Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

den som kastar första stenen......19/11

Av AnnCatrin - 19 november 2010 22:17

hallå!

Kvällspasset avklarat ....... följer den nya utvecklingen i Idol med viss förundran ......... den som är utan skuld skall kasta den första stenen ...... tänkvärt........
En person som är fast i ett missbruk är inte herre över sitt eget liv, detta kan vara svårt att förstå för den som inte varit närvarande i ett missbruk på nära håll.
Vad är ett missbruk? Har en "vanlig" rökare kontroll och kan sluta när helst han/hon önskar? ..........

Är det ok för en person med psykiska problem att hitta egna vägar att döva ångesten när ingen hjälp finns att få från "etablerade" kanaler? ...... om vi hårddrar det så är ett missbruk ett symtom på att nåt är fel i signalsystemet i kroppen .......den som fastnar i ett missbruk saknar något som tillfredställs ( för stunden) i det den missbrukar, alkohol, droger, läkemedel .......till och med en vanlig "hederlig" cigg är faktiskt ett missbruk.
Det är enkelt för den som inte har nån insikt i problemet att stå längst fram i ledet och skrika "dj-vla knarkare" bort med dom!
Men tyvärr är verkligheten en helt annan ......... det kanske är jag som är den där "dj-vla knarkaren" VAD VET DU?

Det kanske inom snar framtid är ditt barn/barnbarn eller annan nära anhörig som behandlas för en överdos och du står där med en klump i magen och har inte en susning om vad som hände?
Det finns en anledning till att det är fullt krig inom narkotikahandeln, det finns sjukt mycket pengar att tjäna på dom som av någon anledning har ett behov av att testa någon form av drog.... och sen är det lättförtjänta pengar för fast blir dom innan dom hinner blinka.
Detta är inte ett försvar för användande av droger....... snarare en tanke om en tankeställare....... det finns en människa bakom varje missbruk....... älskad av någon......villkorslöst.......
och till alla med barn som tittar på Idol vill jag säga:
Det är upp till varje förälder att välja sina ord i denna fråga, endera är Jay en förfärlig människa som KNARKAR.....HUA!
Eller så är han en människa som hamnat snett i livet, och vägen tillbaka är inte spikrak, det kanske inte går vägen....det får framtiden utvisa ...... men en andra chans är han värd....... sen är det upp till honom att förvalta den.
Visa mig på en endaste människa som är lycklig i sitt missbruk så ska jag genast radera denna blogg........... / AC


 
 
Anette o Ninnie

Anette o Ninnie

19 november 2010 23:04

Så himla bra skrivet!!!! Jag är rökare och faktiskt lycklig i mitt liv men.... det hade varit väldigt skönt att kunna lägga dom där ciggen på hyllan. Väntar på rätt tillfälle. Kanske kommer det en dag.
Kram

http://afdragon.zoomin.se

 
Stina

Stina

19 november 2010 23:04

Amen!! Så (förlåt) jävla bra skrivet!!!
Kram på dej!

http://csa.bloggplatsen.se

 
Sara & Magnus

Sara & Magnus

19 november 2010 23:10

Hejsan svejsan!!
Tack snälla för bloggen i kväll. Underbart skrivet och helt sant! Ingen som inte varit med om ett aktivt missbruk(själv eller anhörig)vet vad det handlar om och vill gärna tycka att de kan skylla sig själva.
All heder åtde som tagit sig bortfrån sitt missbruk-ett jätte jobb.
Kramis och trevlig helg!!

http://www.wildbackens.se

 
Camilla

Camilla

19 november 2010 23:37

Ja, du är ju klok som en gammal bok du ... men det visste jag redan se du ;)... mycket bra skrivet.
Ta och lägg dig nu så du orkar upp med det lilla livet imorrn ;O).
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

19 november 2010 23:39

Så superbra skrivet och så sant ,så sant!

Vem vet vad vem gör egentligen!

http://www.bernerlena.se

 
Ingen bild

Lena

19 november 2010 23:47

Jättebra skrivet !

 
Katrine

Katrine

20 november 2010 18:13

Håller fullständigt med dig, men att vara kvar i Idol handlar ju inte om att han är en idiot eller inte. Utan att man låter honom vara en förebild för barn. Skjälv skiter jag i om han knarkar eller inte (naturligtvis tråkigt för honom), men jag vill inte ha honom som Idol till mina barn. Jag tycker det är två helt olika saker, men naturligtvis ska han få hjälp om han vill.

http://www.alnoitens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards