar om som du skrev i går. Fy fasen för sådant, tur att det finns en trygg och kärleksfull omgivning för "fågelungen".. Ta hand om er.
Kram Anne-Lie

ps. Natus längtar efter en tur med Aston..

http://www.jezzieochnatus.se

 
Anneli

Anneli

8 mars 2009 23:06

Hallå

Du gjorde helt rätt som stannade hemma från jobbet..du behövdes nog mer hemma som stöd. Håller tummar och tår nu för att hon inte går tillbaks till den dåren !
För tyvärr så är det ju rätt många som tror på när männen säger "förlåt" och "det ska aldrig hända igen"...

Hoppas att du inte blir helt galen av detta hemsidebyggandet :D Vore ju trist om du blev utan dato och inlåst på något vadderat rum ;)

Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
camilla

camilla

10 mars 2009 07:06

Haha, ser på Anneli´s kommentar, om vadderade rum...*asg*.
Men jag är helt övertygad om att du kommer att knäcka ditt bekymmer.
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Ingen bild

Isabelle

10 mars 2009 16:49

Ja, vädret är jag inte heller så glad på just nu.. Känns ganska onödigt att det ska falla ner en massa snö som ändå inte stannar kvar utan det blir bara blaskigt och blött.. Men, bara att härda ut! Hoppas ni får en bra vecka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards