Aston & Lukas

Alla inlägg den 20 november 2009

Av AnnCatrin - 20 november 2009 06:56

Godmorgon!
Då var det dags att jobba igen då!

kan väl vara lika så bra det så yrar jag inte bort mig i sumpmarken en dag till!

Igår var jag inte på humör för att gå nån långsväng, men duracellen var laddad till 200 % ......så när vi väl kom iväg vid 14-tiden så tänkte jag att man kan ju inte bli mer än blöt, möjligen blötare om man traskar iväg lite längre, dax att hitta nya vägar att vandra på!
  
Sagt och gjort, nya stigar hittades ganska snabbt...men alla var återvändsgränder för det var smärre sjöar överallt, och helt plötsligt kom vi ner i en sänka där det låg en kolsvart tjärn, ingen aning om den finns där på sommaren oxå eller om det är det extrema regnandet som fyllt den.....men nu låg den där iallafall.....och är det nåt som kan trigga igång fantasin på mej så är det svarta vattenhål...hua vad jag tycker det är läskigt!...och inte fanns det nåt vidare dagsljus att förlita sig på heller för i ett stilla duggregn är det attans så mörkt även mitt på dan......vi ilade raskt vidare innan det där hemska vad det nu är skulle hoppa upp ur det bottenlösa vattenfyllda svarta hålet och nafsa oss i hasorna......hjälp!
Alltså helt ärligt så är jag inte ett dugg orolig för att möta varken folk eller fä i skogen, klart skulle man snubbla över ett stim björnar eller älgar så blev man nog ganska spak ( eller hur Anneli? ) men svart vatten tycker jag är extremt obehagligt...allrahelst när man ramlar över ett sånt här vattenhål mitt i ingemansland....jag tror det är ett trauma från barndomen.....
  
den här bilden var jag nästan rädd för när jag var liten.......bara av att titta på den ger mej kalla kårar....märkligt men sant!
hmmm......jag kanske blev dränkt som häxa i mitt förra liv.....Flört
Men vi hittade hem igen till slut, blöta, skitiga men nöjda....jag iallafall...den outtröttlige hade nog kunnat sprungit några varv till över stock och sten...helt ärligt så tror jag inte att det går att trötta ut honom....det finns alltid power kvar i ett välladdat duracellbatteri!
Torsdag morgonens bilbesikting gick som en dans, det tackar vi för!
På kvällningen var det dags att bege sig till Timrå för att beskåda sorgebarnets kamp i bottenträsket, jag fick hänga på Camilla eftersom Johan var på vift.....det var väldigt snällt!
Om matchen inga kommentarer.....men nu är dom sist igen i tabellen.....hmmm...Challe påstod ju att dom tryckt på uppåtknappen i hissen......vet inte om hissen går ända upp på den mannen......
  
men vi fick ju se supporterflaggan hissas fyra gånger.....det var ju mindre roligt att Rögle apade efter och och gjorde likadant.....och en gång mer dessutom....Skrikandes
Så det var med tunga steg vi vände hemåt.....och som grädde på moset för att liva upp stämmningen lite så var det "flatpumpedäck" så att det bara sjöng om det...vi hann rulla några hundra meter....
  
plattare än så här blir det inte.....en talande bild för hur läget i Timrå laget är oxå....där har luften oxå gått ur hela laget....
jaha...hmmm...byta däck.... Skämsjag vet att det inte ger höga poäng i kvinnokampen...men jag ringde en vän ( min man) som fick hasta ut till Tallnäs och undsätta två damer i nöd.
Vi hade iallafall förberett och plockat fram reservhjulet, med bakluckan öppen, varningsblinkers på....hur många tror ni stannade och kollade om vi behövde hjälp....typ noll, nada......sen kom det en bil och smög upp sakta alldeles nära, aha! lagens långa arm!.....men tror ni att dom ens iddes veva ner rutan och funderade om vi hade läget under kontroll??...eller åtminstone ifrågasatt varför inte varningstriangeln var utställd eller det olämpliga i att stå parkerad mitt i en kurva?....näpp...dom gled vidare och där stod vi kvar framför bilen som två fågelholkarFörvånad
Ok då, vi kanske borde ha viftat om vi behövde hjälp...vilket vi inte behövde för den var på väg, men ändå!
ja ja, men nu vet vi ( Camilla & jag ) vart domkraften skall sitta och åt vilket håll muttrarna skall lossas ( det visade sig att jag försökta stampa lös dom åt fel håll, det finns ju en instruktionsbok för den som tycker det är nödvändigt.....det tyckte inte jag...)så nu är det bara att tuta och köra och hoppas på att inget sådant här händer när vi är utanför kommungränsen!Skäms 
Det blev en maklig hemfärd i 50 kilometers fart för transmissionen kan ta stryk på en fyrhjulsdriven bil om man kör med olika däck, så Björn fick skjutsa hem Camilla.
Så nu blir det skjuts av sonen till jobbet och hussen som känner sig lite klen skulle komma hem på förmiddagen så då får hunden vara kvar hemma, det finns en lösning på allt!
ha en skön helg, det lät som att det kunde bli någorlunda väder imorgon, vi håller tummarna för det! / AC
.....och naturligtvis ett stort grattis till busbullen och hans syskon som blir ett år och nio månader idag!


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards