Aston & Lukas

Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av AnnCatrin - 16 oktober 2008 10:02

hallå !
nä, inge nytt, och solen har tagit rast och skickat in spöregn som vikarie, suck.
Så varför skriva ett blogginlägg om ingenting kan man fråga sig?......ja´alltid retar det väl nån.....  ; )
Igår hittade vi en ny stig igen, alltså ny för oss, hade ingen gått där förut så hade det inte varit nån stig eller? Vi traskade iväg glad ihågen, vi har blivit riktiga hejare på att vara stigfinnare.
Denna stig var perfekt för den var väldigt mycket upp och ner,och framförallt var det torrt, troligen ett skidspår på vintern för det var stora blå blaffor målade på träden.
Hade en teori om vart vi skulle komma fram som inte stämde på en fläck......hörde hur vi närmade os en väg som jag insåg var vägen som går upp till grustaget på Granloholmsleden för den som vet vart den ligger.
Då var det bara att vända för att runda det skulle bli alldeles för långt för valpbenen.
Men vi stoppar denna stig i bakfickan och sparar tills han blir äldre.
På kvällskvisten kom jag på att jag kunde leta fram en karta på internet, orientering har aldrig varit min starka sida men det var riktigt kul att kolla på en karta och se våra stigar som faktiskt var markerade dom flesta av dom.
Och brukar man vandra över ett område som heter Porsmyra så är det kanske dags att sluta fundera varför det aldrig torkar upp där......hmmm
Igår var det middag hos mormor som hade födelsedag, Taco, mums!
Hunden var i sitt esse och kunde omöjligt koppla av, sen när bror med liten brorson kom var lyckan total för Aston, som trodde att Hector var en levande pipleksak, nafsade lite för hårt och det blev gråt och tandagnissel.....så då fick det vara nog, så hunden stuvades in i bilen och jag snuvades på tårtan........fick faktiskt erbjudande att ta hem en bit, men tackade nej, duktigt va?
Hann även med en sväng bort på Northbike för att kolla in den nya Street Bob´en.....FUL...min är snyggare! dom har "förstört" motorn, den är grå nu istället för svart...FULT! Det var det enda som störde mig på förra hojen, en sportster, att motorn var grå.
Sen fick jag även en liten rapport om hur morgonen förflutit för hussen och hans ( min ) hund......
Hunden tyckte att det var lite väl mycket "segsnörevarning" på hussen som satt i godan ro och åt frukost utan att servera hunden oxå......så han hade helt sonika hoppat upp på bordet och satt tassen rakt i filskålen så den flög all världens väg........
Men då röt du väl ändå i åt honom sa jag med arga rösten.....nja, lite, vi är ju kompisar vi......ORKA!
Ja, ja, min man är ju både större och starkare än mej så han kanske orkar tampas med en fullvuxen berner som fullständigt skiter i vad husse säger, men jag jobbar iallfall hårt med rim och ranson om hur han får uppföra sig, så förhoppningsvis så blir det bra till slut!
Tuffa har fått op.tid på Strömsholm så nu håller vi tummar och tassar för henne oxå.
Fick papperen för utställningen i Hudik 25 okt ( Svenska hundklubben, Nationell utställning), alla valpar går först och beräknas vara klara till kl 12, så att dom slipper vara där hela dagen.
Räknar kallt med att hunden skall hålla sig någorlunda ren, då skippar jag badet, inte mycket päls att blåsa upp ändå.
Såg lite på efterlyst igår kväll, jag tappade bort mig i Persbrandt, så då bytte jag kanal.
Det var en intervju med Englas mamma.......hur ska någon ens kunna ta till sig och förstå ens en bråkdel av vad hon får gå igenom?
Att hon överhuvudtaget tar sig ur sängen på morgonen är ju beundransvärt, vi som står på sidan och tittar på och följer detta via media får varje dag nya hemskheter serverade och denna historia bleknar bort, men för Englas mamma bleknar inget......
Och detta gäller för allt hemskt som hänt, Arbogabarnen, och bekantas barn som inte längre finns ibland oss mm......det tar liksom udden av att hetsa upp sig för ett uteblivet HP eller en hundtass i en skål med fil......
Ibland kan det vara nyttigt att lyssna på en annan människa, vars liv förändrats för alltid, och kanske kunna ta till sig och förstå och värdera högre hur bra man egentligen har det.
Ha de´bra AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards