Aston & Lukas

Alla inlägg den 27 november 2009

Av AnnCatrin - 27 november 2009 21:13

Hallå!
Rapport från sjukstugan, läget under kontroll, jag återhämtar mig som väntat ganska snabbt från den s.k lilla flunsan.....maken kravlar sig sakta men säkert upp på "det finns hopp om livet nivån".......men det går sakta......
Idag har Aston och jag varit på äventyr, vi hängde på Tuffa när hon skulle motionssimma...väldigt spännande tyckte Aston.......innan han hann uppfatta att oxå han skulle ner i det blöta....hmmm....det är ju varken skitigt eller lerigt vad ska jag då ner där och göra?????
    
Han verkade väldigt angelägen när Tuffa var i bassängen.....Hallå där tjejen vill du ha sällskap?
  
Tuffa simmade på lugnt och fint.......det är väl inte direkt dom första orden som faller en på läppen när man ska beskriva Astons simmning.......
  
en väldans massa plaskande och hysteriska försök att ta sig upp....MEN HALLÅ! när bestämde vi det här???????? det var väl ändå Tuffa som skulle simma????
  
Jaja vad kan man mer begära av ett första försök? 
Vi drar nog igång med lite simning efter julhelgerna........om vi har några pengar kvar ;0)
Den stora fördelen med att simma precis i dag var ju att med hem följde en nytvättad hund, passar ju alldeles ypperligt eftersom en utställning står på schemat imorgon....hmmm....och jag ska älga runt själv......inte för att jag måste, för min handler ska ju på samma utställning.......nä, bara för att testa hur landet ligger nuförtiden när det gäller att älga vänstervarv.......kan jag få min hund att beté sig även med mig i i andra ändan av kopplet?
.....imorgon vet vi!
Har hunnit med en datorlektion med modern oxå på kvällskvisten, dax att hon lär sig hur man knappar på tangenterna!
Nä, ikväll blir det tidig sänggång.......förhoppningsvis gör dom igentäppta bihålorna att jag somnar av ren utmattning........men ni som hängt med ett tag vet ju att jag ogärna sover natten före en utställning.........hur gärna jag än vill!
6 berner anmälda imorgon....vi får väl se om vi får nån konkurrent i unghundsklassen ;0)
Nu ska jag leta redan på ett par långfrippor, ridhus = fryshus
trevlig helg! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards