Aston & Lukas

Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av AnnCatrin - 12 oktober 2008 14:54

Ja´ha då har det varit utställning igen.....hmmm, nu minns jag inte riktigt hur det gick....Okej då, bror Aragon tog storslam och det enda vi fick var ett orange band i insläppet så att vi fick gå ut och kissa utan att visa vaccinationsbeviset igen.....bitter...näe...

Aragon med sina tjusiga rosetter.
Den enda trösten i bedrövelsen var domarens muntliga kommentar: Att Aston var större och kraftigare byggd, men eftersom hon inte kunde rasen så hade hon läst på att berner skulle ha ett långt steg......Och Aragon rörde sig bättre så därför fick han ett HP och blev BIR......ja´men min hund var ju snyggare eller? Ett ynkas litet HP kunde vi väl fått ändå ?

" uppfödargrupp"
Ett stort grattis till bror Aragon som även kammade hem BIG 2, nu är det ju inte Aragons fel att den fullständigt inkompetenta domaren inte kunde rasen.....(hade hon kunnat det...)NÄ, JAG ÄR VERKLIGEN INTE BITTER....
Och som grädde på moset så står det i Aragons kritik att han har ett trevligt temperament....så min hund är otrevlig då, eller???
Hmmm....men nu är ordningen återställd och Norrköpingsborna är på väg hem dit dom hör hemma.......( så slipper man se dessa malliga miner)
Naturligtvis är jag jätteglad för Lenas skull som åker till Sundsvall på utställning, och som sen åker hem igen med bilen fullständigt nedlusad med rosetter ( vad ska man ha dom till, dammsamlare....)
NEJ, JAG ÄR INTE BITTER; SA JAG JU!!!!

Summan av kardemumman är att vi har haft en jättetrevlig helg, ......och Lena & Anders, ni är faktiskt välkomna hit igen! ( men den där Aragon verkade sakna sin matte himla mycket så honom kan ni lämna hemma då)
Sen tycker jag faktiskt att det har förekommit mobbing på hög nivå mot min lilla älskling ( hunden alltså)

Igår på Nordichallen så kom det fram en dam av äldre modell och visade stort intresse för grabbarna bus.....ställde några frågor om rasen, sen pekar hon på Aston och frågar: och den här pälsen, vad kallar man den, Curly, eller??.....hmmm
Som Lena sa: vad då curling, det är väl en sport?
Sen har en av mina så kallade vänner mage att kalla honom "lillkrull".....vadå? han har för tillfället en päls av mindre rak modell....so what?
Det är ju en himla tur att jag kan behålla fokus och se att han är ju faktiskt snyggast...varje dag, året runt!
Och för den som inte kan läsa detta inlägg ur " glimten i ögat" aspekten, får väl leva i den villfarelsen att jag har gått in i deppen.....!
Jag sa ju faktiskt att jag inte trodde att jag skulle plita ner nåt blogginlägg idag....( alla dagar innehåller ju inte alltid nåt väsentligt att skriva om)
Ska man bli tvåa så är det ju smart att bli det efter brorsan....Han där,     BIR & BIG 2, han är kullbror med min hund....vilket är det samma som: " min hund är faktiskt lika bra, egentligen bättre"
....hua, nu håller man på att bli en sån där tävlingsmänniska....vad var oddsen för det för ett halvår sedan?
kritiken:
"välutvecklad hane
bra huvud
kraftig kompakt kropp
goda vinklar fram
mkt rak bak
utm. benstomme
rör sig med ett kort bundet steg bak"
FOTO & FILM från helgen.
Ha´de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards