Aston & Lukas

Alla inlägg den 21 november 2009

Av AnnCatrin - 21 november 2009 22:09

Hallå!
Men tänk att imorse på jobbet när jag hastade ut för att hämta morgonblaskan så var det strimmor av blått på himlen....ÄNTLIGEN! Det gick fantastiskt lätt att stöka undan morgonbestyren, i ett nafs var frukost serverad, dusch fixad för den som behövde hjälp med det och disk och tvätt omhändertaget......nu är väl inte det nåt bekymmer annars heller men allt går så fantastiskt mycket lättare när inte regnet strilarFlört

Ringde min man och informerade om att han minsann inte alls behövde hämta mig...jag tar en promenad!
.....hmmm...nu visade det sig att han var mitt inne i en nära döden upplevelse....( han är lite snorig & hostig)...så det vore ju tacknämligt om jag kunde rasta vovven när jag kom hem.....OK, men då får du hämta mig, det får ju vara nån måtta på friskluftsintaget!
Sagt och gjort, hämtad blev jag, krångligt att inte ha nån bil...men nu är däcket fixat iallafall, det var en metallbit som gjorde punka, varför ligger den där och dräller när jag kommer rattande???
Strax efter tio var klockan när vi vandrade iväg....du är allt bra sugen på en promenad sa min man med tanke på att jag skulle gå hem från jobbet...ja men allvarligt, man måste ju ta tillvara varje minut man kan att andas klar frisk luft...det var ju gränsfall på vattenskada i lungorna efter allt inhalerande av fuktig luft i detta evigt regnade!Tungan ute

Åhh vad härligt med någorlunda blå himmel och en sol som kämpade för att visa sig en stund!
   Härlig skog med mjuk grön mossa...och väldigt väldig fuktigt!
Nu var det läge att testa en väg som jag hade span på.....blev väl inte riktigt som jag tänkt mig, den bar iväg lite väl långt bort...men att vända det är för tunnisar...så vi traskade på i plaskblöta skogar....
  
Ånej...inte ett till svart vatten!
Näpp, ingen fara , bara en enorm översvämning mitt på stigen som vi fick klafsa runt...
  
Och, klafsa och plaska det fick vi göra, attans vad blött det var, vad hjälper det med goretexskor när byxorna suger åt sig som en svamp och blir blöt upp till knäna?
  
Till slut kunde vi iallafall kravla oss upp på fast mark i form av en väg...hmmm...vart är vi nu??
Det visade sig att vi var vid Hermans fd bondgård som numera är ett dagcenter....så då blev det till att gå en bit på Granloholmsleden...det var inte kul!
Det är värsta rallybanan alla verkar träna kurvtagning där med varierande resultat....och sen gjorde det inte saken lättare att hunden...han med ett mindre siffertal i IQ...fick för sig att vi var förföljd...och slängde sig ner i slänten med sån fart att jag var tvungen att släppa annars har han ryckt omkull mig....TA DET LUGNT MATTE ! JAG TAR DOM!!!!!!!
  
Suspekta varelser som gick i samma takt som oss....hmmmm
  
Men snälla lilla gubben...hade vi inte gått igenom det här med att jaga och hetsa upp sig för sin egen skugga????.......tydligen inte till 100 %.....
  

Du är så stirrig matte! Tur att jag är alert på HELA promenaden och håller koll på saker och ting!
  
det är helt sjukt vad man kan bli glad för några solstrålar!......det är nästan som att man har haft syrebrist och måste skynda sig att suga i sig så mycket livgivande syre som möjligt innan det stora tunga grå sänker sitt blöta fuktiga sura täcke över oss igen.
  
Hur skitig var den här fyrbentingen på en skala när vi kom hem då? Det ser ut som att tassarna är vita......och han hade iofs sprungit i några mindre dyiga pölar oxå.....men, men...idag åkte schampoflaskan fram både på tassar, ben och mage.
Vi vandrade närmare en mil har jag kommit fram till genom att mäta på Eniro......så resten av dagen har jag inte gjort ett smack, jag ska faktiskt jobba imorgon oxå!
Känner mig enormt priviligerad av att ha ett jobb som jag går med lätta steg till......många kommenterar sitt jobb som usch, fy och blää...det lär aldrig stå skrivet i mina rader!

Nu ska jag gå och väcka ssjusovaren på altanen och kolla om han kan tänka sig att sova inomhus...det tänker jag göra!

ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards