Aston & Lukas

Alla inlägg den 15 november 2009

Av AnnCatrin - 15 november 2009 13:18

Hallå!
Nu är det nära för ett psykbryt på vädret! Det som var ett tunt snötäcke häromdagen är nu åter tillbaka på ruta ett, blött, skitigt och mörkt....

solen var är du????



jag vill ha det på detta viset denna tid på året....

9 mån   b och m  
och kan jag inte få det så går det lika bra med detta väder:
      
det finns f-n inga mellanting har jag kommit fram till!


Jag som brukar tycka att hösten är en härlig tid har från och med nu ombestämt mig i den frågan....ser inga fördelar med gråmulna regniga dagar.......min man har ombestämt sig åt andra hållet, nu när han lagt skidåkningen på hyllan så tycker han inte alls att det är nödvändigt med snö...MEN HALLÅ!!!!!
Vi får verkligen hoppas att han INTE får sin vilja igenom, hunden och jag KRÄVER mängder av snö....isiga gator och minimalt med snö finns bara inte i min sinnevärld.
Nåja, i väntan på det vita fluffet så har jag vinterstylat bloggen...det är nog svart ute, behöver inte svart bakgrund här oxå!
Det fick bli fjolårets vinterbilder......men jag har stora förhoppningar att kunna knipa några hopp och studs bilder även denna vinter...vad tror ni?
                                                  


    
Jag har fått en award av Camilla & Isabelle, jag ska skriva tio saker om mej själv och sen skicka vidare till tre andra....ja´dom flesta andra har väl redan fått denna då dom brukar ha en galopperande framfart....men jag skickar den vidare till

Anne-Lie
....och så var det tio saker om mig själv...hmmmm...det är faktiskt Aston´s blogg så egentligen borde jag få skriva om honom Tungan ute
ja,ja  ....om mej var det:


* Jag är gift med Björn och vi har två barn, Magnus 24 år och Angelica 20 år



 

* Jag jobbar som vårdare i omsorg på en gruppbostad för lindrigt funktionshindrade

 

* Aston är min 4:de berner, min första "Bläzinas Atom" köpte jag 1977

 

* Har gått från helt ointresserad sällskapshundsmänniska till att bli ett riktigt utställningsfreak ;0)

 

* Tror inte på ordspråket "tala är silver tiga är guld"...ok, man behöver inte säga allt, alltid, men går man som katten runt het gröt och inte vågar stå för sin åsikt, då ska man inte ha så bestämda åsikter heller!

 

* Vill ha ordning och struktur på jobbet...det gäller inte hemma.....eller, jo, jag vill ha ordning där oxå men gör hellre nåt roligare än att städa!

 

* Är vansinnigt mallig över min hoj, en HD Street Bob-08......den körde jag inte en meter i somras men ska ta nya tag nästa sommar...( den var utlånad till min man Cool)

 

* Har en förmåga att ha full koll på det mesta....till mina kamraters stora glädje!

 

* Har bott i Sundsvall hela mitt liv och har inga planer på att ändra på det Flört

 

* Har fått höra det tillräckligt många gånger så jag kan med lugnt samvete påstå att jag är en hejare på att laga mat och baka!

......ja´ roligare än så där blir det inte, men jag är rätt nöjd med den jag är och det är väl huvudsaken.....finns säkert nån som är mindre nöjd men det är smällar man får ta Flört
Man behöver inte stå längst fram och göra sin röst hörd hela tiden, det viktiga är att om man säger nåt så ska man kunna stå för det alla timmar på dygnet, så tänker jag och med det så klarar man sig långt!
Är det nåt jag kan få allergiska utslag av så är det dom som vänder kappan efter vinden och som har åsikter som passar för stunden.... och sen varken minns eller vill stå för det dom sagt.....
Men alla är vi olika och vill man göra sig själv till ett offer och lägga över ansvaret på andra och sväva vidare i sin glasbubbla utan någon som helst förankring i verkligheten så är det kanske oxå ok i nån del av universum.....men det är inte ok i min sinnevärld.
Och med dessa rader avslutar jag detta söndagssvammel.....nu ska jag gå en trappa ner och besöka rummet som inte finns ( tvättstugan)...ett av mina många vardagsfobier....det är ju så dj-vla tråkigt!
....fast det är ju ändå en enkel fobi att bära på....eller hur Camilla!....det är ju sällan man blir jagad av en tvättstuga när man är på promenad *asg*....eller vadå sällan...det har ju aldrig hänt!
Veckan som kommer ser inte ut att bjuda på nåt vidare väder heller så det är regnkläder på för både folk och fä framöver oxå...suck.
ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards