Aston & Lukas

Alla inlägg den 18 november 2009

Av AnnCatrin - 18 november 2009 21:32

Hallå!
ja, det känns inte som att det behövs en gnällblogg...alla är vi nog redan så långt under isen vi kan komma i detta väder.....eller inte för vem f-n har sett nån is????
  
när dom till och med börjar efterlysa solen på nyheterna ...då är det illa!
Ikväll när vi gick iväg på en runda runt hela Bosvedjan så duggade det bara...hmmm...nu är det ju riktigt bra väder! Förvånad
Härom morgonen så gick vi iväg igen för att äta frukost.....den lilla luringen hade sin vana trogen spottat ut en kula på golvet och gått och lagt sig......när jag ställde matskålen i en påse och började klä på mig då blev det fart på duracellen......han satt i hallen och klapprade med käftarna som dom värsta kastanjetter....som han alltid gör när det vankas nåt gott.....
Sen när vi kommer ut på gatan då är det ingen tvekan åt vilket håll vi ska......med svansen högt och med malliga steg småspringer han till Camillas frukosthak....rappa på matte, vi ska ju till Tuffa och äta frulle!
  
det är bara att släppa kopplet sista biten för det är full fart framåt...en vacker dag rusar han nog rakt igenom dörren trots att den är stängd!
  
mums, mums, glufs, glufs vad gott det är!
Nä, så här kan vi inte hålla på, jag vet det, jag gör allting tvärtemot allt jag snappat upp....och med tanke på att han har gått upp nästan allt han gick ner förra månaden så finns det ingen anledning att hetsa upp sig......tänk om man nån gång kunde leva som man lär.....Flört

Vi var förbi veterinären igår igen för jag tycker inte han är helt hundra i tandköttet...så nu borstar vi med en tandkräm som jag köpte där så får vi se om det blir helt bra.
49.7 var gårdagens vikt, 48,3 för en månad sen......så tala då om för mej på skarpen varför jag yrslar på med maten.......Skäms
  
det kanske är det här han saknar.....en kompis......men tänk att så hysterisk tänker jag INTE bli...nänä...en vilde i taget, tack så mycket!
Ja nåt annat finns inte att förtälja, min lediga vecka går mot sitt slut och en jobbarhelg tar vid på fredagmorgon, men först ska bilen besiktas imorgonbitti, vi håller tummarna att det inte blir en dyr historia, sen ska jag få hänga på frukostexperten ( Camilla)  på hockey imorgonkväll...Timrå mot Rögle....ja, hoppet finns ju alltid även i dom mörkaste stunderna sägs det......
Och bakom denna gråa blöta surfilt som ligger som ett lock över oss finns faktiskt solen...får vi hoppas!!!!
Men man får leta fram det positiva i detta oxå......jag har bara EN hund tack och lov!
Både dammsugaren, skurhinken och hundfönen går extraskift.....Tungan ute
ha det så gott det går! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards