Aston & Lukas

Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av AnnCatrin - 10 oktober 2008 10:10

Hallå!
Va´trött jag blir....hade skrivit ett ganska långt inlägg och fick för mig att det skulle avslutas med en bild......så då kastade jag mig över denna uppgift, att ladda upp en bild.......STUPID ME.....hört talas om att spara inlägg eller.....grrr
Ja´vad stod det då....ja´som vanligt var det väl mest en massa svammel om hunden, nybadad! igårkväll, före Timråmatchen, vet inte varför jag trodde att jag behövde se den, dom förlorade stort.
I varje periodpaus så blåste vi och försökt föna ut lockarna.....ja´eller hur? vi lägger ner det och inväntar vuxenpälsen, blir den lika krullig så får väl plattången jobba.
Avverkade en runda runt kvarteret oxå, istället för att linda in hunden i gladpack så fick han ta på regntäcket, enklare att tvätta det än att bada om hunden.
Han gjorde faktiskt inga utfall och försök till rullning i stor bajshög!
Imorse tog jag det säkra före det osäkra och följde med honom ut kl 05.50....brrr, då var det kallt!
Imorgon är det utställning på Nordichallen, Lena ska ställa Indra & Nellie, och jag och "smågrabbarna" skall vara hejarklack!
Nu vill jag att hunden lite snabbt skall passera 8 månadersdagen......risken för OCD är tydligen inte lika överhängande då.
Tyvärr så visade det sig att Camillas magkänsla stämde, Tuffa är omröntgad här i stan och plåtarna visar att det troligen är OCD på en armbåge.....SKIT OXÅ!
Så nu är båda kompisarna på väg inom kort till Strömsholm för atroskopi och sen väntar en tuff rehabilitering....
Så nu lever jag på hoppet att det kan bara inte vara så dj-vligt att det är nåt fel på min hund oxå ! den som lever får se.....
Anatomikursen som kennelklubben skulla hålla verkar vara inställd nu i höst.
Den är flyttad till januari med Yvonne Brink istället för Svante Frisk, inget datum spikat.
Så där ja´det var samma inlägg i en bantad historia....och här kommer bilden jag promt skulle ha med....
trevlig helg! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards