Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

oinspirerat och snöigt 24/11

Av AnnCatrin - 24 november 2010 12:30

Hallå!
........ en månad kvar till julafton, det är väl dax att få lite färg runt andra köksfönstret oxå så att adventstjärna och gardin kan komma på plats ...... men inspirationen till detta försvann ut med golvdraget nån gång i höstas, så nu får jag göra det i rena tjuren........  ....men jag vill verkligen inte........
 


 
tar hellre en promenad eller pillar lite på kameran, det skulle ju inte vara helt fel om solen iddes ta sig genom molnen, det blir så färglösa bilder utan den.
så varför inte slänga in en svartvit variant.........


  min egen lilla Ferdinand ...... har man ingen korkek får man sitta och fnula under äppelträdet........
        och sen när man kommer in kan man krypa upp i soffan och mysa ........ vadå får inte??? vem har bestämt det, vad är det för j-kla skitregel?    bara för att Aston inte förstått tjusningen med att ligga i soffan behöver väl jag inte tycka lika eller?
  suck....småglin.........
    full fart framåt takterna sitter i ........ synd bara på diset att kameran inte hinner med.......
 
lillkille har snabbt lärt sig att krafsa på dörren när han vill gå ut, och nu travar han iväg själv, ganska skönt i den snöstorm som rått att man kan stå kvar inomhus och hålla ett vakande öga   han har inte kissat inne på flera veckor, det har gått fantastiskt smidigt, han har ju gått på dörren ända sen första dagen han flyttade in.

  tänk att det alltid ska vara samma leksak som ska sitta fast i båda käftarna samtidigt........
  men hörru lillkillen, ska inte den här dynan ligga i sovrummet? ..........
Han fortsätter oförtrutet att bära runt på diverse grejor  

Ikväll är det föreläsning med Fredrik Steen, Djurmagasinet anordnar en gratis tillställning, skall bli trevligt att komma ut och se lite folk   även om jag har trevligt fyrfota sällskap innanför väggarna så kan det var en nöjsam omväxling med  tvåbenta individer.

Jag försöker frenetiskt få tag på min tele/internetleverantör för att säga upp mitt avtal .......... jag har ju på mig till juli nästa år så då ska jag väl nån gång lyckas utan att bli bortkopplad ....eller lyckas få dom att svara på mejl, nu mejlar jag en uppsägning om dagen ........ utmattningsteknik ......... skall även skicka en skriftlig uppsägning.
Har hittat en uppsjö inlägg på nätet av folk med liknande problem hos samma leverantör..
STOR VARNING FÖR EPHONE!!!
Nu väljer jag en leverantör som har sitt säte i Umeå, dom har en kundtjänst med riktiga människor som dessutom är trevliga........ med trygg norrländsk dialekt .......Gillaknappen!
Japp, om man håller sig norr om dalälven så går det nog redigt till......... 

Promenaddax blev det visst nu, avslutar med lite nostalgi, ibland kan jag sakna pusselgumman som låg som en nattmössa runt knoppen på en när man skulle sova....... fast det var mindre skönt när hon låg och trampade med klorna i hårbotten ....... men att somna till en spinnande katt var väldigt rogivande.
men man blir glad i själen när man hittar sådana här´a kort, hon var en väldigt speciell liten dam, en "once in a lifetime" kisse   
  ha det bra / AC

 
 
Anneli

Anneli

27 november 2010 11:33

Halloj !

Jasså...du har fått en soffpotatis till familjen...han ser verkligen ut att trivas som fisken i vattnet där han ligger uppkrupen i soffhörnet *asg* Klart grabben ska få softa si soffan ;)
Hoppas att du lyckas få tag i din j*kla internetleverantör nångång....grrr...själv skulle jag nog bli galen.
kramkram Anneli

http://www.skansens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards