Aston & Lukas

Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av AnnCatrin - 13 oktober 2008 09:40

Hallå!
Bäst att jag klämmer till med ett hurtigt glatt inlägg så ni inte tror att jag omplacerat hunden och börjat med knyppling istället!
Hunden föresten......hur trött var han på en skala när gästerna åkt igår...? dom for väl vid 12.30, när jag mätte upp mat åt honom kl 16 så lyfte han inte ens på huvudet.....då är han trött!
Sen sov han sig genom hela kvällen, lillgubben!
Imorse stod han utanför Angelicas dörr och gnydde igen.....kanske dom är därinne eftersom dörren är stängd?
Själv åkte jag på ett ryggskott som hette duga......jag är inte i toppform om man säger så när det gäller att älga runt i utställningsringar......så nu måste både hunden och jag träna! Om jag får upp flåset så kanske han tar ut steget längre....fast å´andra sidan så tyckte domaren i Högbo att han hade mycket bra steglängd......så vi skakar av oss detta och lär oss att alla tycker olika och tar nya tag den 25 oktober.
Än en gång stort grattis till mamma och bror för deras prestationer i ringen!
Vi siktar på en revansch i Sala !
Som en parantes kan nämnas att det blev inte nåt mindre struligt när vi kom till Timrå ridstadion......Lena hade fullt sjå att få ut sin nummerlapp, man kan ju undra i sitt stilla sinne om detta var den första utställningen som Sundsvalls brukshundsklubb anordnade?
Hunden sover vidare efter helgens strapatser....vi ska väl masa oss ut på en runda senare.....i snigelfart med min onda rygg, sen har det oxå hänt nåt i vänster handled om jag får gnälla på lite till......
Men jag får vända det till det positiva.....det kunde ju varit hunden som börjat halta eller nåt......mina krämpor får jag väl för att jag var så kinkig i gårdagens blogg.......men jag förvarnade faktiskt både Lena & Camilla att jag skulle skriva en "surblogg"....
Funderar på att ev. åka ner på stora STHLM utställningen och kolla, det går bussresor här ifrån stan tur och retur, alltid kul att spana in snygga hundar !
Imorgon är arbetsdygn igen sen är jag ledig till 20 okt.
Kennelklubbens fotograf Johan Frick-Meijer är på Djurmagasinet ( Skönsberg) och fotar mån -tis denna vecka, det stod en annons i tidningen idag om någon är intresserad, jag väntar och tar ett foto när Aston fyller ett år istället.
Ha de bra / AC
tänkvärd sida:  slutet


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards